loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
aseman بازدید : 323 سه شنبه 13 آذر 1397 نظرات (0)

 

رانندگی در برف,رانندگی در زمستان,نکات مهم سفر در زمستاندر هنگام رانندگی در برف و یخ مخصوصا در زمان سفر باید یک سری نکات را رعایت نمایید
 
در فصل های سرد سال که شروعی برای بارش های باران تند و ریزش برف است، باید مراعات رانندگی در برف و یخ را بکنید تا از بروز حوادث ناگوار دور بمانید. رانندگان خوب قبل از اینکه برای رانندگی آماده شوند، آب و هوا را بررسی کرده و سپس وضعیت خودرو خود را به همراه وضعیت جاده ای که می خواهند در آن برانند، زیر نظر می گیرند. در هنگام رانندگی در برف و یخ مخصوصا در زمان سفر باید یک سری نکات را رعایت نمایید.

رانندگی در برف و یخ:
یک راننده خوب باید قبل از اینکه با بارش های شدید برف و باران روبرو شود، تمهیدات لازم را برای ماشین و خودروی خود انجام دهد. شما تمام کارهای از قبل پیش بینی شده را انجام می دهند تا در هنگام برف و یخبندان از بروز سوانح ناگوار جلوگیری کنید. جدای از کارهایی که برای سلامت ماشین خود انجام می دهید، باید مهارت لازم برای رانندگی در برف و یخ را هم داشته باشید. برای دست آوردن چنین مهارت هایی با تمرین، رعایت نکات ایمنی و به کار بردن تدابیر امنیتی می توانید خود را برای رانندگی در این شرایط مهیا نمایید. با این حال، اگر مجبور به رانندگی در این گونه شرایط آب و هوایی دشوار نیستید، ترجیحا به سراغ رانندگی در برف و یخ نروید.

سعی کنید اگر با وسیله نقلیه شخصی قصد سفر دارید، سفرتان را در زمان هایی انجام دهید که از وضعیت جاده ها کاملا اطلاع دارید و آب و هوا برای سفر جاده ای مناسب است. در غیر این صورت، تمام سعی خود را بکنید که با وسایل نقلیه عمومی همانند قطار به سفر بروید. اما، نکات رانندگی در برف و یخ چیست؟ و باید قبل از به جاده زدن، چه کارهایی را برای خودروی شخصی خود انجام دهید؟ با ما همراه باشید.


نحوه انتخاب لاستیک برای بارندگی ها
اگر می خواهید در فصل زمستان به سفر جاده ای بروید و احتمال بارش برف را می دهید، باید حتما از لاستیک هایی با آج های درشت استفاده کنید. اگر لاستیک ماشین هایتان کهنه و فرسوده شده و آج های آن ساییده شده اند، آن ها را با لاستیک های آج درشت تعویض نمایید. به دلیل اینکه اصطحکاک لاستیک ها با جاده برفی کمتر می شود، احتمال سر خوردن لاستیک ها وجود دارد. در نتیجه جدای از لاستیک های عاج داری که برای زمستان وجود دارند، باید از زنجیر چرخ یا لاستیک های میخ دار استفاده نمایید. از لاستیک های خوب می توان به لاستیک های رادیال اشاره کرد.

نکته: هیچ گاه لاستیک های معمولی را با لاستیک های رادیال برای رانندگی در برف و یخ استفاده نکنید!

 

رانندگی در برف,رانندگی در زمستان,نکات مهم سفر در زمستاناصطحکاک لاستیک ها با جاده برفی کمتر می شود، احتمال سر خوردن لاستیک ها وجود دارد

 
لوازم شخصی که برای رانندگی در زمستان لازم دارید
فقط ماشین شما نیست که باید برای آن لوازم ضروری به همراه داشته باشید، بلکه برای خود و سرنشینان نیز بهتر است که برای مواقع بحرانی وسایلی بردارید. در فصول سرد، زمانی که ماشین برای مدت طولانی خاموش باشد، سرما از راه بدنه و منفذهای ریز، وارد خودرو شده و اوضاع ناراحت کننده ای را برای شما به وجود می آورد.

