loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
aseman بازدید : 417 یکشنبه 20 آبان 1397 نظرات (0)

 

هرساله با نزدیک شدن ایام نوروز تبلیغات فراوانی برای فروش تور های نوروزی توسط آژانس های مسافرتی انجام می پذیرد. تنوع گسترده این تورها در بیشتر مواقع باعث سردرگمی خریداران می شود. مدتی است سایت NextHoliday از پورتال های پرمخاطب سفر و گردشگری و یکی از جامع­ترین سایت­های تور لحظه آخری، سلسله مطالبی تحت عنوان راهنمای خرید تورهای نوروزی منتشر می کند. آنچه در ادامه می خوانید بخش تایلند این مجموعه است. شما پس از خواندن مطلب زیر می توانید با انتخاب گزینه تور تایلند در منو سایت NextHoliday مجموعه ای کاملی از تورهای نوروزی تایلند از معتبرترین آژانس های مسافرتی را مشاهده و مقایسه نمایید.

 

تایلند،مکان های تفریحی تایلند,مکان های گردشگری تایلند

 
تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب‌شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است.

مهمترین شهرهای گردشگری تایلند:
بانکوک:

تایلند،مکان های تفریحی تایلند,مکان های گردشگری تایلند

 
بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند است که در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است. با این‌که به‌مدت دویست سال است که نام رسمی و محلی این شهر «کرونگتِپ» بوده‌است، ولی بیشتر خارجیان همواره از نام بانگکوک استفاده می‌کنند. نام کامل شهر بانکوک، چنان که توسط پادشاه بودا یدفا چولالوکه تعیین شده‌است، به عنوان بلندترین نام یک مکان در دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌است.

پاتایا:

تایلند،مکان های تفریحی تایلند,مکان های گردشگری تایلند

 
شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد. پاتایا با بازدید بیش از ۵.۵ میلیون توریست خارجی در سال، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید.

پوکت:

تایلند،مکان های تفریحی تایلند,مکان های گردشگری تایلند

 
استان پوکت یا فوکت یکی از استان‌های کشور تایلند است که مساحت آن ۵۴۳ کیلومترمربع می‌باشد. شهر پوکت به همراه 32 جزیره کوچکتر در دریای آندمان واقع شده.

فرودگاه های مهم تایلند:
فرودگاه بانکوک:
فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی که با نام فرودگاه بین‌المللی بانکوک نیز خوانده می‌شود، یکی از دو فرودگاه بین‌المللی شهر بانکوک است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۹۰۰ متر است. این فرودگاه در ارتفاع ۲ متری از سطح دریا واقع شده است.

فرودگاه پوکت:
فرودگاه بین‌المللی پوکت، یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۳۰۰۰ متر است. این فرودگاه در ارتفاع ۲۵ متری از سطح دریا واقع شده است.

تنوع پرواز ایرلاین های مختلف داخلی و منطقه ای به فرودگاه­های بانکوک و پوکت گزینه­های متنوعی برای سفر به تایلند پیش روی شما قرار می­دهند.

از بین ایرلاین­‌های داخلی شرکت ماهان پروازهای منظم هفتگی (5 روز در هفته) به مقصد بانکوک برگزار می­کند و احتمالا در ایام نوروز پروازهای روزانه به مقصد پوکت هم خواهد داشت.

از ایرلاین­‌های دیگری که پرواز مستقیم و بدون توقف به مقصد بانکوک دارند می‌توان به تای ایرویز و ایرآسیا اشاره کرد.

 

تایلند،مکان های تفریحی تایلند,مکان های گردشگری تایلند


گزینه دیگری که برای سفر به تایلند وجود دارد استفاده از خطوط هوایی منطقه است. روال سفر با ایرلاین­‌هایی مانند قطری، امارات، عمان ایر و ... به این صورت است که از فرودگاه امام خمینی تهران طی یک پرواز به قطب ایرلاین مانند فرودگاه حمد دوحه -برای پروازهای قطر – سفر می کنید و پس از توقف در فرودگاه ( از یک تا چند ساعت) با پرواز دیگری به سمت مقصد نهایی (بانکوک یا پوکت) عزیمت می‌کنید.

با در نظر گرفتن انتخاب شما برای سفر به تایلند ( سفر به یک یا چندین شهر) می‌توانید پروازهای مختلفی را انتخاب نمایید.

