loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
Admin بازدید : 341 جمعه 07 دی 1397 نظرات (0)

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

مکان های دیدنی تهران در فصل سرد زمستان

 

چه‌کسی گفته که زمستان فصل خانه‌نشینی است؟ اتفاقا زمستان می‌تواند یکی از بهترین فصول برای گشت و‌گذار باشد، به شرط اینکه جای مناسبی را انتخاب کنیم و البته بی‌خیال جای گرم‌ و نرم خانه شویم. این راهنما شما را به گردشگری زمستانه در تهران دعوت می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که در زمستان هیچ آدم عاقلی برای تفریح و گردش از خانه بیرون نمی‌رود، سخت در اشتباهید. اتفاقا زمستان می‌تواند یکی از بهترین فصول برای گشت و‌گذار باشد، به شرط اینکه جای مناسبی را انتخاب کنیم و البته بی‌خیال جای گرم‌ونرم خانه شویم. فقط می‌ماند یک مشکل آلودگی هوا در فصل سرما که آن هم می‌توان یا سراغ جاهای خوش آب و هواتر رفت و یا اینکه روی روزهایی که خبری از آلودگی هوا نیست حساب کرد.

همین تهران خودمان فقط پایتخت دود و دم و ترافیک نیست. اگر گره‌های کور خیابان‌ها و سرب‌های رقصان در هوایش را کنار بزنیم با شهر زیبایی روبه‌رو می‌شویم که به پهنای دامنه البرز گسترده شده و هزار و یک جای دیدنی دارد. با برنامه‌ریزی برای یک گردشگری زمستانه می‌توانید زمستانی شاد و پر از برنامه‌های سیاحتی را تجربه کنید. این گزارش چند پیشنهاد جذاب دارد برای قرار گرفتن در مسیر‌های گردشگری زمستانه تهران. شال و کلاه کنید و در همین تعطیلات آخر هفته راهی این مسیرها شوید.

انتخاب مسیر مهم است
اول باید بپذیریم که زمستان هم زیبایی‌های خودش را دارد و با کمی برنامه‌ریزی می‌توان از آن بهره برد. دیدن بنا‌های تاریخی و مراکز تفریحی و زیارتی پایتخت در روزهای سرد هم خالی از لطف نیست. اگر دنبال پیشنهاد برای گردشگری زمستانه هستید بد نیست بدانید که پایتخت بیش از ۵ا مسیر زیارتی و سیاحتی برای شهروندان دارد. هر چند وقت یک‌بار هم خود شهرداری، تورهایی برای این مسیرها می‌گذارد و گردشگران را به سفرهای نیم‌روزه یا یک روزه تهرانگردی می‌برد.

فعلا خبری از این تورها نیست اما خودتان می‌توانید یک کوله سبک جمع کنید و همراه خانواده یا دوستان راهی این مسیرهای گردشگری شوید. ما ۵مسیر تاریخی و فرهنگی را برای گردشگران زمستانی پیشنهاد می‌کنیم. این 5‌مسیر پیشنهادی ما شامل ۳‌مسیر گردشگری تهران قدیم می‌شود. زیارت بقاع متبرکه امامزادگان نیز در این برنامه گنجانده شده است. یک مسیر هم شامل ری‌گردی می‌شود که جذابیت‌های خودش را دارد. حالا انتخاب پیش‌روی شماست؛ می‌توانید یکی از این مسیرها را انتخاب کنید و در همین تعطیلات راهی شوید.

پیشنهاد یکم: ری‌گردی؛ مثل دیدار با تاریخ
بدون شک انتخاب مسیر جنوب پایتخت و ری‌گردی یکی از پربار‌ترین برنامه‌های گردشگری در زمستان خواهد بود. با یک نصفه روز وقت گذاشتن به سادگی می‌توانید از قدیمی‌ترین آثار تاریخی تهران و شهر ری دیدن کنید. این منطقه که در جنوب شرقی تهران قرار گرفته است، پیشینه بسیار کهنی دارد. قدمت برخی آثار به‌جا مانده در منطقه ۲۰، مانند قلعه گبری و آتشکده ری به دوره ماد‌ها و پیش از اسلام بر می‌گردد. با انتخاب این مسیر می‌توانید به‌طور منسجم و دقیق از این آثار تاریخی دیدن کنید. بازدید از تپه میل از جذاب‌ترین بخش‌های این مسیر به‌حساب می‌آید.

این تپه در ۱۲ کیلومتری جنوب‌شرقی ری واقع شده و برفراز آن آتشکده‌ای با قدمت ۱۵ قرن قرار گرفته است. در ایران باستان آتش همواره محترم شمرده می‌ شده و تجلی‌گاه خداوند بوده است. براساس شواهد تاریخی، آتشکده ری یکی از بزرگ‌ترین عبادتگاه‌های آن دوره معرفی شده است. پایه ستون‌های به‌جا مانده در بنا، دالان آتش، وجود گچبری‌هایی به شکل گل لوتوس و اشکال مختلف حیوانات نشان از شکوه این بنا در دوره آبادانی داشته و تماشای آن هنوز هم این حس را به گردشگران می‌دهد. بازدید از چشمه‌علی و زیارت بقعه بی‌بی‌شهربانو و حرم حضرت عبدالعظیم نیز از دیگر برنامه‌های شما در این مسیر می‌تواند باشد.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

ری گردی یکی از پربار‌ترین برنامه‌های گردشگری در زمستان خواهد بود

 
پیشنهاد دوم: بفرمایید استخوان سبک کنید
ما قرار نیست به شما پیشنهاد دهیم که در زمستان به کوه و طبیعت بروید که قطعا در این فصل نیاز به تجهیزات ویژه دارد. نقاط پیشنهادی ما جاهایی است که با یک لباس گرم ساده و همراه کودکان می‌توان رفت و یک روز لذتبخش را ساخت. گزینه گردشگری بعدی ما در زمستان، رفتن به زیارتگاه‌های پایتخت و استخوانی سبک‌کردن است. یادتان باشد منطقه‌های ۲۰، ۱۲ و یک از نقاطی هستند که سال‌هاست مزین به این بقاع متبرکه شده‌اند و حرم بیشتر امامزادگان در آنها قرار گرفته است.

