loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
Admin بازدید : 348 سه شنبه 22 آبان 1397 نظرات (0)

افزایش رشد مو به روش خانگی

چه کسی آرزوی موهای بلند و درخشان را ندارد؟ بسیاری از خانم‌ها و آقایان به داشتن موهای بلند علاقه زیادی دارند ولی به دلیلی ضعیف بودن موها، نبود تغذیه کافی و آسیب به مو، رشد مو کم و کند می‌شود و ترجیح می‌دهند موهای خود را کوتاه کنند. چگونه می‌توان موها را تقویت کرد و باعث افزایش رشد آنها شد؟ بهتر است بدانید که به غیر از داروهای شیمیایی و روش‌های مصنوعی مانند استفاده از کلاه گیس و اکستنشن هم می‌توان رشد موها را با روش‌های طبیعی بهبود بخشید.

استفاده از نرم کننده مو

نرم کننده مو

شاید توجه کرده باشید که انتهای مو در مقایسه با ناحیه ریشه و قسمت‌های نزدیک‌تر به کف سر، نازک‌تر و آسیب دیده‌تر است. این مسئله به این دلیل پیش می‌آید که قسمت‌های پایینی مو به خوبی تغذیه نمی‌شوند. زمانی که بعد از هر بار شستشوی سر موهای خود را با استفاده از نرم کننده تیمار می‌کنید، در واقع با این کار به مسدود شدن کوتیکول‌های انتهایی کمک می‌شود و از آسیب‌های احتمالی آینده موها نیز جلوگیری می‌شود. نرم کننده موها را سالم‌تر می‌کنند و همین نکته باعث افزایش رشد مو می‌شود.

ماساژ روغن داغ آرامش‌بخش

خرید روغن مو

یک ماساژ خوب با روغن داغ می‌تواند به طرز فوق‌العاده‌ای استرس و اضطراب‌ها را از شما دور کند. زمانی که موهای خود را به صورت هفتگی با استفاده از روغن داغ مناسب ماساژ می‌دهید، این روش به شما اطمینان خاطر می‌بخشد که موهای سالمی دارید و با این کار ریزش موهای خود را هم کاهش داده‌اید. می‌توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید درخشندگی زیبایی را به موهای شما هدیه دهد و از طرف دیگر موجب افزایش رشد موهایتان گردد.

شانه زدن منظم موها به صورت شبانه

مراقبت از مو

ممکن است این نکته به گوشتان خورده باشد که شانه کردن بیش از حد مو موجب ریزش و آسیب فیزیکی به تارهای مو می‌شود. ولی خب باید بدانید که این مسئله همیشگی هم نیست. آسیب احتمالی به مقدار زیادی به نوع شانه یا برسی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. شانه‌ای که دارای دندانه و تارهای مصنوعی باشد، باعث ایجاد شکستگی در تارهای مو می‌شود و به همین صورت موها را آسیب می‌زند. به جای استفاده از برس‌هایی با دندانه‌های مصنوعی، به سراغ شانه‌هایی بروید که از موی خرس ساخته ‌شده است. این برس‌ها جریان خون را در کف سر افزایش می‌دهند. بهتر است هر شب موهای خود را شانه بزنید. این کار باعث قوی شدن ریشه‌ها می‌شود و رشد مو را تسریع می‌بخشد.

موهای خیس خود را درون حوله نپیچید

تقویت مو

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند بعد از بیرون آمدن از حمام موهای خیس خود را درون حوله بپیچند و اطلاع چندانی از آسیب‌هایی که همین کار ساده می‌تواند به مو وارد کند، ندارند. موهای خیس مستعد ریزش بیشتر است و پیچیدن این موها درون حوله باعث می‌شود اوضاع بدتر شود. در واقع در این وضعیت موهای ما با تارهای حوله‌ای سنگین در اصطکاک قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تارهای مو بریزند. به جای این کار، اگر نمی‌توانید عادت خود را کنار بگذارید، به سراغ حوله‌های میکرو فایبر بروید. قطعاً را کاهش ریزش مو، رشد مو هم بیشتر می‌شود.