اگر قصد سفر به بانکوک یا پاتایا یا هردوی آنها دارید پرواز­هایی که به فرودگاه بانکوک انجام می­شوند برای شما مناسبند. فاصله بین بانکوک تا پاتایا حدود 1 ساعت است و غالبا بصورت زمینی ترانسفر انجام می‌­شود.

اگر قصد دارید فقط به شهر پوکت سفر کنید دو گزینه پیش رو دارید: سفر مستقیم به فرودگاه پوکت یا سفر به بانکوک و پرواز رفت و برگشت به پوکت با استفاده از ایرلاین‌های داخلی.

اگر قصد سفر همزمان به بانکوک و پوکت دارید راحت­‌ترین گزینه پرواز رفت به مقصد پوکت و برگشت از بانکوک است، در غیر اینصورت گزینه­‌هایی مانند پرواز به فرودگاه بانکوک و استفاده از پروازهای داخلی بانکوک پوکت و بالعکس وجود دارد.

انتخاب هتل و اقامتگاه:
در مجموع تایلند از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری است و شما گزینه­‌های متنوعی از خوابگاه، اقامتگاه، هتل­‌های 3 تا 5 ستاره و استراحتگاه­‌های لوکس پیش رو دارید. انتخاب هتل بستگی زیادی به هدف سفر و علاقمندی‌های شما دارد. اگر قصد گشت و گذار در شهر و دیدن جاذبه‌های تایلند را دارید می‌توانید پس از لیست کردن این جاذبه­‌ها، هتلی را انتخاب نمایید که در کنار امکانات رفاهی مناسب، فاصله کمی با جاذبه­‌های گردشگری داشته باشد، به همین صورت اگر قصد خرید دارید، هتلی نزدیک مراکز خرید انتخاب نمایید و برای استراحت و تفریح نیز اقامتگاه‌های ساحلی انتخاب مناسبی هستند.

aseman بازدید : 418 دوشنبه 23 مهر 1397 نظرات (0)

گرانترین جزایر جهان کدامند؟! + تصاویر

گرانترین جزایر جهان ، قیمت جزایر دنیا
بعضی از افراد ثروتمند برای داشتن زندگی خوب و آرام با خانواده شان تصمیم به خریدن یک جزیره می کنند. در ادامه این مطلب می توانید با گرانترین جزایر جهان و قیمت آن ها آشنا شوید.

گرانترین جزایر جهان کدامند؟!

بطور کلی جزیره به معنای خشکی هایی گفته می شود اطراف آن کاملا با آب پوشیده شده است و تنها به مرور زمان و حرکت کردن صفحات زیر زمینی ایجاد می شوند. جالب است بدانید که این فرایند هر چند میلیون سال رخ می دهد.گرانترین جزایر جهان

گرانترین جزایر جهان

با این وجود شاید تا به حال شما نیز زندگی کردن در یک جزیره را تصور کرده باشید که اگر در جزیره قرار بگیرید، چه کارهایی را انجام خواهید داد و چه کارهایی را انجام نخواهید داد! اما این چنین تصورات و آرزوها حقیقت دارند و برخی از افراد ثروتمند که تنها با یک ایده توانسته اند سرمایه میلیون دلاری برای خود فراهم سازند، پس از گذراندن برهه ای از زندگی شان، تصمیم می گیرند تا برای ادامه باقی عمر خود همراه با خانواده شان یک جزیره را خریداری نمایند. این اتفاق بسیار شگفت انگیزی است که ممکن است هر یک از ما را به خود جذب کند.

بنابراین در این مطلب از زندگی فوق لاکچری و رویایی افراد ثروتمند خواهیم گفت که برای سپری کردن روزهای زندگی شان تصمیم به خرید یک جزیره می کنند و در نهایت آرامش زندگی رویایی برای خود ایجاد می کنند.

گرانترین جزایر جهان

زندگی لاکچری ثروتمندان با خرید یک جزیره

با این وجود قیمت برخی جزیره ها بسیار زیاد است و خرید آن برای افراد عادی آسان نیست و تنها به عنوان آرزو می باشد. برای مثال جزیره لانای دارای قیمت 610 میلیون دلاری است که گرانترین جزیره در جهان می باشد.