گاهی نیز، ماشین در برف و بارش دچار نقص فنی می شود که این وضعیت موجب آزار سرنشینان می شود. در نتیجه این موارد، همواره با خود لباس گرم و پتو به همراه داشته باشید. کلاه و دستکش های گرم را نیز فراموش نکنید. کفش های زمستانی راحت بپوشید. کفش هایی که رانندگی با آن ها راحت باشد و در صورت پیاده راه رفتن در برف، باعث ناراحتی و آزار شما نشود. لباس و تجهیزات گرم برای دیگر سرنشینان نیز بسیار اهمیت دارد. برای هر فرد یک پتوی مسافرتی بسیار کارساز خواهد بود.

با این حال، یادتان باشد اگر در مناطق پر بارش و برف مجبور به توقف شدید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کنید. خوردن تنقلات و غذای گرم همانند مغزیجات گردو و پسته یا یک نوشیدنی گرم به شما کمک بزرگی خواهد نمود.

 

سعی کنید تا جای امکان در سرما، حتی درون ماشین نخوابید.

رانندگی در زمان شروع باران
حتما شما هم شنیده اید که در زمان بارندگی تند رانندگی نکنید و مواظب لغزندگی جاده ها باشید. بله، این موضوع بسیار حیاتی است، چرا که از پیش آمدن اتفاقات ناگوار جلوگیری می کند. در هنگام شروع بارش برف یا باران، زمین بسیار لغزنده می شود، در نتیجه کنترل خودرو سخت تر شده و در سرعت های بالا حتی رانندگان حرفه ای نیز قادر به کنترل خودرو نخواهند بود. در این مواقع سعی کنید که با احتیاط رانندگی کنید، فاصله مناسب ماشین خود را تا ماشین جلویی حفظ کنید.

با سرعت مجاز برای مواقع بارندگی رانندگی کنید. رانندگی در برف و یخ نیاز به تمرکز و دقت بالای شما به جاده و دیگر ماشین ها دارد. سعی کنید با سرعتی یکسان رانندگی کنید. در پیچ ها از سرعت خود بکاهید و هنگامی که سرعت خودرو بالاست، از تغییر دنده سبک به سنگین خودداری نمایید.

به گونه ای رانندگی کنید که نیاز به ترمز ناگهانی نداشته باشید. در صورت ترمز نیز پا را از روی پدال گاز یا فشار دادن ترمز به طور ناگهانی بپرهیزید. باید در دو مرحله عمل ترمز را انجام دهید. در هنگام آموزش رانندگی، یادگیری این موارد بسیار اهمیت دارد.

 

رانندگی در برف,رانندگی در زمستان,نکات مهم سفر در زمستانبرای رانندگی در برف  باید از زنجیر چرخ یا لاستیک های میخ دار استفاده نمایید


نکات بیشتر برای رانندگی در برف
یکی از صحنه های رویایی در هنگام سفر، رانندگی در جاده های یک دست سفید و زیبای برفی است. برای لذت بردن از چنین مناظری و رانندگی در طبیعت باید زنجیر چرخ یا لاستیک یخ شکن داشته باشید. بهتر است قبل از اینکه با چنین شرایطی روبرو شوید، بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرید.

با دنده سنگین حرکت کنید. به خاطر بسپارید که اگر لاستیک های معمولی داشته باشید و ناچار به رانندگی در برف و یخ شدید، به آهستگی و با دنده سنگین، با دقت بسیار می توانید از این شرایط دور شوید. حتی می توانید باد لاستیک ها را کمی کم کنید تا میزان سنگینی و اصطحکاک لاستیک را با جاده بیشتر نمایید.

اگر ماشین در برف حرکت نمی کرد، با دست برف جمع شده در جلو لاستیک را جدا کنید. همچنین ریختن نمک یا شن بر روی زمین یخ زده و برفی بسیار کمک کننده خواهد بود. اگر این موارد نیز جواب نداد، در جلوی لاستیک های ماشین، زیرپایی یا گونی پهن کنید تا ماشین از چاله برفی بیرون بیاید. ماشین را به آرامی و با دنده دو بر روی گونی ها به حرکت در آورید. در نتیجه به همراه داشتن وسایلی همچون گونی، نمک یا شن، زنجیر چرخ، پتوی اضافه و لباس گرم و لوازم یدکی خودرو در صندوق عقب خودرو الزامی است.

باید با نوع ماشین خود هم آگاه باشید. این موضوع که ماشین شما، جزو اتومبیل های دیفرانسیل عقب و موتور جلو است یا اینکه دیفرانسیل جلو و موتور جلو دارد، در هنگام رانندگی در برف و یخ بسیار مهم است. کنترل فرمان در ماشین های دیفرانسیل جلو و موتور جلو بسیار راحت تر از دیگر اتومبیل هاست.


