loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
aseman بازدید : 370 شنبه 05 آبان 1397 نظرات (0)

 

 

آشنایی با تعمیر گيربكس, تعمیرات گيربكس

گیربکس اتوماتیک تغییر دنده ها را خودش تنظیم می کند

 

٦ علامت در مورد اينكه گيربكس اتومبيل شما نياز به تعمير دارد

برای بعضی از خودروها زودتر از بقیه اتفاق می افتد، اما اگر با ماشین خود به اندازه کافی رانندگی کنید، در برخی مواقع گیربکس نیاز به تعمیر دارد. این که آیا به این معنی است که گیربکس نیاز به تعمیر، بازسازی یا جایگزینی دارد یا نه، بستگی دارد به اینکه چه مدت با ماشین با مشکلات گیربکس رانندگی شده است و میزان آسیب چقدر است. برای درک بهتر این قضیه می توانید ویدیوهای آموزشی در سایت آپارات را مشاهده فرمایید.

 

خوشبختانه، ماشین شما معمولا هنگامی که گیربکس شروع به خراب شدن می کند به شما می گوید. هر چه زودتر وسیله نقلیه را پیش یک متخصص خودرو ببرید، شانس بیشتری برای جلوگیری از هزینه بازسازی کامل برای شما در بر خواهد داشت. کلید این است که علائم را زمانی که رخ می دهد نادیده نگیرید.

 

سیستم گیربکس بخشی جدایی ناپذیر از یک وسیله نقلیه است و باید برای جلوگیری از خسارات و یا تعمیر هر چند وقت یکبار توسط یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس بررسی شود. در اینجا چند علامت هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد ماشین شما ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشد.

 

گیربکس چیست؟

به طور عمده دو نوع سیستم گیربکس در خودرو وجود دارد.

گیربکس اتوماتیک

گیربکس دستی

 

گیربکس اتوماتیک: در گیربکس اتوماتیک، گیربکس اتوماتیک است يعني به صورت خودکار دنده ها را با توجه به سرعت وسیله نقلیه تغییر می دهد. این نوع گیربکس تغییر دنده ها را خودش تنظیم می کند و راننده را از تغییر دنده های دستی رها می سازد.

 

گیربکس دستی: گیربکس دستی، از نامش مشخص است،  سیستمی است که توسط راننده به صورت دستی اجرا می شود. گشتاور کلاچ را تنظیم می کند بنابراین به صورت دستی با استفاده از پا بر روی پدال عمل می کند.

 

این 6 علامت مسائل مربوط به گیربکس در ماشین شما را نشان می دهد و همچنین باعث می شود در مورد زمان و هزینه های تعمیرات بدانید.

 

6 علامت مشکلات گیربکس

در زیر 6 علامت اصلی وجود دارد که می تواند به یک مسئله گیربکس ماشین شما اشاره کند.

1. دنده هایی که تغییر نمی کنند: شما به ماشین خود استارت می زنید، کلاچ را فشار می دهید اما چرخ دنده حرکت نمی کند - این نشانه کلاسیک از مشکلات گیربکس در ماشین شما است. اگر چرخ دنده ها گیر کرده باشند، ممکن است به دلیل عدم وجود روغن در قطار چرخ دنده باشد، سطح ویسکوزیته مایع سازگار نیست و یا کابل های تغییر نیاز به تنظیم مجدد دارند.

 

2. نشت روغن / مایع: مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) در وسایل نقلیه با گیربکس اتوماتیک، می تواند خون زندگی سیستم باشد. اگر نشت کند و شما به آن توجه نکنید بنابراین آماده باشید مشکلات بزرگی برای گیربکس خود پیش می آید. مایع قرمز رنگ است و می تواند به راحتی قابل تشخیص باشد. اطمینان حاصل کنید که سطوح مایع گیربکس را به طور مرتب بررسی کرده اید تا وسیله نقلیه شما مانند یک خودرو جدید حرکت کند.

 

3. گرفتن کلاچ: در یک مورد کلاسیک گرفتن کلاچ، کلاچ نمی تواند دیسک کلاچ را از فلایویل رها کند. این بدان معنی است که کلاچ دیگر نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد و هر زمان چرخ دنده ها بدون تنظیم کلاچ تغییر می کند یک صدای سایش بوجود می آید. این مشکل همانقدر که آسان حل می شود ارزان است و شامل سفت کردن پدال می باشد.

 

4. سر و صدا در حالت خلاص: به طور کلی یک موتور در حال حرکت  که دارای ایراداتی است باعث ایجاد سر و صدا می شود اما اگر وسیله نقلیه شما در حالت خلاص صدا ایجاد می کند پس این مشکل گیربکس است. تعویض ساده روغن یا جایگزینی قطعات، به ویژه یاتاقانها، همه موارد نیاز است. مجدد باید گفت این موارد بسیار ارزان است، اما اگر شما متوجه مشکلات نمی شوید، می توانید نزد مکانیک بروید.

 

5. صداهای غیرطبیعی از موتور: مشکلات مربوط به گیربکس وسیله نقلیه اغلب منجر به صدای وزوز از موتور می شوند. اگر چنین صدایی از موتور یا در هنگام تغییر دنده ها شنیدید، فورا آن را نزد مکانیک ببرید.

 

6. بوی سوختگی: هنگامی که مایعات گیربکس بیش از حد گرم و یا اثرش از بین رفته باشد، بوی سوختگی ایجاد می شود. این موضوع باعث افزایش اصطکاک در قسمت های متحرک می شود و می تواند به طور غیر قابل برگشت به آنها آسیب برساند. یک چکاپ کامل تنها راه حل است.