هر یک از ما انسان ها با کمی تفکر، به این نتیجه می رسیم که بعد از رسیدن به دوران بازنشستگی، به منطقه ای ارام و به دور از شلوغی های روزمره خود برویم و بتوانیم احساس آرامشی که چندین دهه به دنبال بودیم برسیم و با زندگی در جزیره ها می توانیم به بهشتی برویم که در آن هیچ صدایی جز صدای امواج و صدای پرنده های آسمان، وجود ندارد.

اما خرید یک جزیره می تواند یک سرمایه گذاری عالی برای هر یک از ما باشد و تا این قسمت از این مطلب حتما با مزیت های خرید جزیره آشنا شده اید.

در ادامه این مطلب قصد داریم 10 جزیره گران قیمت را از کمترین قیمت به بیشترین قیمت معرفی سازیم.جزئیات بیشتر را در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک خواهیم گفت.

10 جزیره گران قیمت از کمترین تا بیشترین قیمت

1-جزیره " Bird Cay " واقع در باهاما - 28 میلیون دلار

این جزیره پر زرق و برق در کشور باهاما قرار دارد که تنها با 30 دقیقه پرواز می توان مبه منطقه ناسائو رسید. با مشاهده تصویر این جزیره قطعا روزهای رویایی که می توان در این منطقه را گذراند، تصور کرد.

با خرید این جزیره می توانید هر روز اب نارگیل بخورید و به قدم زدن در اطراف این جزیره بپردازید تا شب فرا رسد و برای یک روز پر انرژی دیگر حاضر شوید. با این وجود مهم نیست که در کدام بخش از جزیره قرار دارید!! مهم این است که تنها با مشاهده اطراف خود می توانید اقیانوسی که در آن قرار دارید را مشاهده کنید که دائما صدای امواج آن به گوش شما می رسد.

جزیره Bird Cay

جزیره زیبا و دلنشین Bird Cay در باهاما

2-جزیره " Cerralvo " واقع در مکزیک - 35 میلیون دلار

اکثر مردم به این علاقمند هستند تا از زندگی شهری فرار کنند و بتوانند در منطقه ای بی سر و صدا قرار بگیرند تا آرامشی که سال های سال در انتظار آن بودند را احساس کنند. برای برخی سرگرمی هایی همانند گلف مورد علاقه است و می خواهند تا تمام طول روز را بدین طریق بگذرانند. یا حتی برخی علاقمند هستند تا بخشی از روز خود را صرف ماهیگیری نمایند که با خرید این جزیره می توانید به تمام رویاهای خود برسید.

جزیره Cerralvo

جزیره Cerralvo در مکزیک جزیره ای رویایی و پر از آرامش 

3-جزیره " Big Darby " واقع در باهاما - 39 میلیون دلار

کشور باهاما یکی از بهترین مکان های گردشگری در جهان است که افراد ثروتمند برای گذراندن تعطیلات تابستانه خود به آنجا می روند. جزیره " Big Darby " نیز یکی دیگر از جزیره های کشور باهاما می باشد که می توانید در آن روزهای خوبی را بگذرانید. همچنین در سال 1930 خانه ای بزرگ در این جزیره ساخته شده است که با خرید این جزیره مالک تمام آن خواهید شد و دیگر نیازی به ساخت خانه ندارید.

جزیره Big Darby

با خریدن جزیره Big Darby نیازی به ساخت خانه ندارید

4-جزایر " Hans Lollik " واقع در ایالات متحده - 45 میلیون دلار

این جزایر که بخشی از جزایر ویرجین ایالات متحده می باشد، فرصت عالی برای افرادی که به داشتن آدرنالین زیاد علاقه دارند، کاملا مناسب است و می توانند روزهای بسیار خوبی را در حریم خصوصی خود تجربه نمایند. همچنین قیمت این جزایر متناسب با گیاهان غنی این جزیره است که می تواند یک مکان ایده آل برای مالک آن باشد.

جزایر Hans Lollik

جزایر Hans Lollik بخشی از جزایر ویرجین

5-جزیره " Omfori " واقع در یونان - 60 میلیون دلار

بدون شک یونان یکی از معروف ترین و محبوب ترین منطقه های گردشگری در جهان را داراست و به همین دلیل سالانه تعداد بسیار زیادی توریست به این منطقه مراجعه می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری یونان، به دلیل مناظر بکر و آب های فیروزه ای آن است. با این حال گوهری درخشان به نام جزیره " Omfori " وجود دارد که قیمت آن 60 میلیون دلار می باشد.