زیارت بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع)، نخستین پیشنهاد ماست. این بقعه قدیمی در خیابان 15خرداد شرقی و در محله امامزاده یحیی(ع) قرار دارد و از دیرباز زیارتگاه تهرانیان قدیم بوده است. با رفتن به این زیارتگاه می‌توانید از سرای کاظمی و حمام نواب هم دیدن کنید. برای زیارت امامزادگان «سید ولی» و «زید» باید به قلب بازار تهران بروید که خب، رفتن به بازار، هم فال است و هم تماشا. رفتن به بقعه متبرکه امامزاده‌صالح(ع) در شمالی‌ترین نقطه پایتخت و در میدان تجریش هم خالی از لطف نیست.

می‌توانید در کنار زیارت، سری به بازار تاریخی تجریش بزنید و حسابی حال و هوایتان را عوض کنید. اگر وسیله نقلیه مهیا کنید می‌توانید راهی ارتفاعات کن شوید و به زیارت امامزاده داوود(ع) بروید. بازدید از بازارهای اطراف بقعه متبرکه امامزاده داوود(ع) در کن می‌تواند جزو برنامه گردشگری شما باشد. گرفتن سوغاتی هر چند کوچک بعد از زیارت برای دوستان و آشنایان و فامیل از رسوم قدیمی ماست که می‌تواند حسابی سرگرم‌کننده باشد. به قول معروف، زیارتی است که در دلش، می‌تواند خریدی و تجارتی هم باشد.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

رفتن به زیارتگاه‌های پایتخت در زمستان خالی از لطف نیست


پیشنهاد سوم: قدم‌زدن در خیابان ادیان
یک پیشنهاد ویژه ما برای گردشگری در زمستان، قدم‌زدن در خیابان ادیان است. خیابان ادیان کجاست؟ خیابان سی تیر در حوالی میدان امام‌خمینی(ره) یا همان میدان توپخانه سابق، به خیابان ادیان معروف است. در این خیابان که قدمت آن به دوره پهلوی اول می‌رسد آثار تاریخی و دیدنی متنوعی قرار گرفته که بازدید‌کنندگان باید سر فرصت از آنها دیدن کنند. یکی از ویژگی‌های جالب خیابان سی تیر این است که در آن پایگاه‌های مذهبی ادیان مختلف مانند آتشکده، کنیسه، کلیسا و مسجد فعالیت می‌کنند. متولیان این بنا‌ها در کمال احترام با یکدیگر برخورد می‌کنند و سال‌هاست که در کنار هم مروج راستی و درستی و یکتا‌پرستی هستند.

به‌دلیل وجود این مراکز و پایگاه‌های مذهبی متعدد،به خیابان سی‌تیر لقب خیابان ادیان را داده‌اند. موزه ایران باستان در ابتدای این خیابان قرار گرفته و در آن بخش مهمی از آثار و اشیای مربوط به دوره هخامنشیان، ساسانیان، سلوکیان و اشکانیان نگهداری می‌شود.

مدرسه فیروز‌بهرام هم از دیگر دیدنی‌های این نقطه از تهران قدیم است. کلیسای حضرت مریم(س) در نیمه‌های این خیابان قرار دارد. روبه‌روی این کلیسا هم معبد و آتشکده آدریان قرار گرفته است. کنیسه حییم که محل عبادت کلیمی‌هاست همچنان به قوت خودباقی است و مسجد حضرت ابراهیم(ع) هم در نزدیکی آن قرار دارد. بازدید از موزه آبگینه و سفالینه نیز از برنامه‌های جذاب این مسیر گردشگری است.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

یک پیشنهاد ویژه ما برای گردشگری در زمستان، قدم‌زدن در خیابان ادیان است


پیشنهاد چهارم: سفر به میدان مشق
اگر از دوستداران آثار تاریخی تهران قدیم باشید حتماً میدان مشق را می‌شناسید. در این محوطه، آثار تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که هر یک به تنهایی می‌توانند شناسنامه‌ای برای هویت‌شناسی تهران باشند. پیشنهاد بعدی ما برای یک گردشگری زمستانه جذاب، رفتن به میدان مشق است. این محوطه در منطقه ۱۲ قرار دارد و روزانه توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. قدمت این محوطه به دوران قاجار بر‌می‌گردد. میدان مشق در طول تاریخ فراز و فرود‌های زیادی به‌خود دیده و حالا اماکن دیدنی آن بازگو‌کننده این حوادث تاریخی هستند.

این محوطه تاریخی هم در نزدیکی میدان توپخانه یا همان میدان امام‌خمینی(ره) فعلی قرار گرفته است. سردر باغ ملی که یکی از درخشان‌ترین آثار تاریخی دوره قاجار است، نیز در ورودی میدان مشق قرار دارد. کاشیکاری‌های هنرمندانه، ارتفاع بلند و در فلزی پر نقش و نگار این بنا چشم هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌کند. بازدید از موزه و کتابخانه معروف ملک هم می‌تواند در برنامه این مسیر گردشگری گنجانده شود.

در این موزه آثار و اشیای قدیمی منحصر به فردی مانند قدیمی‌ترین نوشت‌افزار‌ها، نسخه‌های خطی و کتاب‌های نفیس به تماشا گذاشته شده است. با حضور در میدان مشق می‌توانید از ساختمان جالب قزاقخانه و محوطه قدیمی و زیبای وزارت امور خارجه دیدن کنید و طی همه این بازدیدها، اطلاعات جالبی از تهران عهد قاجارها به‌دست بیاورید.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

یکی دیگر از پیشنهاد ما برای یک گردشگری زمستانه جذاب، رفتن به میدان مشق است


پیشنهاد پنجم: دعوت به یک مهمانی قجری
در روزگاری نه چندان دور، تنها راه بزرگان و درباریان به میدان ارک باز بود. کاخ گلستان به‌عنوان دربار ۴ پادشاه دوره قاجار در انتهای این میدان قرار دارد. این بنای بزرگ تاریخی این روز‌ها کاربری کاخ‌موزه پیدا کرده و مجموعه‌ای از اماکن دیدنی تهران قدیم را در خود جای داده است. پیشنهاد پنجم ما برای گردشگری زمستانه بازدید از همین کاخ موزه است. البته تهران 2 کاخ موزه دیگر به نام‌های کاخ موزه نیاوران و سعدآباد هم دارد اما چون آنها در مناطق شمالی پایتخت قرار گرفته‌اند، شاید در زمستان محوطه و مسیر رسیدن به آنها کمی سرد باشد.