استفاده از ماسک تخم مرغ

ماسک مو خانگی

چه روشی می‌تواند بهتر از یک ماسک تخم مرغ باعث تغذیه موهای شما شود؟ تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به صورت یک معجزه باعث تغذیه رسانی به موها و تشکیل موهای جدید می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چای‌خوری روغن را که ترجیحاً بهتر است روغن زیتون باشد، با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را روی مو کف سر بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را شامپو کنید. بهتر است این روش را به صورت ماهیانه و یک‌بار در ماه انجام دهید تا نتیجه‌ای را که تصور نمی‌کردید، مشاهده کنید.

منبع: دیجی مگ

aseman بازدید : 355 یکشنبه 20 آبان 1397 نظرات (0)

 

عوارض لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با روش لیزر درمانی‎

 

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود. این دستگاه‌ها از اواسط دهه ۹۰ میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته‌اند. از اولین مقالات منتشر شده در خصوص لیزر رفع موهای زائد توسط گروهی در بیمارستان عمومی ماساچوست در سال ۱۹۹۸ نوشته شده‌است. لیزر برداشتن موهای زائد به‌طور گسترده‌ای در کلینیک‌ها و حتی در خانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی بسیاری از متدهای استفاده از لیزر برای برداشتن مو، روش‌های ایمنی و تأثیرات آن‌ها منتشر شده‌است.

 

لیزر موهای زائد بدن

کسانی که باردار هستند از لیزر استفاده نکنند‎

 

مقایسه لیزر با سایر روش‌های حذف

 

در مقایسه با نور شدید پالسی

در سال ۲۰۰۶ مقاله‌ای به نقد و بررسی در مجله «لیزر در علوم پزشکی» با مقایسه پالس نور شدید (IPL) تهرمبلنکت و دو نوع لیزر الکساندریت و دیود لیزر انجام گرفت. بررسی هیچ تفاوت آماری در کوتاه مدت نشان نداد اما در سطح دیگر نشان داد عوارض جانبی با دیود لیزری مبتنی بر درمان بیشتر است. کاهش موهای زاید پس از ۶ ماه دوره درمانی، ۶۸٫۷۵ درصد برای الکساندریت لیزر، ۷۱٫۷۱٪ لیزر دیود و ۶۶٫۹۶٪ برای IPL را نشان داد. عوارض جانبی گزارش شده ۹٫۵٪ برای الکساندریت لیزر، ۲۸٫۹٪ لیزر دیود و ۱۵٫۳ درصد برای IPL گزارش شده‌است. همه عوارض جانبی به‌طور موقت بوده‌اند و حتی تغییرات رنگدانه‌ها در عرض ۶ ماه به حالت اول بازگشته‌اند.

 

IPL هر چند از لحاظ فنی یک لیزر نیست، گاهی اوقات به اشتباه به عنوان "لیزر مو" استفاده می‌شود. IPL گاهی اوقات به نام "phototricholysis" یا "photoepilation" نامیده می‌شود که از فلش زنون لامپ که کاملاً طیف نوراست استفاده می‌کند. دستگاه‌های IPL به‌طور معمول خروجی با طول موج بین 400 نانومتر و 1200 نیوتن متر کار می‌کنند. فیلتر اعمال می‌شود برای جلوگیری از طول موج‌های کوتاه‌تر در نتیجه تنها با استفاده از این دیگر "رنگ قرمز" طول موج برای کاربردهای بالینی است. IPLs ارائه برخی از مزایای بیش لیزر اصولاً در مدت زمان پالس. در حالی که لیزر ممکن است خروجی قطار پالس کوتاه برای شبیه‌سازی پالس طولانی‌تر IPL سیستم می‌تواند تولید پالس عرض 250ms مفید است که برای قطر بزرگتر اهداف. برخی از زمان‌های IPL ثابت کرده‌اند به موفقیت بیشتری در حذف و عروق خونی از بسیاری از لیزر است.