جزیره Omfori

جزیره Omfori یک منطقه گردشگری در کشور یونان

6-جزیره " Caye Chapel " واقع در کشور بلیز - 65 میلیون دلار

اگر شما یک فرد ثروتمند و عاشق گلف هستید، خرید این جزیره به شما توصیه می شود و با این حال قیمت فضایی آن بسیار زیاد می باشد و با خرید آن می توانید همراه با دوستان و خانواده خود روزهای خوب و پر از آرامشی را برای خود فراهم سازید. بلیز کشوری در آمریکای مرکزی است و جزیره " Caye Chapel " در نزدیکی این منطقه می باشد.

جزیره Caye Chapel

جزیره Caye Chapel بهترین جزیره برای افراد علاقه مند به گلف

7-جزیره " Macapule " واقع در مکزیک -95 میلیون دلار

زندگی کردن در یک محیط آرام و یا در بخشی از محیط زیست می تواند خستگی ما انسان ها را که در طی چندین سال متمادی برایمان ایجاد می شود را به طور صفر تا صد جبران کند. اگر شما نیز چنین تصوری دارید، پیشنهاد می شود زندگی چند روزه یا چند ماهه را جزیره هایی دور افتاده داشته باشید.

جزیره " Macapule " یکی دیگر از جزایری است که با خرید و زندگی در آنجا کاملا روحیه ای متفاوت تر از گذشته خواهید داشت که این جزیره یکی از گران قیمت ترین جزایر جهان است. بنابراین اگر شما از دوری از شهرها و شلوغی های آن هیچ ترسی ندارید، پس این جزیره بهترین مکان زندگی برای شما خواهد بود.

جزیره Macapule در مکزیک

زندگی خوب و آرام در جزیره Macapule 

8-جزیره " Ronde " واقع در گرنادا - 100 میلیون دلار

گرنادا یکی از کشورهای جزیره ای در شرق دریای کارائیب است گران ترین جزیره آن برای فروش، دارای قیمتی معادل با 100 میلیون دلار می باشد که حدودا 2000 هکتار می باشد و ویژگی های گردشگری طبیعی و هیجان انگیزی دارد. با این وجود این جزیره را گنج کشور گرنادا می خوانند.

جزیره Ronde در گرنادا

جزیره Ronde گنج کشور گرنادا شناخته شده است

9-جزیره " Necker " واقع در جزایر ویرجین بریتانیا - 100 میلیون دلار

گرچه این جزیره متعلق به آقای ریچارد برانسون ثروتمند می باشد، اما قیمت این جزیره معادل با 100 میلیون دلار است و محل ایده آل برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی است که با قدم زدن در این منطقه احساسی شگفت انگیز در شما ایجاد خواهد شد و می توانید روح و ذهن خود را نسبت به گذشته دگرگون سازید.

جزیره Necker در جزایر ویرجین بریتانیا

جزیره Necker متعلق به آقای ریچارد برانسون

10-جزیره " Lanai " واقع در هاوایی - 610 میلیون دلار

این جزیره همانند جزیره Necker خریداری شده است و مالک آن " لری الیسون " ثروتمند است که نام او هشتمین فرد ثروتمند جهان می باشد که وی تاسیس کننده و بنیانگذار اوراکل است. با این وجود این جزیره پهناور کاملا متعلق به لری الیسون نمی باشد و تنها 2% از آن متعلق به دولت می باشد.

اما با کمی تصور و فکر کردن می توان دریافت که زندگی در یک جزیره می تواند به شدت لذت بخش و جالب باشد و چه بسا که خودمان بتوانیم آنرا خریداری نماییم.

زندگی در شهر می تواند منجر به بروز تعداد زیادی بیماری در هر یک از ماها شود، بنابراین قطعا ما به منطقه ای بسیار آرام و بی سر وصدا نیاز داریم و قطعا روح و جسم ما شایسته این است.

با این وجود اگر شما یک فرد میلیاردر بودید، چگونه و در چه زمینه هایی پول خود را خرج می کردید؟؟!

جزیره Lanai در هاوایی

جزیره Lanai در هاوایی گران قیمت ترین جزیره جهان

aseman بازدید : 542 چهارشنبه 18 مهر 1397 نظرات (0)

 

تئاتر سینمای پاریس,عکس تئاتر سینمای پاریس,جاذبه های گردشگری پاریستئاتر سینمای پاریس یکی از مکانهای دیدنی پاریس

 

تئاتر سینمای پاریس | Movie Theater In Paris

سینما رفتن خیلی مرسوم و حتی تبدیل به بخشی از صنعت گردشگری شده است. بسیاری از کشورها در صنعت فیلم سازی و سینما سعی می کنند تا بهترین جاذبه های گردشگری را در فیلم بگنجانند و یا با متفاوت کردن فضای سینما به صورت غیر مستقیم تبلیغ گردشگری کشورشان را کنند.