در برف و یخ چگونه برانیم
به چراغ های ماشین دقت داشته باشید. با نور پایین و با احتیاط در هوای مه آلود رانندگی کنید. اگر مه شکن ندارید یا هوا به اندازه ای مه آلود است که به هیچ عنوان تا چند متر جلوتر از ماشین را نمی توانید ببینید، سعی کنید ماشین را با چراغ های روشن، جایی دورتر از خط جاده پارک کنید و تا زمان از بین رفتن مه صبر کنید. برای چنین شرایطی همیشه چراغ های جلو، راهنماها و چراغ های عقب را بررسی کنید. شیشه های بغل، برف پاک کن ها و بخاری را نیز بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشند.
- در هنگام رانندگی در برف و یخ از نور پایین برای نتیجه بهتر در دید استفاده کنید.
- به مسیر دقت کنید و تا حد امکان از خطوط وسط و کناره جاده استفاده کرده و ماشین را در مسیر درست قرار دهید.
- با سرعت ثابت رانندگی و کمتر از جاده های خشک رانندگی کنید.
- در پیچ ها به آرامی و با دقت بیشتر رانندگی کنید و فرمان ماشین را به سرعت نچرخانید.
- از ترمز ناگهانی یا گردش ناگهانی بپرهیزید.
- پای خود را بسیار بر روی پدال گاز فشار ندهید یا به سرعت تغییر سرعت ندهید

در هنگام رانندگی در برف و یخ جاده ها را بشناسید. اگر جاده دست انداز بسیار دارد، اگر باریک است، اگر در یک سمت شما دره، پرتگاه یا هر تغییر ارتفاعی وجود دارد، حواس خود را بیشتر جمع نموده، با دنده سنگین برانید و از لبه ها فاصل بگیرید.


در هنگام گردش به هیچ عنوان از ترمز استفاده نکنید. اگر نیاز به ترمز و کاهش سرعت دارید، آن را زمانی که در مسیر مستقیم هستید انجام دهید و فاصله ترمز را بر روی برف و یخ بیشتر از حد معمول در نظر بگیرید. به آرامی و به گونه ای ترمز کنید که چرخ ها قفل نشوند. برای ترمز در هنگام رانندگی در برف و یخ ۳ الی ۴ برابر فاصله عادی را در نظر بگیرید. در صورت سر خوردن ماشین، تنها پایتان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در مسیر چرخش نگاه دارید تا به چرخ های جلوی ماشین فرصت قرار گیری بر روی جاده را بدهید. مراقب دیگر رانندگان نیز باشید. در این مواقع اصلا ترمز نکنید.

 

منبع: eligasht.com

aseman بازدید : 523 شنبه 03 آذر 1397 نظرات (0)

 

اشتباهات فرهنگی در سفر, اشتباهات فرهنگی در مسافرت,دانستنی های سفر در برخی از نقاط جهان، انعام دادن رفتاری بی‌ادبانه است

 

اشتباهات فرهنگی در سفر‌های خارج از کشور
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج افرادی که برای اولین بار به سفر‌های خارج از کشور می‌روند، این است که تصور می‌کنند که هنجار‌های فرهنگی کشور‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. این تصور کاملا اشتباه است زیرا با کوچکترین حرکت دست یا صورت، به فرهنگ مردمان بومی بی احترامی کرده و مورد خشم قرا می‌گیرید.


شاید کم اهمیت و ساده به نظر برسد اما حتما قبل از سفر به کشور‌های خارجی، نسبت به فرهنگ و هنجارهای آنان، اطلاعاتی کسب کنید. هرچه نسبت به این قوانین آشناتر باشید، تعامل بهتری برقرار می‌کنید.


رعایت قوانین و آداب مربوط به انعام در مقصد
در آمریکای شمالی انعام دادن امری کاملا طبیعی است و دیده شده که در رستوران و کافه‌ها، کارکنان برای دریافت انعام سر میز شما می‌ایستند. انعام ندادن در این شرایط امری بی‌ادبانه و غیر قابل قبول است.
اما در برخی از نقاط جهان، انعام دادن نه تنها بی‌جا بلکه بی‌ادبانه هم هست. مثلا در ایتالیا،انعام را در فاکتور وارد و دریافت می‌کنند. اگر مبلغی جداگانه داده شود، نوعی توهین محسوب می‌شود.