خب، برویم سراغ کاخ گلستان؛ شمس‌العماره از درخشان‌ترین آثار معماری در کاخ گلستان به‌حساب می‌آید. به گواهی تاریخ، این بنا بلند‌ترین ساختمان دوره قاجار بوده. عمارت حوضخانه با عکس‌های دیدنی دربار و شاه و ملیجک‌ها، تالار با شکوه سلام، ایوان تخت مرمر و موزه مردم‌شناسی نیز از دیگر آثار این مجموعه تاریخی و فرهنگی هستند. میدان ارک در دوره قاجار و پهلوی محوطه بسیار وسیعی را در اختیار داشته است.

میدان امام‌خمینی(ره)، خیابان باب‌همایون، خیابان قدیمی داور، کاخ دادگستری و مسجد مشهور ارک از دیدنی‌های این میدان بزرگ به‌حساب می‌آیند. عمارت رادیو هم در این میدان قرار دارد و با رفتن به این مسیر می‌توانید از آن بازدید کنید. سردر قورخانه، مدرسه دارالفنون در خیابان ناصر‌‌‌خسرو، بقایای تکیه دولت، ساختمان قدیمی کلانتری ارک و بانک ملی از بناهایی هستند که در محدوده این میدان قرار گرفته‌اند. این محوطه در دوره قاجار کاربری نظامی داشت و مسیر و ورودی‌های آن به دروازه‌های معروف شهر مانند نقاره‌خانه و دروازه دولت منتهی می‌شدند.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

یکی از مکان های دیدنی تهران در زمستان کاخ گلستان می باشد

 
گردشگری کوتاه‌مدت
پیشنهادهای ما در این صفحه همگی در دسته گردشگری کوتاه‌مدت قرار می‌گیرد؛ یعنی همان گشت و‌گذاری که نیاز به یک نصفه روز یا یک روز وقت گذاشتن دارد. تمام حسن گردشگری‌کوتاه‌مدت در کم‌خرج‌بودن آن نهفته است. سفر طولانی‌مدت، حتی اگر هم آدم ولخرجی نباشید، کلی خرج روی دست‌تان می‌گذارد؛ هزینه‌ای که احتمالا اصلا برایش برنامه‌ریزی نکرده‌اید و در سفر به شما تحمیل شده است.

البته گردشگری کوتاه‌مدت هم هزینه دارد اما شما در این سفر با یک برنامه‌ریزی می‌توانید بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهید؛ مثلا یک ناهار ساده آماده کنید و با خود ببرید تا مهمان رستوران‌ها و غذاخوری‌های بیرون نشوید. روی وسایل حمل‌ونقل عمومی هم می‌توانید برای رفت‌وآمدتان حساب کنید. گردشگری کوتاه‌مدت به شما این امکان را می‌دهد که کمی استراحت کرده و فشارهای روحی را از خودتان دور کنید. این گردشگری خستگی شما را از بین می‌برد. اما معمولا در برگشت از سفرهای طولانی، حسابی خسته خواهید بود.

گردشگری همیشه نیاز به نظم دارد
می‌گویند آدم‌هایی مهارت‌های بالا دارند که می‌توانند هر اتفاق ساده‌ای را تبدیل به فرصتی طلایی کنند. گردشگری زمستانه هم می‌تواند یکی از این اتفاق‌هایی باشد که باید آن را به فرصت مهارت‌آموزی تبدیل کرد؛ البته اگر منظم باشیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند که فقط با حضور در تورهای گردشگری باید نظم را رعایت کرد تا از فعالیت گروهی جا نماند، درحالی‌که اینطور نیست و هر برنامه گردشگری برای اینکه سرانجام خوبی داشته باشد نیاز به نظم و انضباط دارد. اگر می‌خواهید بهترین بهره را از این برنامه تفریحی و آموزشی ببرید، باید حواستان به ساعت باشد. بی‌نظمی هر یک از دوستان یا اعضای خانواده شما می‌تواند به قیمت نارضایتی و بهره‌نبردن دیگر افراد از این برنامه تمام شود. سعی کنید وقت‌شناس باشید تا بتوانید پا به پای دیگران از همه نقاط دیدنی بازدید کنید. پس در بازدید‌ها یک چشمتان به آثار تاریخی و چشم دیگرتان به عقربه‌های ساعت باشد.

سراغ راهنماها و کارشناسان بروید
اگر به تورهای رسمی گردشگری بروید معمولا یک راهنمای مجرب و کار‌شناس شما را در بازدید از آثار تاریخی راهنمایی می‌کند. اما حالا که خودتان راهی اماکن گردشگری شده‌اید می‌توانید روی کمک راهنماها و کارشناسان مستقر در اماکن تاریخی حساب کنید. حتما سراغ‌شان بروید و از آنها بخواهید که کمی در مورد مکان مورد بازدید توضیح دهند.

یادتان باشد در کنار این کار‌شناسان، مطالب زیادی را می‌توانید آموزش ببینید. صبر کنید تا توضیحات این کار‌شناسان درباره قدمت و کاربری بنا‌های تاریخی تمام شود بعد به بازدید بروید. یادتان باشد که حتماً در این برنامه‌های گردشگری مجهز به نوشت‌افزار هم باشید. می‌توانید گفته‌های راهنماها را در یک دفترچه کوچک یادداشت و با مرور آنها، اطلاعات‌تان را درباره نقاط دیدنی شهر در حافظه‌تان ثبت کنید. این دانستنی‌ها می‌تواند شما را تبدیل به آدمی خوش‌صحبت کند.