 

در واقع سینماهای عجیب و شگفت انگیز با به کار گیری خلاقیت، فضای داخلی سینما را عوض کرده اند و سعی در ایجاد فضایی لذت بخش نموده اند. یکی از این سینماهای عجیب تئاتر سینمای پاریس می باشد.

 

تئاتر سینمای پاریس یکی از عجیب ترین سینماهای جهان است که به شکل جالبی طراحی شده است. صندلی های این سینما به نحو خوشایندی راحت و به شکل قایق هستند. سینمای خلاقانه ی پاریس به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محبوب تبدیل شده است.

 

تئاتر سینمای پاریس,عکس تئاتر سینمای پاریس,جاذبه های گردشگری پاریستئاتر سینمای پاریس 

 

تئاتر سینمای پاریس,عکس تئاتر سینمای پاریس,جاذبه های گردشگری پاریستئاتر سینمای پاریس 

 

تئاتر سینمای پاریس,عکس تئاتر سینمای پاریس,جاذبه های گردشگری پاریس

 

منبع: eligasht.com

 

aseman بازدید : 571 سه شنبه 10 مهر 1397 نظرات (0)

 

موزه هیل پالاس,موزه هیل پالاس در هند,عکس های موزه هیل پالاسموزه هیل پالاس در هند

 

موزه هیل پالاس، بزرگ ترین موزه باستان شناسی در هند
هند سرزمینی پهناور با چندین ایالت مختلف است، کشوری رنگارنگ که برای لمس فرهنگ و تاریخش باید به آن سفر و جاذبه هایش را از نزدیک ببینید. در هند، رفتن به موزه ها یکی از بهترین راه ها برای درک تاریخ کهن این سرزمین است، جایی که تا چشم کار می کند آثاری تاریخی می بینید که در پشت هر کدام تاریخی شنیدنی نهفته است.

 

ایالت  کرالا یکی از ایالت های جنوبی هند است که در ساحل مالابار قرار دارد و همین ساحلی بودنش باعث شده که گردشگران زیادی به آن سفر کنند. این ایالت آنقدر جذاب است که از جاذبه ها طبیعی و تاریخی اش هر چه بگوییم کم گفته ایم. در این ایالت موزه ای بزرگ وجود دارد که کافیست دو سه ساعت وقت بگذارید و گشتی در آن بزنید تا هند را جوری دیگر بشناسید: موزه ای به اسم هیل پالاس. می خواهیم موزه باستان شناسی هیل پالاس را معرفی کنیم در ادامه با ما را همراهی کنید.

 

موزه هیل پالاس,موزه هیل پالاس در هند,عکس های موزه هیل پالاسموزه هیل پالاس، بزرگ ترین موزه باستان شناسی هند


اگر به حومه شهر کوچی در ایالت جنوبی کرالای هند بروید می توانید بزرگ ترین موزه باستان شناسی این ایالت را ببینید و مطمئن شوید که بخش زیادی از تاریخ و فرهنگ این ایالت و حتی هند را از نزدیک درک کرده اید. این موزه آنقدر جذاب است که می توانید ساعت ها در آن باشید بدون اینکه گذر زمان را متوجه شوید و یا احساس خستگی کنید. در این موزه به هر سمتی که بروید با جاذبه های مختلفی روبرو می شوید که ریشه در زمان های دور دارد.

 

این موزه در واقع مجموعه ای است که از یک موزه باستان شناسی، موزه میراثی، پارک آهو، پارک ماقبل تاریخی و یک پارک مخصوص بچه ها تشکیل شده پس با رفتن به آن هم می توانید گشتی در تاریخ بزنید و هم در میان طبیعت پارک هایش هوایی تازه کنید. این موزه که در سال ۱۸۶۵ ساخته شده در زمان های قبل قصری بود که دفتر اداری امپراتوری و خانه رسمی پادشاه به حساب می آمد. در اینجا وارد یک مجموعه ۲۲۰ هزار متر مربعی می شوید که از ۴۹ ساخمان مختلف تشکیل شده و برای ساخت همه آن ها از معماری سنتی جذاب استفاده شده است. امروز این قصر به موزه تبدیل شده و هر روز به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ شب می توانید از آن بازدید کنید. قصر در ۱۲ کلیومتری ناحیه آرناکولام قرر دارد و برای رسیدن به آن می توانید از راه جاده ای و یا قطار استفاده کنید.