 

مقایسه با الکترولیز

الکترولیز یکی دیگر از روش حذف مو است که استفاده شده‌است برای بیش از ۱۳۵ سال است. بر خلاف لیزر اپیلاسیون الکترولیز استفاده می‌شود برای حذف ۱۰۰٪ از موها در یک منطقه و مؤثر در مو از همه رنگ در صورت استفاده در یک کافی سطح قدرت با روش مناسب است. مو بیشتر ممکن است رشد در برخی از مناطق که در معرض هورمون ناشی از رشد (به عنوان مثال یک زن چانه و گردن) را بر اساس فرد سطح هورمون‌ها یا تغییرات در آن و در یک زمینه ژنتیکی برای رشد موهای جدید است.

 

یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۰ در ASVAK مرکز لیزر در آنکاراهای ترکیه مقایسه الکساندریت لیزر و الکترولیز برای رفع موهای زائد در ۱۲ بیمار به این نتیجه رسیدند که لیزر مو حذف شد ۶۰ بار سریع تر و کمتر دردناک و قابل اعتماد تر از الکترولیز است. این مهم است که توجه داشته باشید که این نوع از الکترولیز انجام شده در این مطالعه گالوانیکی الکترولیزبه جای thermolysis یا ترکیبی از این دو. گالوانیکی زمان نیاز به ۳۰ ثانیه به بیش از یک دقیقه به انتشار هر مو در حالی که thermolysis یا ترکیبی می‌تواند نیاز بسیار کمتر است. این مطالعه نتیجه تست نکردم قابلیت تمام اشکال مدرن الکترولیز است.

 

مقایسه با تراشیدن

تراش یک روش که در آن یک حذف مو از سطح بدن با تیغ. یک تیغ صورت تراشی است که نیاز به اصلاح است و راه از بین بردن مو برای یک دوره کوتاه از زمان.

 

تراش، یک تکنیک است که بسیار محبوب بود ژان ژاک Perret برای اولین بار به ابداع یک تیغ ایمنی در 1762. قبل از او آمد در اطراف مردم نیاز به رفتن به آرایشگاه برای مو تراشیده از آنجایی که آن‌ها تنها یک ابزار است. تیغ مجموعه آمد شامل چوبی گارد که باید نصب شده را به یک راست تیغ صورت تراشی. پس از مدت کوتاهی در سال ۱۸۹۵ یک مرد به نام پادشاه C ژیلت اختراع یک تیغ که تیز نازک یکبار مصرف و ارزان به اندازه کافی به را است. این تیغ یک ضربه بزرگ است و در حال حاضر اصلاح شده‌است که نگاه مانند آن‌ها هستند.

 

مقایسه با اپیلاسیون / موم

اپیلاسیون یکی دیگر از گزینه برای از بین بردن و حذف مو. این روش یک راه مؤثر برای از بین بردن موهای نیمه دائمی دوره از زمان است. مصریان باستان طراحی و توسعه این مکانیسم به نام sugaring که در آن یکی را مخلوط روغن و عسل و سپس اعمال آن به پوست است.

 

به عنوان اپیلاسیون تکامل یافته وجود دارد دو نوع از اپیلاسیون. در یک نوار در حال حاضر آماده برای استفاده و یک می‌توانید آن را به پوست و پوست آن را در جهت مخالف به رشد مو. یکی دیگر شامل گرم کردن موم استفاده از آن را به پوست و سپس قرار دادن یک پارچه بر روی آن و کشیدن به دور از رشد مو.

 

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر ، موهای زائد را کم و نازک می‌کند‎

 

تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است ، آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها میشود؟

برای درمان موهای زائد ۳ روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

 

ماندگار ی لیزر تا چه زمانی است

معمولا بعد از ۴ تا ۶ جلسه لیزر هر ۶ ماه یک بار (بین ۳ تا ۴ بار) آن را شارژ می‌کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ درصد کم می‌شود.

 

مضرات لیزر موهای زائد

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

 

لیزر موهای زائد بدن

بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد را انجام دهد

 

فقط پزشک متخصص پوست باید این کار را انجام دهد؟

بله. بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد را انجام دهد زیرا دستگاه‌ها و پوست‌های مختلف را می‌شناسد و کار را صحیح انجام می‌دهد.

 

چرا بعضی ها با لیزر دچار سوختگی میشوند؟

دلیل آن انتخاب نادرست دستگاه و لیزر است.