سوژه‌های ناب را ثبت کنید
دوربین عکاسی حتما همراه‌تان باشد. حالا حتما هم لازم نیست یک دوربین حرفه‌ای با چند لنز مختلف داشته باشید، همین دوربین‌های موبایل هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد. الان بیشتر گوشی‌های همراه مجهز به دوربین‌های با کیفیت هستند که در هر خانواده یکی از آنها پیدا می‌شود.

در طول بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و زیارتی، سوژه‌های عکاسی زیادی خواهید دید. پس می‌توانید از این سوژه‌ها که می‌تواند بنای یک آتشکده، کاخ‌های دوره قاجار یا ضریح متبرک امامزاده‌ای باشد، عکاسی کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی برای دوستان و آشنایان‌تان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم به بازدید از این آثار فاخر تشویق شوند. این عکس‌ها می‌توانند شرح کوتاه و مفیدی هم داشته باشند. برای شرح‌نویسی هم می‌توانید از یادداشت‌های دفترچه‌ای که به همراه داشته‌اید استفاده کنید. این کار هم گردشگری زمستانی شما را حسابی پربار می‌کند.

بسته‌های فرهنگی را جمع کنید
در بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر، معمولا دفترچه‌ها یا بسته‌ها و بروشور‌های فرهنگی رایگانی در اختیارتان قرار می‌گیرد، به آنها بی‌اعتنایی نکنید و آنها را دور نیندازید. با دسته‌بندی و نگهداری از این بروشور‌ها، می‌توانید آرشیو خوبی از آثار تاریخی تهران داشته باشید.

هر وقت هم نیاز به اطلاعات داشتید می‌توانید به این محصولات فرهنگی رجوع کنید. معمولا در این بروشورها و دفترچه‌ها مطالبی درباره قدمت و کاربری آثار تاریخی بیان شده است. دانستن این موارد کمک زیادی به افزایش اطلاعات و آگاهی‌های شما درباره دوره‌های تاریخی مختلف می‌کند. برخی از آثار تاریخی مانند کاخ‌موزه‌ها نیز فروشگاه‌های مجزایی دارند که در آنها کتاب‌ها و بسته‌های فرهنگی ویژه آن بنا به فروش می‌رسد. پیشنهادمان این است که کمی هزینه کنید و آنها را بخرید.

 

مکان های دیدنی تهران,جاهای دیدنی تهران در زمستان,مکان های گردشگری تهران در فصل سرد

 بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر تهران


یک مسیریاب حرفه‌ای شوید
اگر در طول مسیر گردشگری زمستانی حواستان به خیابان‌ها باشد و نشانی‌ها را یادداشت کنید به سادگی می‌توانید تبدیل به شهروندی شوید که آثار تاریخی و فرهنگی شهر را مثل کف دستش می‌شناسد. در دفترچه‌ای که به همراه دارید، بهترین مسیر‌های دسترسی به آثار تاریخی و بقاع متبرکه را یادداشت کنید. برای این کار می‌توانید از راننده تاکسی‌های سطح شهر هم کمک بگیرید.

با یادداشت‌کردن این نشانی‌ها امکان این را خواهید داشت تا در بازدید‌های دیگر، مسیر‌ها را به سادگی طی کنید و راهنمای مسیر‌یابی این اماکن برای خانواده و دوستان خود باشید. در ضمن کم‌کم می‌توانید تبدیل به یک تورلیدر شوید و دوستان و فامیل را در هفته‌های آینده به نقاط دیدنی تهران ببرید. بالاخره شما یک پایتخت‌نشین هستید و خیلی بد است که از اماکن دیدنی شهرتان اطلاعی نداشته باشید. مسیرهای گردشگری را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی هم معرفی کنید.

 


تماشای نقاشی‌ های کمال‌الملک


یکی از پیشنهادهای فرعی ما برای گردشگری زمستانه، مسیر ویژه میدان بهارستان است که نباید آن را از دست بدهید. اگر قدم‌رنجه کنید و به این میدان تاریخی پایتخت بروید می‌توانید از کاخ بهارستان، عمارت زیبا و باشکوه مسعودیه و کوچه نظامیه دیدن کنید. بازدید از موزه کمال‌الملک در عمارت نگارستان از بخش‌های خاطره‌انگیز این مسیر خواهد بود.

یک پیشنهاد فرعی دیگر هم این است که به یکی از کاخ‌موزه‌های شمالی پایتخت بروید، به شرط اینکه حتما لباس گرم بیشتری به‌تن کنید. پیشنهاد ما هم رفتن به کاخ‌موزه نیاوران است، چون هم جمع‌وجورتر است و هم می‌توان در نصفه روز از آن بازدید کرد. بعدش هم می‌توانید با طی کردن یک مسیر کوتاه به موزه حیات‌وحش دارآباد بروید. اگر فرصت دارید حالا که به مناطق شمالی تهران رفته‌اید بازدید از موزه سینما را از دست ندهید که حسابی برایتان جذاب خواهد بود.

 

منبع: بیتوته

aseman بازدید : 286 شنبه 05 آبان 1397 نظرات (0)

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانتنگه کریان از جاذبه های دیدنی ایران
 

تنگه کریان کجاست؟
تنگه کریان منظقه ای دست نخورده و بکر در دل کوه های دولاب قشم می باشد که موقع بارندگی و پس از باران  زیبایی منحصر به فردی در آن به وجود می آید و بدلیل آبگرفتگی چاله های این دره و ارتفاع از سطح زمین، نسیمی که از وسط دره می گذرد هوایی خوش و خنکای خاصی دارد.


از آنجا که با توجه به گرم و خشک بودن منطقه، آب شیرین ذخیره شده ارزش بالایی دارد، این چاهها محل ذخیره آب باران است. این کانال ها و چاههای تنگه کریان، قدمتی باستانی دارند و از زمان های دور برای تامین آب شیرین اهالی این بخش از جزیره مورد استفاده قرار داشته است.