هیل پالاس حدود ۱۵۰ سال قبل توسط پادشاه کوچی ساخته شد و امروز بزرگ ترین موزه باستان شناسی کرالاست. قبل از اینکه وارد ساختمان ها شوید و از موزه های داخلی دیدن کنید به محوطه ای می روید که پر از درختان و گیاهان مختلف است. در همین محوطه در میان گیاهان مختلف باغ،  گیاهان دارویی کمیابی پرورش داده می شود که از ارزشمندترین گیاهان جهان هستند.

 

موزه هیل پالاس,موزه هیل پالاس در هند,عکس های موزه هیل پالاسهیل پالاس حدود ۱۵۰ سال قبل توسط پادشاه کوچی ساخته شد

 

بعد از دیدن باغ و محوطه وارد موزه ای می شوید که به ۱۴ بخش مختلف تقسیم شده و هر بخش مربوط به موضوعی خاص است. هیل پالاس که اولین موزه میراثی کرالاست به خاطر داشتن مجموعه های پادشاهی امپراتور سابق کوچی مورد توجه گردشگران مختلف است پس خودتان را آماده کنید تا وارد دنیایی لوکس شوید. البته اینجا علاوه بر اینکه موزه ای برای نمایش آثار تاریخی و باستانی این کشور است یک مرکز تحقیقاتی هم به حساب می آید.

 

در میان چندین و چند ساختمانی که در این مجموعه هست چند ساختمان از بقیه برجسته ترند: در قسمتی از این موزه به قدیمی ترین ساختمان این مجموعه بر می خوید که یک ساختمان یک طبقه است که به سبک خانه های کرالا و در حدود سال ۱۸۵۰ ساخته شده است. در نزدیکی این ساختمان یک حوض و یک مکان مقدس است که جذابیت آن را بیشتر کرده است. در قسمت دیگر هیل پالاس ساختمان دیگری را می بینید که برای معماری اش از سبک معماری غربی و سنتی هندی استفاده شده است.

 

گالری های موجود در موزه هیل پالاس
حالا وقتش است که درباره گالری های مختلف موزه توضیح دهیم؛ موزه از چنیدن گالری تشکیل شده که بازدید از هر کدام حال و هوای خاصی دارد. در اینجا نقاشی های دیواری، مجسمه، نقاشی های رنگ روغنی، سکه، دست خط، مبلمان و وسایل خانه و هزاران اشیای دیگر به نمایش در آمده است.

 

موزه هیل پالاس,موزه هیل پالاس در هند,عکس های موزه هیل پالاسموزه هیل پالاس

 

گالری هنری موزه شامل ابزارهای قدیمی موسیقی و مجسمه هایی از خاک رس است. اگر علاقمند به نمایشگاه های بزرگ هستید به سمت معماری ارابه ها بروید اینجا یک عالمه گاری و درشکه است که همه آن ها از انگلیس وارد شدند و قبلا توسط پادشاه استفاده می شدند. در گالری سکه شناسی سکه های نقره باستانی و سکه های دوره استعماری هند را می بینید. در گالری سنگ نوشته ها اشیای مختلفی مثل سنگ ها، بشقاب های مسی، برگ های درخت نخل و … است که کتیبه هایی به زبان عبری بر روی آن ها نوشته شده است. در این موزه حتی یک گالری هم برای هنر معاصر در نظر گرفته شده است. در گالری paliam مجموعه هایی است که یکی از نخست وزیران سابق آن را به این موزه اهدا کرده است.


اگر علاقه به آثار هنری داشته باشید حتما از گالری مجسمه و گالری اسلحه خوشتان می آید و تماشای آثارش برایتان جالب توجه است. اسلحه های قدیمی که از نقاط مختلف جمع آوری شدند و مجسمه های سنگی قرن ۱۰ تا ۱۸ هم در این مکان نگهداری می شود. در قسمت گالری برنز و ابزارهای فلزی، اشیای قدیمی برنزی و نقره را می بینید که برای قرن های ۱۴ تا ۱۶ هستند.