 

ممکن است لیزر باعث تیرگی پوست شود؟

اگر باعث سوختگی شود ممکن است پوست را تیره کند اما در حالت عادی پوست را تیره نمی کند.

 

لیزر موهای زائد روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می گذارد؟

خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی‌متر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می‌کند.

 

آیا ممکن است بیماری های واگیردار پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر منتقل شوند؟ بله، ممکن است. در این زمینه گزارش‌هایی بوده است. اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

 

عوارض لیزر موهای زائد

میزان درد  لیزر در افراد مختلف، متفاوت است‎

 

آیا لیزر دردناک است؟

میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است. درد آن درحد متوسط است و شدید نیست. می‌توان از پماد بی‌حس کننده استفاده کرد تا دردناک نباشد.

 

بین آفتاب گرفتن و لیزر موهای زائد چقدر باید فاصله باشد؟

فرد نباید تا ۳ ماه قبل از لیزر، آفتاب بگیرد یا از سولاریم استفاده کند.

 

آیا  لیزر موهای زائد تاتو را پاک می‌کند؟

خیر. لیزر مو ربطی به تاتو ندارد.

 

چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

 

aseman بازدید : 355 شنبه 05 آبان 1397 نظرات (0)

 

سامبره یکی از جدیدترین روش های تغییر رنگ مو ها است که مدل ها و تنوع بسیاری دارد. در این مقاله به شما جدیدترین مدل های سامبره 2018 را گردآورری کرده ایم. با ما همراه شوید.

 

سامبره کردن مو

سامبره کمی جدیدتر از روش آمبره بوده و ترکیبی از روش آمبره و بالیاژ است .در این روش همچون روش آمبره رنگ تیره از ریشه ها شروع و هر چه به ساقه می رسیم رنگ مو روشن تر می شود با این تفاوت که این تغییر روشنایی ملایم تر صورت می پذیرد. در این تکنیک ها درک درست هایلایت مو و انواع مختلف لایت های مو حائز اهمیت است.

 

در این مقاله برای شما مدل های سامبره مو 2018 را گردآوری کرده ایم. با ما همراه شوید.

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 1

سامبره مو

سامبره یکی از جدیدترین روش های تغییر رنگ مو ها است که مدل ها و تنوع بسیاری دارد

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 2

مدل موهای سامبره

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 3

سامبره مو

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 4

مدل موهای سامبره

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 5

سامبره مو

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 6

مدل موهای سامبره

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 7

سامبره مو

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 8

مدل موهای سامبره

 

سامبره مو 2018 - مدل شماره 9

سامبره مو

 

منبع: سیمرغ

Admin بازدید : 335 پنجشنبه 19 مهر 1397 نظرات (0)

مراقبت از مو

برای نگهداری و مراقبت از مو گاهی تصور می‌کنیم که شستشوی مداوم و برس کشیدن آنها کافی است. ولی باید بدانید که مو به دلیل بافت متفاوتی که نسبت به سایر اعضای بدن دارد، نیاز به نگهداری‌های مختلفی دارد که این روش‌ها هم با توجه به جنس مو و ویژگی‌های دیگر می‌تواند متفاوت باشد. برخی از متخصصان مو با دانایی از مشکلات و اشتباهات رایج در شستشو و نگهداری از موها، نکاتی را ارائه می‌دهند که با اطلاع از آنها می‌توان به سادگی سلامت را به موها بازگرداند و ظاهرشان را زیباتر کرد.

شستشوی زیاد یا کم موها

انواع شامپو

شاید این نکته برایتان تکراری باشد ولی باید باز هم بگوییم که شستشوی زیاد مو و با فواصل کوتاه باعث از بین رفتن چربی طبیعی کو می‌شود و آنها را ناسالم می‌کند. در این شرایط موها شکننده می‌شوند و ممکن است به راحتی خرد شوند. در این بین باید بدانید که شستن هر چه کمتر مو نیز توصیه نمی‌شود. با کمتر شستن موها، منافذ موجود در پوست سر توسط چربی اضافه مسدود می‌شوند و باعث چربی و کثیفی بیشتر مو می‌گردند. پس بهترین روشی که می‌توانید پیش بگیرید این است که تعداد دفعات شامپو زدن موها را به سه تا چهار بار در هفته کاهش دهید. در روزهای مابین شامپو زدن موها، می‌توانید چربی سر را با لایه نازک و سبکی از شامپو خشک که روی ریشه مو می‌زنید، کمتر کنید. سپس با استفاده از برس مو، چربی سر را از ریشه تا نوک موها پخش کنید تا درخشندگی طبیعی به ظاهر آنها ببخشد.