 

منبع: tarakkhodro.com

Admin بازدید : 378 دوشنبه 09 مهر 1397 نظرات (0)

 

 
پژو 206 و پژو پارس بیشترین کاهش قیمت را طی سه روز گذشته داشته‌اند.

 
قیمت خودرو برای سومین روز پیاپی روند نزولی خود را ادامه داد، به طوری‌که پژو 206 تیپ 5 با 1 میلیون 600 هزار تومان بیشترین و سمند ELX با 400 هزار تومان کمترین کاهش را داشت.

 
به نظر می رسد با انتشار شایعاتی در خصوص خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای کمتر از 50 میلیون، روزهای آینده شاهد کاهش بیشتری در خودروهای این ردیف قیمتی باشیم.

 
منبع: ایلنا
Admin بازدید : 310 دوشنبه 09 مهر 1397 نظرات (0)
گروه خودروسازی ایران خودرو طرح جدید فروش 53 هزار دستگاه از محصولات خود را منتشر کرد.
جزئیات طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد/ مهر 97

به اطلاع کليه متقاضیان محترم مي رساند، پيش فروش محصولات شركت ایران خودرو از روز سه شنبه مورخ 97/07/03 تا زمان تکميل ظرفيت، به شرح ذيل اعلام مي گردد.

شايان ذكر است باتوجه به لزوم تسهيل در فرايند ثبت نام خودرو، فروش خودروها در 6 روز و براساس اولين رقم سمت راست كدملي به ترتيب ذيل انجام مي شود.

ظرفيت ثبت نام، بين روزهاي مختلف و متناسب با كد ملي هاي مختلف تسهيم شده است.

ظرفيت هر روز در ساعت 10 صبح روز اعلام شده در بند زير فعال و قابل ثبت نام خواهد بود.

گروه يك: از روز سه شنبه 97/07/03 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 1 باشد.

گروه دو: از روز چهار شنبه 97/07/04 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 2 و 3 باشد.

گروه سه: از روز پنج شنبه 97/07/05 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي 4 و 5 باشد.

گروه چهار: از روز شنبه 97/07/07 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 6 و 7 باشد.

گروه پنج: از روز يكشنبه 97/07/08 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 8 و 9 باشد.

گروه ششم: از روز دوشنبه 97/07/09 براي مشترياني كه اولين رقم سمت راست كدملي آنها 0 باشد.

قواعد و نكات مهم:

ثبت نام در اين بخشنامه صرفاً براي مشترياني كه داراي گواهينامه خودرو (تاريخ صدور گواهينامه قبل از ثبت نام) مي باشند، امكانپذير است. لذا نمايندگي مي بايست كپي گواهينامه مشتريان (ممهور به مهر نمايندگي) را به همراه ساير مدارك الزامي به سازمان تحويل نمايد.

ثبت نام در اين بخشنامه صرفاً براي مشتريان خودرو اولي و افرادي كه مالك خودرو نيستند، (اعم از خودروي ايران خودرويي و يا غير ايران خودرويي) مجاز مي باشند.

در خصوص موارد فوق، در هنگام ثبت نام صحت اطلاعات براساس خوداظهاري مشتري كنترل مي شود. اما در زمان تحويل صحت اظهارات متقاضيان براساس مستندات كنترل خواهد شد.

در اين بخشنامه هر كد ملي مجاز به ثبت نام فقط يك دستگاه خودرو مي باشد.

ثبت نام در اين بخشنامه براي مشترياني كه اخيرا در شركت سايپا ثبت نام نموده اند، امكانپذير نيست.

قيمت نهايي خودرو در اين شرايط، در زمان تحويل خودرو تعيين خواهد شد.

زمان فعال سازي اين بخشنامه:
ساعت ۱۰ صبح روزهاي سه شنبه 97/07/03 الي دوشنبه 97/07/09 بر اساس زمانبندي تعيين شده مي باشد.

 

جزئیات طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو منتشر شد / مهر 97

 

منبع: iranjib.ir

 

 

aseman بازدید : 487 شنبه 07 مهر 1397 نظرات (0)

 

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

خودروهای خودران با قابلیت‌های رباتیک فراوان تولید شده که آینده صنعت حمل و نقل و به خصوص نحوه تحویل کالا در شهرها را متحول می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، مسؤولان شرکت رنو می‌گویند خودروهای خودران، برقی و قابل اتصال به هم هستند و از توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات خود نیز برخوردار هستند.

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

 

این خودروهای خودران که ای زد – پرو نام دارند دارای محفظه ای برای نگهداری کالا بوده و می توانند سفارشات را به طور خودکار به مقصد برسانند. آنها بعد از ثبت سفارشات و انجام خریدهای آنلاین می توانند محصولات درخواستی را بدون نیاز به دخالت انسان به مقصد حمل کنند.

اخبار,اخبار دنیای خودرو,ربات خودران

 

مسؤولان شرکت رنو می‌گویند تا سال 2030 تقاضا برای دریافت کالا در درون شهرها تا 20 درصد افزایش می یابد و شلوغی خیابان ها استفاده از خودروهای خودران و هوشمند را به یک ضرورت مبدل می‌کند.

 

اگر چه این خودروها که قادر به حرکت گروهی هستند، خودران هستند؛ اما به طور دستی هم قابل کنترل هستند و امکانات لازم بدین منظور در آنها پیش بینی شده است. آنها می توانند یک مسیر را در کنار هم و به طور گروهی طی کنند و در ادامه برای رسیدن به مقصد نهایی از هم جدا شوند.

 

برای ردگیری حرکت این خودروهای هوشمند و کنترل آنها و همین طور باز کردن قفل آنها در مقصد هم یک برنامه تلفن همراه ویژه طراحی شده است.

 

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,743
  • بازدید ماه : 5,672
  • بازدید سال : 101,152
  • بازدید کلی : 2,969,315