 

در گالری ظروف چینی حدود ۱۶۰ ظرف چینی و سفالی وجود دارد که شامل کوزه، بشقاب ها و فنجان هایی از چین و … هستند و  بیش از ۲۰۰ شی آنتیک از گلدان های سرامیکی و سفالی کشورهای چین و ژاپن، و … هم به نمایش گذاشته شده است. همین که وارد گالری حکاکی های روی چوب می شوید آثاری از قرن ۱۴ و همچنین مجسمه هایی بینظیر از عاج فیل و چوب را می بینید. گالری نقاشی ها از آن گالری هایی است که بازدید از آن را نباید از دست دهید چون پر از نقاشی های رنگ روغنی از پادشاهان سابق این شهر هست که تماشای آن ها جالب است.


منبع: eligasht.com

Admin بازدید : 606 دوشنبه 29 مرداد 1397 نظرات (0)

فرودگاه لیون  | Airport Lyon در فرانسه

لیون دومین شهر مهم فرانسه بعد از پاریس است و با اینکه گردشگران معمولا پاریس را به آن ترجیح می دهند اما گنجینه های فرهنگی زیادی را به گردشگرانش هدیه می دهد. تاریخ بلندبالای این شهر به رم باستان برمی گردد پس جاذبه های زیادی را در خود جای داده، خرابه های باستانی قدیمی، میدان های قرون وسطایی و خانه های رنوسانسی این شهر را به جواهری پنهان تبدیل کرده است. یکی از شلوغ ترین فرودگاه های فرانسه فرودگاه لیون است که سفر هوایی به شهر لیون و مناطق اطراف را ممکن می کند. می خواهیم درباره فرودگاه لیون حرف بزنیم، در ادامه ما را همراهی کنید.

سفر به لیون

درباره فرودگاه


تاریخچه فرودگاه :
فرودگاه لیون سومین فرودگاه بزرگ فرانسه است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. فرودگاه دو باند شمال به جنوب و ۸ جت وی در ترمینال ۱ و ۲ دارد. ۶ پارکینگ با ظرفیت ۱۶ هزار اتومبیل که دو تا از پارکینگ ها در زیر زمین هستند هم از دیگر امکانات فرودگاه لیون است. از سال ۱۹۹۷، این فرودگاه به قطب ایرفرانس تبدیل شده و ایستگاه قطار آن که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده برجسته ترین ویژگی معماری این فرودگاه است. این فرودگاه مقاصد بین المللی زیادی در اروپا، آفریقا و خاورمیانه دارد و از طرفی پروازهای داخلی زیادی هم در آن انجام می شود.

فرودگاه لیون در ۱۲ آوریل ۱۹۷۵ افتتاح و یک هفته بعد به روی مسافران باز شد. قبل از ساخته شدن آن، شهر فرودگاه دیگری داشت که امروز از آن فقط برای پروازهای کلی استفاده می شود. اسم این فرودگاه در ابتدا ساتولاس بود اما در سال ۲۰۰۰ به افتخار نویسنده و پیشگام هواییمایی، لیون آنتونی دی اگزوپری، نامیده شد. در سال ۲۰۱۳ حدود ۸٫۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال قبلش با ۱٫۳ درصد افزایش همراه بود. امروز این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه های فرانسه است و سالیانه مسافران زیادی از ترمینال های آن جابجا می شوند.

امکانات فرودگاه لیون

اطلاعات کلی فرودگاه

  • نام فرودگاه: Lyon–Saint-Exupéry Airport
  • کد یاتا: LYS
  • کد ایکائو: LFLL
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲۵۰ متر
  • نوع فرودگاه: همگانی
  • ترمینال ها: ۳
  • وب سایت رسمی فرودگاه: com

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه ۳ ترمینال دارد که همگی با هم ظرفیت ۹٫۶ میلیون مسافر را دارند و برای پروازهای بین المللی، داخلی و ایرلاین های ارزان در نظر گرفته شده اند. فرودگاه ۱ مخصوص پروازهای داخلی و فرودگاه ۲ مخصوص پروازهای بین المللی است. ترمینال ۳ توسط ایرلاین های ارزان قیمت استفاده می شود و امکانات کمی دارد. در سال ۲۰۱۴، برای افزایش ظرفیت تا ۷۰ هزار متر مربع ساخت ترمینال جدیدی شروع شد که قرار است بعد از کامل شدن آن ترمینال ۳ خراب شود. سه ترمینال در کنار هم قرار دارند و می توانید پیاده در بین آن ها رفت و آمد کنید اما با این حال اتوبوس های شاتل رایگانی هم برای رفت و آمد وجود  دارد.