 

قشم بزرگ ترین جزیره‌ی مسکونی ایران و یکی از زیباترین و با صفاترین مناطق گردشگری سرتاسر ناحیه‌ی جنوب ایران به شمار می‌آید. این شهرستان از مهم‌ترین مناطق استان هرمزگان بوده و دارای تاریخی طولانی است. سابقه حکومت در قشم به پیش از اسلام می‌رسد. امرای قشم با داشتن نیروی زمینی و دریایی حاکمیت خود را حفظ می‌کرده‌اند. چنان‌که در کتب تاریخی آمده، توجه به قشم در دوره ایلخانی مغول‌ها بالا می‌گیرد.

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانتنگه کریان از جاذبه های دیدنی قشم

 

با ورود پرتغالی‌ها به خلیج فارس، قشم به‌دست آن‌ها می‌افتد و این استیلا تا قرن یازدهم هجری (دوره صفویان) ادامه می‌یابد. از این هر سه دوره بقایایی به‌ جا مانده که امروزه جزو آثار دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند. صادرات شهرستان قشم گونه های ماهی و میگو، صنایع دستی، قایق، لنج و خاک سرخ است.

 

از آن‌جایی که صید آبزیان در این شهرستان از جایگاه خوبی برخوردار بوده و بیش‌تر مردم این شهرستان ماهی گیر و کارگر معدن خاک سرخ هستند، ماهی، میگو و خاک سرخ مهم‌ترین صادرات منطقه را تشکیل می‌دهند. از مهم‌ترین صنایع دستی مردم شهرستان قشم می توان به لنج سازی، گلابتون دوزی، خوس دوزی، شک دوزی، سوند و حصیربافی، توربافی، گرگور سازی اشاره کرد.


در تنگه کریان جزیره قشم گرگورسازی از دیگر صنایع دستی مردمان جزیره‌ی قشم به شمار می‌آید. گرگور تله‌های سیمی و نیم‌دایره شکلی است که به‌عنوان وسیله اصلی صیدماهیان کف‌زی از آن‌ها استفاده می‌شود و گرگورسازی در حال حاضر به خاطر کمبود و گرانی سیم مخصوص آن که وارداتی است رونق گذشته را ندارد اما در صورت تهیه و تامین سیم آن در آبادی‌های صیادی جزیره‌ قشم ساختن گرگور کم و بیش رواج دارد.

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانعکس های تنگه کریان

 

لوازم مورد نیاز برای سفر به تنگه کریان در قشم
- کفش مناسب پیاده روی
- قمقمه آب
- کرم ضد آفتاب
- خوراکی های کم حجم

 

تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریانتصاویر تنگه کریان
 
تنگه کریان,تنگه کریان در قشم,عکس های تنگه کریان

 
بهترین زمان سفر به تنگه کریان در قشم
با توجه به این که جزیره قشم در جنوب ایران واقع است و آب و هوا در این منطقه در اغلب اوقات گرم و خشک است، اما برای سفر لازم است بدانید که در بهار و تابستان این جزیره آب و هوای گرمی دارد اما به این دلیل که در تنگه کریان دیوارهای دره از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری می کند آزار دهنده نیست ولی در دیگر نقاط جزیره آب و هوا می تواند آزاردهنده باشد. اما در فصل پاییز و زمستان شرایط هوا در این جزیره بسیار مطبوع می شود و می توانید به غیر از تنگه کریان دیگر نقاط قشم را هم به راحتی ببینید.

 

منبع: raftinghome.com

 

aseman بازدید : 394 شنبه 21 مهر 1397 نظرات (0)

 

تهران شهری است که جمعیت آن رفته رفته افزایش می یابد و ازدحام و شلوغی شهر دردسرهای فراوانی از جمله ترافیک، آلودگی هوا و … را برای شهروندان آن ایجاد کرده است. اکثر مردم این شهر مشغله کاری زیادی دارند و در مدتی طولانی نمی توانند به سفر بروند. در این میان تعطیلات آخر هفته تنها زمان آن ها برای دور شدن از هیاهو و شلوغی شهر و اندکی آسودن در دل طبیعت است.

روستای هرانده
فاصله روستای هرانده از شهر تهران ۱۴۰ کیلومتر است و اگر صبح زود راه بیفتید و در شلوغی و ترافیک گرفتار نشوید می توانید دوساعته خود را به مقصد برسانید. در روستا امام زاده ای به قدمت ۸۰۰ سال وجود دارد که در آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.  با نیم ساعت پیاده روی از روستا به باغ ها و محل مناسبی برای برگزاری پیکنیک می رسید که رودخانه با صفایی نیز از کنار آن می گذرد. در این جا غاری طبیعی نیز وجود داشته که سال هایی دور محل زندگی انسان ها بوده است. البته دسترسی به غار دشوار است و تنها با کمک راهنما و تجهیزات امکان پذیر است.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,روستای هراندهفاصله روستای هرانده از شهر تهران ۱۴۰ کیلومتر است
 

روستای خور
خور در شمال غرب شهر تهران و در ارتفاعات استان البرز قرار دارد. مسیر دسترسی به این طبیعت منحصر به فرد و قله ها و دره های سرسبز و باغ های پر پیچ و خم آن از جاده زیبای چالوس می گذرد. فاصله آن از شهر کرج ۱۷ کیلومتر است و قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال دارد. علاوه بر زیبایی های طبیعت می توانید از  امامزاده سلیمان، تپه‌ها و دره دوچنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و چنار ۸۰۰ ساله‌ آن نیز دیدن کنید. از دیگر جاذبه های آن پیست اسکی با همین نام است که ۱۸۰۰ متر طول دارد.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,روستای خورفاصله روستای خور از شهر کرج ۱۷ کیلومتر است و قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال دارد