شستشوی مو با آب داغ در حال بخار 

آسیبی که در اثر استفاده از اتوی مو و سشوار به مو می‌رسد، همانند زمانی است که برای آبکشی شامپو دمای آب را به درجه بالا و نزدیک بخار می‌رسانید. اگر آب به اندازه‌ای داغ است که نمی‌توانید دستتان را به آن بزنید، قطعاً برای موها هم آزاردهنده است و باعث آسیب بسیار آنها می‌شود. برای شستشوی شامپوی سر از آب گرمی استفاده کنید که بخار نداشته باشد. در این حالت کوتیکول‌های مو باز می‌شوند و تارهای مو به خوبی تمیز می‌شوند. اگر از نرم‌کننده مو استفاده می‌کنید، آن را با آب سرد آبکشی کنید تا کوتیکول‌ها بسته بمانند. این روش درخشندگی طبیعی و سالمی را به مو اضافه می‌کند که تا شستشوی بعدی مو باقی می‌ماند.

استفاده نکردن از شامپوی موی رنگ شده

شامپو مخصصو موهای رنگ شده

حتی اگر سالی چند بار موهای خود را رنگ می‌کنید، باید از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. بدون این مدل شامپو، رنگ موهای شما به سرعت از بین می‌رود و خشک می‌شوند. شامپوی مخصوص موهای رنگ شده موها را بدون از بین بردن رنگ تمیز می‌کند و رطوبت مناسب را که موهای رنگ شده نیاز دارند، به آنها می‌بخشد. اگر موهای روشن و بلوند دارید، مراقب استفاده از شامپوی بنفش باشید که قرار است باعث روشن‌کنندگی مو شود. این شامپو مناسب مصرف روزانه و هر بار شستشوی سر نیست. اگر از شامپوی بنفش بیش از حد لزوم استفاده کنید، موها کدر می‌شوند و به سمت رنگ طوسی با بنفش متمایل می‌شوند که ظاهر خوبی نخواهند داشت. برخی از شامپوهای تخصصی مو برای رنگ‌های به خصوص ساخته می‌شوند تا تناژ آنها را حفظ کنند.

استفاده از نرم‌کننده مو در ریشه‌ها

نرم کننده مو

برای استفاده از نرم‌کننده مو بهتر است از نیمه دوم تارهای مو به سمت پایین و نوک آن را روی مو بمالید. نوک مو قدیمی‌ترین بخش موهای شماست و مدت بیشتری است که روی سرتان باقی مانده است، پس رطوبت کمتری دارد و شاید حتی مرده باشد. پی این ناحیه به نرم‌کننده بیشتری نیاز دارد. مهم است که چه مقدار از نرم‌کننده از روی موهایتان می‌مالید و حجم آن هم بستگی به بلندی، ضخامت و بافت موهایتان دارد.

برس زدن موهای خیس

موهای صاف

موهای خیس نه تنها سنگین‌تر هستند، بلکه انعطاف بیشتری دارند و حساس‌تر هستند. پس زمانی که آنها را با شانه زدن می‌کشید، باعث شکسته شدن تارها می‌شوید. به جای این کار قبل از حمام رفتن موها را شانه کنید. خصوصاً اگر از انواع اسپری و حالت‌دهنده مو استفاده کرده‌اید، این راهکار را باید پیش بگیرید.