فرودگاه لیون

امکانات فرودگاه

فرودگاه لیون فرودگاه نسبتا بزرگی است که هر امکاناتی که هر کسی از فرودگاه انتظار دارد را برای توریستان و مردم شهر فراهم کرده است. با ورود به این فرودگاه امکانات زیادی انتظارتان را می کشد که تعدادی از آن ها شامل مغازه، رستوران، پارکینگ، وای فای، لانج، اداره پست، تعویض ارز، مرکز بیزنیس، امکاناتی برای افراد ناتوان، هتل، آژانس مسافرتی، مرکز پزشکی، نگهداری از کودکان، زمین بازی کودکان، کرایه اتومبیل و … هستند. مرکز بیرنس این فرودگاه بیش از ۸۰ نفر ظرفیت دارد و با ۱۱ اتاق جلسه در اندتازه های مختلف تمام نیازهای مسافران را براورده می کند.

  • بیشتر رستوران های فرودگاه در ترمینال های ۱ و ۲ و سالن ارتباطی این دو ترمینال قرار دارند.
  • در مغازه های مختلف فرودگاه می توانید وسایل متنوعی را خریداری کنید.
فرانسه

راه های دسترسی

  • رون اکسپرس: در این فرودگاه تراموای اکسپرس کار اتوبوس های شاتل را انجام می دهند. درسته که با سوار شدن در این ترامواها با سرعت به مقصد می رسید اما کرایه آن کمی بالاست به طوری که گاهی حتی خود مردم لیون هم به خاطر کرایه بالا سوار آن نمی شوند! البته می توانید با تهیه بلیط تراموا به صورت آنلاین، از تخفیف های خوبی برخوردار شوید. تراموا از سال ۲۰۱۰ به گزینه های حمل و نقل فرودگاه اضافه شده و جای اتوبوس های قدیمی را گرفته است. ترامواها هر ۱۵ دقیقه حرکت می کنند و در عرض نیم ساعت شما را به مرکز شهر می رسانند.
  • تاکسی: تاکسی برای مسافرانی خوب است که با شهر آشنا نیستند و از طرفی چمدان های زیادی دارند. تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال منتظر مسافر هستند و کرایه آن ها از ساعت ۷ عصر به بعد کمی بیشتر از زمان های دیگر است.
  • کرایه اتومبیل: برای رسیدن به مرکز شهر می توانید به راحتی در ترمینال فرودگاه اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه شرکت های بین المللی زیادی مثل هرتز فعل هستند که اتومبیل های خوبی را در اختیار شما می گذراند و اگر به صورت گروهی سفر می کنید می تواند گزینه مقرون به صرفه ای باشد.
  • سرویس iNavette:. این سرویس درواقع شرکتی کوچک است که مسافران را بین فرودگاه لیون و مرکز شهر جابجا می کند و سریع، مطمئن و مقرون به صرفه است. هر ون ظرفیت ۴ نفر را دارد و بلیت آن را باید از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید.
  • سرویس شاتل هتل: شهر لیون هتل های معروف زیادی دارد که برای مسافران ترانسفر در نظر می گیرند. کافیست با پذیرش هتل در خصوص ترانسفر حرف بزنید و از آن ها درخواست کنید که برایتان ماشین بفرستند تا دیگر برای پیدا کردن هتل هیچ دغدغه ای نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم اگر هتل شما یک همچین امکانی را فراهم می کند حتما آن را امتحان کنید.
  • ترانسفر خصوصی: قبل از رسیدن به فرودگاه، ترانسفر خصوصی بگیرید تا راحت ترین نوع حمل و نقل را تجربه کنید، به خصوص اگر گروهی سفر می کنید. در هنگام رسیدن به فرودگاه بدون اینکه معطل راننده شوید می توانید مستقیما سوار ماشین شوید و خیلی راحت به هتل برسید. حتی اگر پرواز تاخیر هم داشته باشد راننده کاملا از زمان تاخیرها مطلع است و تا زمان رسیدن شما منتظر می ایستد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,717
  • بازدید ماه : 5,646
  • بازدید سال : 101,126
  • بازدید کلی : 2,969,289