 
روستا و آبشار آینه ورزان
روستا از شرق تهران ۶۰ کیلومتر فاصله دارد و از توابع شهرستان دماوند محسوب می شود. مردم منطقه آن را عین ورزان می دانند. قدمت روستا به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد و طبیعتی فوق العاده دارد. قله مرتفع زرینه کوه مشرف به روستا است و آبشاری دیدنی از میان آن جاری شده است. اگر قصد تماشای آبشار را دارید باید رودخانه ای که از روستا می گذرد را به سمت شمال دنبال کنید. البته برای رسیدن به آن باید که جاده خاکی به طول ۳ کیلومتر را طی کنید و پس از آن نیم ساعت پیاده روی کنید. علاوه بر آبشار تنگه ای باریک نیز در آن نزدیکی قرار دارد.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,روستا و آبشار آینه ورزانقدمت روستا آینه ورزان به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد و طبیعتی فوق العاده دارد


دشت لار
دشت لار از شمال به کوه‌ های شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا، شهرستان دماوند و پلور آمل، از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر می رسد. دشت لار از سال ۵۴ به عنوان پارک ملی لار شناخته می ‌شود. دشت بسیار خنک و خوش آب و هوا است و از گذشته های دور محلی برای اقامت پادشان در گرما بوده است و آن را برای سفرهای یک روزه اطراف تهران بسیار مناسب می سازد. لار ۷۰ کیلومتر از شرق تهران فاصله دارد و بزرگ ترین دره ایران محسوب می شود.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,دشت لاردشت لار از سال ۵۴ به عنوان پارک ملی لار شناخته می ‌شود

 
روستای کردان
کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده و ۲۵ کیلومتر با شهر کرج و ۶۵ کیلومتر با غرب شهر تهران فاصله دارد. دسترسی به کردان از اتوبان تهران قزوین به آسانی انجام می شود و برخی ترجیح داده اند که به جای سفر یک روزه به کردان اقامتی دائم در این روستا داشته باشند. روستا مملو از باغ های میوه است و دورخانه ای پر جوش و خروش از میان آن جاری است.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,روستای کردانروستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است

 
روستای افجه
افجه جزیی از لواسانات، شهرستان شمیران است و ۳۰ کیلومتر با شمال شرق شهر تهران فاصله دارد. روستا ۲۰۴۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد که به آن آب و هوایی کوهستانی داده و تابستان های آن بسیار خنک است که می تواند مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران باشد. زیباتری جاذبه منطقه دشت هویج یا به زبان محلی دشت گرچال است. البته امروزه دیگر در این روستا از هویج خبری نیست، در صورتی که در گذشته در این دشت، هویج فراوانی وجود داشته است.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,روستای افجهروستای افجه جزیی از لواسانات، شهرستان شمیران است

 
غار رودافشان
غار رودافشان که در ۱۰۳ کیلومتری شمال شرقی تهران و در رشته کوه‌ های البرز قرار گرفته است، طوری لا به لای صخره ها پنهان شده که پیدا کردن آن در اثر اتفاق و شانس ممکن نیست. تالارهای غار با مواد آهکی و قندیل پوشیده شده اند و در جا به جای آن آبی زلال از دل سنگ ها بیرون آمده است. بهترین راه دسترسی به غار از طریق جاده فیروزکوه است. پس از دو ساعت رانندگی به روستای رودافشان می رسید و از ان جا می توانید سفرهای یک روزه اطراف تهران را آغاز کنید. البته برای رسیدن به غار ۲۰ دقیقه پیاده روی در پیش خواهید داشت.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,غار رودافشانتالارهای غار رودافشان با مواد آهکی و قندیل پوشیده شده اند


آبشار برگ جهان
برگ جهان روستایی ییلاقی در ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا در منطقه لواسانات است که در دل دامنه های جنوبی البرز جا خوش کرده و همسایه پایتخت است و به راحتی در کمتر از یک ساعت می توان به آن رسید و مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. مسیر آن از طریق رودخانه ای است که در فصل های پرآب می تواند خطر آفرین باشد.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,آبشار برگ جهانآبشار برگ جهان مقصدی فوق العاده برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است

 
غار بورنیک
غار بورنیک در نزدیکی روستای هرانده که در ابتدا به شما معرفی کردیم قرار دارد. این منطقه خوش آب و هوا یکی از بهتری مقاصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران است. غار بورنیک در ۶ کیلومتری جنوب روستای هرانده واقع شده و مسییر سرشار از زیبایی‌ های طبیعی رسیدن به آن یک کوهپیمایی نه چندان ساده دارد، که حدود ۱ ساعت و نیم طول می ‌کشد. این غار با سنگ ‌ها و ساختارهای زیبای قندیلی و کلم شکلاش، بسیار زیبا و دیدنی است و از منظر زمین‌ شناسی و زیبایی کمتر غاری مشابه آن در کشورمان می ‌توان پیدا کرد.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,غار بورنیکغار بورنیک در ۶ کیلومتری جنوب روستای هرانده واقع شده است

 
الموت
الموت البته کمی دورتر است و اگر بتوانید یک شب را در آن اقامت کنید کم تر خسته خواهید شد. به هر حال اگر سحرخیز باشید می توانید یک روزه به الموت بروید که ۸۰ کیلومتر از شهر قزوین فاصل دارد. الموت آب و هوایی خنک دارد و مسیر آن با گل های رنگارنگ زیبا پوشیده شده است.  الموت دیدنی های زیادی دارد از دریاچه اوان تا قلعه تاریخی الموت.

 

سفرهای یک روزه اطراف تهران,تورهای یک روزه,الموتالموت آب و هوایی خنک دارد

 

 منبع: eligasht.com

 

aseman بازدید : 546 شنبه 14 مهر 1397 نظرات (0)

 

غار‌ها انگار انبوهی از رمز‌ها و راز‌ها را در خود جای داده اند. همیشه در فیلم‌های تاریخی وقتی قرار است از رازی پرده برداشته شود، پای غار به میان می‌آید و آن‌وقت افسانه «افسانه» می‌شود. در سراسر تاریخ انسان‌های اولیه از غار‌ها استفاده کرده‌اند و روی آن‌ها با خراشیدگی نقش و نگار‌هایی برجای گذاشته‌اند.