خشک کردن خشن موها با حوله

بسیاری از افراد عادت دارند بعد از آنکه از حمام بیرون می‌آیند، یک حوله دور بدن و یک حوله را محکم روی سر ببندند. باید بدانید که این روش خوبی برای رفتار با موهای خیس و حساس نیست! به جای اینکه موها را محکم بچلانید و روی سر محکم کنید، حوله را به آرامی و بدون چلاندن موها دور موها بپیچید. می‌توانید این حالت را در بالای سر، پایین و یا در سمت چپ و راست انجام دهید. در این حالت آب اضافی بیشتری از موهایتان گرفته و جذب حوله می‌شود.

بستن موهای خیس

همیشه قبل از اینکه موهای خود را بلای سرتان ببندید و دم اسبی کنید، صبر کنید تا کامل خشک شود. اگر وقت ندارید، کمی از محصولات نرم‌کننده مخصوص بعد از حمام مانند سرم و اسپری‌ها را به مو بمالید، تمرکز بیشتر را در نیمه دوم موها به سمت نوک قرار دهید. سپس می‌توانید موها را شل و آرام ببافید و از فشار آمدن و تحت فشار بودن آنها جلوگیری کنید.

استفاده از برس حالت‌دهنده موی نامناسب

انواع برس مو

برای حالت دادن موها، برس‌های مختلفی با توجه به انواع بافت مو وجود دارد. برای اینکه سلامت تارهای موی خود را تضمین کنید، باید مناسب‌ترین برس را برای نوع موی خود پیدا کنید. برس‌های دارای برجستگی‌های از جنس طبیعی برای موهای فر و صاف مناسب است. این نوع برس به راحتی روی مو حرکت می‌کند، باعث نرم شدن کوتیکول می‌شود، مو را آب‌رسانی می‌کند و زیبایی و درخشندگی بیشتری به مو می‌بخشد.

استفاده بیش از حد از شامپو خشک

باید اعتراف کرد که شامپو خشک یکی از بهترین محصولات زیبایی اختراع شده است. فقط کافی است چند بار این محصول را روی موی چرب و شسته نشده خود اسپری کنید تا ظاهری متفاوت و بدون چرب به آنها بدهد. ولی باید بدانید که استفاده زیاده از حد از شامپو خشک هم باعث آسیب به مو می‌شود. چربی و کثیف شدن موها هر روز به طور طبیعی دیده می‌شود و باید از روی سر پاک شوند تا فولیکول‌های مو تمیز و متعادل باقی بمانند. در واقع شامپو خشک هیچ‌کدام از این مواد اضافی را از روی سر پاک نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث بسته شدن فولیکول‌های مو هم بشود که در آینده ریزش و کاهش رشد مو را نیز به دنبال دارد. سعی کنید هفته‌ای یک تا دو بار از شامپو خشک استفاده کنید. اگر وقت شستن موها را ندارید و البته مهلت استفاده از شامپوی خشک را هم در هفته خرج کرده‌اید، کمی کف سر خود را ماساژ بدهید و با اسنفاده از برس موها را شانه کنید تا چربی مو از کف سر به سمت نوک موها هم پخش شود و باعث درخشان شدن موها شود.

رنگ کردن زیاد مو

ضررهای رنگ مو

درست است که بسیاری از خانم‌ها تنوع را دوست دارند و ترجیح می‌دهند در از گاهی ظاهر خود را عوض کنند ولی باید بدانید که رنگ کردن موها یک فرآیند شیمیایی است که باعث آسیب به تارهای مو می‌شود. اگر استفاده از رنگ موهای موقت نمی‌تواند نیاز شما را برآورده کند، اکستنشن مو می‌تواند بدون رنگ کردن موها، ظاهرتان را تغییر دهد.

استفاده نکردن از محافظ مو قبل از سشوار و اتو مو

اتو مو

محصولات متفاوتی در بازار وجود دارند که می‌توانند موها را در برابر حرارت بالای ناشی از استفاده از دستگاه‌های حالت‌دهنده محافظت کنند. این محصولات درست مانند ضد آفتاب عمل می‌کنند. قادرند موها را از آسیب حرارت حفظ کنند و باعث نرمی و درخشندگی آنها شوند. نکته مهم در مورد استفاده از محصولات محافظ مو این است که قبل از استفاده از انواع دستگاه‌های حرارتی مطمئن شوید که آنها به خوبی جذب مو شده باشند.

کوتاه کردن مو در خانه

واقعیت این است که آرایشگران و متخصصانی که در سالن‌های زیبایی فعالیت می‌کنند، دوره‌های آرایشی متعددی را گذرانده‌اند تا توانایی لازم برای انجام کوتاهی حرفه‌ای مو را به دست بیاورند. فارغ از مدل موهای مد روز که صرفاً به جهت زیبایی انجام می‌شوند، لازم است برای تحریک بیشتر رشد مو، آنها را در زمان مشخص کمی کوتاه کرد. هرچه مدت بیشتری از کوتاه کردن موهایتان بگذرد، موخوره هم بیشتر می‌شود. پس خودتان دست به کار نشوید و به سالن‌های آرایشی بروید تا بتوانند با دقت کافی سلامت را به موهای شما بازگردانند. این کار باید حداقل سه ماه یک‌بار انجام شود.

aseman بازدید : 346 شنبه 10 شهریور 1397 نظرات (0)

 

ماندگار کردن توناژ قرمز موهای رنگ شده

رنگ مو قرمز یا شرابی برای تمامی پوست ها از جمله سفید، گندمی و سبزه مناسب می باشد

 

رنگ مو قرمز - شرابی یکی از رنگ مو های پرطرفدار در بین خانم ها است و مشکل اصلی آنها نداشتن ماندگاری است. در این مقاله به شما روش هایی برای بالا بردن ماندگاری این رنگ مو پیشنهاد می کنیم

 

رنگ موقرمز همیشه زیبا بوده ولی از آنجایی که جزء رنگ مو های فانتزی می باشد ماندگاری کمی دارند، نهایتا یک یا دو هفته و پس از آن با سشتشو از بین می رود. در این مقاله روشی جهت افزایش مانگاری تن قرمزی موها ارائه می دهد.

 

رنگ مو قرمز یا شرابی برای تمامی پوست ها از جمله سفید، گندمی و سبزه مناسب می باشد و همچنین طرفدارهای بسیاری دارد و به همان اندازه هم نگهداری از این رنگ برای خانمها دشوار می باشد اما نگران نباشید برای این مشکل راه حلی وجود دارد و دیگر نیاز نیست هر 10 روز موهایتان را رنگ نمایید.

 

روش اول برای بالا بردن ماندگاری رنگ مو قرمز : استفاده از شامپو انار

استفاده از این شامپو به عنوان رنگساژ علاوه بر اینکه آسیب کمتری به موهایتان وارد می شود در تثبیت رنگ مو هم تاثیر بسزایی دارد. توصیه می شود از ماسک موی انار و ماسک های کراتیه در حمام استفاده نمایید تا رنگ موهایتان پاک نشود.

 

روش دوم  برای بالا بردن ماندگاری رنگ مو قرمز : تهیه ماسک مو مخصوص

تاکنون از ادویه جات درغذاهایتان استفاده کرده اید اما حال بدانید که این مواد در تثبیت رنگ مو بسیار موثر بوده و به روش زیر باید عمل کنید.

 

یک عدد تخم مرغ را با 4 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 4 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط نموده و برروی بخار آب آن را قرار داده تا کمی گرم شود. 

سپس بسته به نیاز خود از یکی از ادویه های زیر استفاده کرده و کم کم به مخلوطتان اضافه نمایید. 

 

توجه داشته باشید در طی مدتی که ادویه را اضافه می کنید ظرف نباید بروی حرارت باشد. اجازه دهید مواد کمی خشنک شده و به مدت 30 دقیقه تمام موی سر خود را به آن اغشته نموده و سپس با شامپو بشویید.

 

ادویه های مورد نیاز:

برای تثبیت موهای بلوند به نصف قاشق چایخوری زردچوبه نیاز می باشد.

برای تثبیت موهای مشکی به نصف قاشق چایخوری پودر گل میخک احتیاج است.

برای تثبیت موهای قرمز، دو رشته زعفران نساییده شده را به مخلوط اضافه کنید.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,714
  • بازدید ماه : 5,643
  • بازدید سال : 101,123
  • بازدید کلی : 2,969,286