دالان‌های شگفت‌آور
نخستین فسیل انسان در غارهایی از سری غارهای نزدیک کروگرزدراپ و موکوپانه در آفریقای جنوبی یافت شده‌ است. در ایران غارهای زیادی داریم که می‌تواند به‌عنوان مقصد سفرهای هیجان‌انگیز انتخاب شود. کدام غارها؟ مثلا همین ٥تایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم.

مکان خفاش‌های نامدار
غار خفاش از غارهای ایلام است و در نزدیکی دهلران قرار گرفته. این غار گردشگران بسیاری را در طول تابستان جذب می‌کند. طول این غار ۲۵۵متر، عرض آن ۳۰متر و ارتفاع آن ۵۰متر بوده و به علت زندگی هزاران خفاش در آن به غار خفاش معروف شده است. این غار با خفاش‌های فراوان از ٧گونه همچون «دم موشی» از غارهای کمیاب در خاورمیانه به حساب می‌آید. غار خفاش یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و مطالعاتی در زمینه این پستاندار عجیب است و دانشجویان و محققان باید آن را مورد مطالعه قرار دهند.

 

غار,غار در ایران,غار خفاشغار خفاش از غارهای ایلام است و در نزدیکی دهلران قرار گرفته است

 
این غار آن‌طور که باید شناخته و معرفی نشده است. غار خفاش دهلران دارای استالاکیت‌ها و استالاکمیت‌های فراوانی است و ده‌ها گونه از خفاش دمدار و خفاش بال پهن در آن زندگی می‌کنند. ازدیاد خفاش در این غار باعث می‌شود در هنگام غروب در زمان خروج این خفاشان از غار که اغلب به صورت دسته‌های بزرگ انجام می‌شود، فضای جالبی را برای علاقه‌مندان به طبیعت ایجاد کند. این خفاش‌ها مسیر ٣کیلومتری تا شهر را طی می‌کنند و بعد از مدتی به محل غار بازمی‌گردند.

تالار مریم در قوری‌قلعه
قوری قلعه در ٨٦کیلومتری شهر کرمانشاه در مسیر جاده روانسر به پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع شده است. این غار که هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه و غرب کشور محسوب می‌شود، طبق نظر کارشناسان بزرگترین غار آبی آسیا و طولانی‌ترین غار آبی ایران است. بعد از گذر از دالان ورودی غار نخستین مکان وسیعی که وجود دارد، به تالار مریم نامگذاری شده است.

 

غار,غار در ایران,قوری قلعه قوری قلعه به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه محسوب می‌شود

 
این محوطه همانند دریاچه وسیعی است که گرداگرد آن را قندیل‌هایی بسیار زیبا با اشکال مختلف فرا گرفته است. این قندیل‌ها که هریک اشکال خاصی را تداعی می‌کنند، دلیل اصلی نامگذاری هرقسمت از این غار شده که به‌عنوان مثال وجود قندیلی به شکل حضرت مریم دلیل نامگذاری نخستین تالار این غار به نام تالار مریم شده است.

معبدی در رودافشان
غار رودافشان در دامنه کوه‌های حوالی روستایی با همین نام و در استان تهران قرار دارد. رسیدن به دهانه غار نیازمند مقداری کوهپیمایی است. دهانه بزرگ و تالار وسیع این غار از شاخصه‌های اصلی‌اش است. مسیر راهپیمایی در غار حدود ٨٠٠متر است. غارنوردی در «رودافشان» کمی سخت است و باید از مسیرهای سختی عبور کرد. درضمن برای حرکت در غار حتما نیاز به چراغ قوه قوی دارید. در تالار اصلی و مسیر غار همواره قطرات آب از سقف به زمین می‌ریزد که همین چکه‌ها باعث تشکیل طاقدیس و ناودیس‌های بدیعی شده است. وجود تعدادی ایوان ساخته‌شده با سنگچین و مقادیری خرده‌سفال، نشانه سکونت انسان‌ها در غار در روزگار گذشته است.

 

غار,غار در ایران,غار رودافشانغار رودافشان در دامنه کوه‌های حوالی روستایی با همین نام و در استان تهران قرار دارد

 
دهلیزی در این غار وجود دارد که به معبد آناهیتا معروف است. غار هوایی نمناک و سرد دارد. علی‌رغم ریزش قطرات آب، کف مسیر غار تنها مرطوب بوده و در نقاط معدودی آب در آن جمع شده است. مسیر این غار در اثر فرسایش آب و املاح موجود در آن در زمانی که آب به‌طور کامل در آن جریان داشته، ایجاد شده است.

آپارتمان کتله‌خور!
تا به‌حال از یک غار طبقه‌ای بازدید کرده‌اید؟ «کتله‌خور» یکی از نمونه غارهای طبقه‌ای است. این غار از طریق جاده آسفالته زنجان- سلطانیه، خدابنده-گرماب و از طریق جاده زنجان- بیجار- گرماب و همچنین از طریق جاده همدان- کبودرآهنگ قابل دسترسی است. یکی از عجایب و زیبایی‌های این غار تعدد طبقات آن است که اینگونه غارها در جهان بسیار کم‌نظیرند. گمان می‌رود که این غار دارای ٧ طبقه باشد که البته تاکنون تنها ٣ طبقه آن کشف شده است. این غار به ٣ بخش فرهنگی، تفریحی و ورزشی تقسیم شده ‌است.

 

غار,غار در ایران,غار کتله‌خورکتله‌خور یکی از نمونه غارهای طبقه‌ای است

 
بخش ورزشی آن که مورد استفاده غارنوردان و صخره‌نوردان قرار می‌گیرد، حدود ٤کیلومتر است و هنوز انتهای آن کشف نشده ‌است. بخش تفریحی غار که جهت بازدید عموم مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود ٢کیلومتر مسیر مستقیم است. بخش فرهنگی غار نیز در بخش جنوبی آن قرار دارد و قسمت اصلی آن دالانی است طبیعی که جهت برگزاری مراسم مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این دالان هیچ‌گونه راه خروجی به بیرون نداشته و راه خروجی آن به صورت مصنوعی کنده شده اما خود دالان تماما طبیعی ‌است.

بی‌نظیر؛ مثل علیصدر
همدان میزبان رویداد ٢٠١٨ است و به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا انتخاب شده. برای همین یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز آن، یعنی غار علیصدر روزهای شلوغی را می‌گذراند. این غار یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ قرار گرفته. ارتفاع غار از سطح دریا ٢١٠٠متر است.

 

غار,غار در ایران,غار علیصدر غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است

 

محوطه غار دالان‌های پیچ درپیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی درون غار به وجود آمده و از این‌رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است. غار علیصدر بیست‌وسومین اثر طبیعی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ١٥ دی ١٣٨٧ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

 

منبع: shahrvand-newspaper.ir

 

Admin بازدید : 379 شنبه 10 شهریور 1397 نظرات (0)

 پیک‌نیک رفتن تفریح هیجان‌انگیزی است که یکی- دو نسل قبل رواج بیشتری داشت اما این روزها مخصوصا اگر در شهرهای بزرگ زندگی ‌کنید و دائم درگیر کار و زندگی روزمره باشید، کمتر احتمال دارد که آخر هفته به عنوان تفریح به طبیعت بروید و پیک‌نیک راه بیندازید.

اگر در تهران زندگی می‌کنید، چند مکان نزدیک به تهران را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر تصمیم گرفتید برای پیک‌نیک، کمی از شلوغی شهر دور شوید و چند ساعت در دل طبیعت از استرس‌ها و مشغله‌ها فاصله بگیرید، از میان آنها انتخاب کنید.

روستای هرانده
برای گذراندن یک روز متفاوت در طبیعت اگر به سمت جاده فیروزکوه رانندگی کنید، ۱۲ کیلومتر مانده به فیروزکوه تابلوی روستای هرانده را خواهید دید. این روستا پر است از جاذبه‌های گردشگری اما اگر قصد شما راه انداختن پیک‌نیک باشد، بهترین جا برای اتراق کردن، کنار رودخانه قزقان‌چای است که از میان روستا می‌گذرد. رودخانه پرآب نمرود هم در پایین دره‌های این روستا جاری است و خیلی‌ها برای ماهیگیری به این منطقه می‌روند.

 روستای هرانده

روستای زیبای هرانده، یکی از جاذبه های گردشگری اطراف تهران می باشد

  
روستای آینه‌ورزان
در ۶۰ کیلومتری شرق تهران روستای آینه‌ورزان با قدمت ۲ هزار سال قرار گرفته که دو بخش ده بالا و ده پایین دارد؛ یعنی با کمی کوهنوردی می‌توانید به ده بالا بروید و روزتان را کنار آبشار بگذرانید. اگر هم حوصله کوهنوردی نداشته باشید، می‌توانید بساط پیک‌نیک را در همان ده پایین و دشت‌های زیبایش پهن کنید و از هوای خوب و طبیعت زیبای آینه‌ورزان لذت ببرید. روستای هرانده

در ۶۰ کیلومتری شرق تهران روستای آینه‌ورزان قرار دارد

  
دشت لار
دشت لار به شقایق‌هایش معروف است. اگر قصد داشته باشید به دل طبیعت بزنید در انتخاب این دشت شک نکنید. این دشت به دلیل آب‌وهوای خوب و طبیعت زیبا و رودخانه‌هایش برای پیک‌نیکی یک‌روزه گزینه خوبی است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دشت لار منطقه‌ای محافظت‌شده است و در بهار قبل از ۱۵ خرداد به علت زادوولد حیوانات اجازه ندارید با ماشین شخصی از محیط‌بانی بگذرید و به دشت بروید.

 روستای هرانده

دشت زیبای لار به شقایق‌هایش معروف است

  
دریاچه میراش طالقان
میراش دریاچه‌ای مصنوعی در نزدیکی روستای میراش طالقان است. هوای بسیار خوب و آسمان صاف و آبی منطقه روز خوبی برایتان می‌سازد. می‌توانید در مسیر ماست و دوغ محلی بخرید. بعد از گذشتن از دریاچه طالقان به میراش می‌رسید و می‌توانید در دشت کوچک جنوب دریاچه زیراندازتان را پهن کنید، سبزی‌های معطر بچینید و از روزتان لذت ببرید.

  روستای هرانده

میراش دریاچه‌ای مصنوعی در نزدیکی روستای میراش طالقان است

 
روستای آزادبر
دشواری پیک‌نیک در فصل تابستان، گرمای هواست اما اگر بخواهید به جایی بروید که از گرما هم فرار کرده باشید، روستای آزادبر بهترین انتخاب است تا روزتان را در هوایی مطبوع بگذرانید. برای رفتن به این روستا که از توابع آسارای کرج است باید حدود 5/2 ساعت رانندگی کنید تا از دشت زیبا و رودخانه زلال روستا لذت ببرید.

 روستای هرانده

روستای زیبای آزادبر بهترین انتخاب است تا روزتان را در هوایی مطبوع بگذرانید

 

روستای کندعلیا
روستای کندعلیا هم مثل روستای آزادبر در تابستان‌ها خوش‌آب‌وهواتر از بقیه جاهاست. این روستا یکی از روستاهای لواسانات است. در روستا باغ‌های گیلاس و مرکبات زیادی وجود دارد و فصل این میوه‌ها که باشد، رنگ میوه‌ها جلوه بسیار زیباتری به روستا می‌دهد. کسانی که اهل کوهنوردی هستند هم می‌توانند با کمی کوهنوردی به سمت آبشار کفترلو بروند و از این آبشار زیبا دیدن کنند.

 روستای هرانده

روستای کندعلیا هم در تابستان‌ها خوش‌آب‌وهواتر از بقیه جاهاست

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,710
  • بازدید ماه : 5,639
  • بازدید سال : 101,119
  • بازدید کلی : 2,969,282