در برخی از قسمت‌های چین و ژاپن نیز انعام دادن به کارکنان، وجهه‌ای زشت دارد هرچند در برخی از شهر‌های بزرگ انعام گرفتن از گردشگران، ایرادی ندارد. در نیوزیلند، انعام دادن مرسوم نیست اما اگر کسی به شما کمک کند، باید میلغی به آن پرداخت کنید.


همانطور که دیدید، رسم انعام دادن در هر مقصدی کاملا متفاوت است، پی بهترین راه این است که قبل از رفتن در مورد انعام دادن در مقصد به طور کامل تحقیق کنید.


مراقب نشانه‌های دست در خارج از کشور باشید
حتی ممکن است در آخرین لحظات سفر، حرکت ساده‌ی دست برای شما مشکل‌ساز شود. بسیاری از این حرکات غیر‌قابل پیش‌بینی هستند اما معنای آن می‌تواند سنگین باشد.
آداب و رسوم مربوط به دست در سراسر جهان کاملا متفاوت است. مثلا در بسیاری از کشور‌ها، نشان دادن شست به معنای تایید و "OK" است اما در برخی کشور‌های آسیایی از جمله ایران، این حرکت انگشت زشت و توهین‌آمیز است. نشانه‌های دست بسیار گسترده است و در هر جایی معنی مخصوص خود را دارد. بهتر است برای نشان دادن چیزی، به جای استفاده از یک انگشت از کل دست استفاده کنید تا سوء ‌تفاهمی ایجاد نشود.


مردم محلی را لمس نکنید (مگر اینکه آنها را به خوبی بشناسید)
مردمان آمریکا، در کل به عنوان مردمانی مهربان شناخته می‌شوند که در صحبت زیاد از دست‌هایشان استفاده می‌کنند. در اروپا و سایر نقاط جهان، دست زدن به طور کلی برای دوستان و خانواده نزدیک است نه غریبه‌ها. آمریکایی از در آغوش کشیدن برای نشان دادن محبت استفاده می کنند اما این یک راه برای راحت تر دزدی کردن و قربانی شدن است. به همین دلیل است که در سایر نقاط جهان، در آغوش کشیدن مرسوم نیست.


تفاوت‌ های فرهنگی و ناآگاهی از آنها، نباید تجربه‌ی سفر شما را به تجربه‌ای تلخ تبدیل کند.
به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از سفر تحقیقات لازم را انجام دهید.


منبع: kooleposhty.com

aseman بازدید : 332 شنبه 26 آبان 1397 نظرات (0)

 

امروزه سفر با هواپیما به اولین انتخاب مردم برای مسافرت تبدیل شده است. امنیت پرواز، زمان کوتاه سفر و راحتی و آسایش بیشتر باعث شده تا خیلی از مسافران، هواپیما را ترجیح بدهند. با این حال، سایر وسایل حمل و نقل مثل قطار هم لطف و صفای خاص خود را دارند و شاید مسافران ماجراجو که دوست دارند از مسیر سفر هم لذت ببرند آن را انتخاب کنند.

 

اگر تا به حال با قطار سفر کرده باشید می دانید که تماشای مناظر و مسیر از پنجره قطار یکی از به یادماندنی ترین و لذت بخش ترین تجربیات سفر خواهد بود. برخی مسیرهای قطار به دلیل موقعیت جغرافیایی شان به نسبت سایر مسیرهای قطار زیبایی و هیجان بیشتری دارند و مسافران می توانند از مناظری بدیع و چشم نواز لذت ببرند. در این مطلب برخی از هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا را به شما معرفی می کنیم. این مسیرها در کشورهای مختلف دنیا وجود دارند و بهترین تجربیات قطارسواری را برای شما رقم می زنند.

 
ویتنام، قطار اکسپرس ریونیفیکیشن | The Reunification Express
 مبدا: شهر هوچی، مینه مقصد: هانوی
 طول مسیر: ۱۷۲۶ کیلومتر، مدت زمان سفر: دو روز

برخی مسیرهای قطار از بین شهرهای تاریخی گذر می کنند. برخی دیگر از دل طبیعت بکر رد می شوند و مسیرهایی هم به خاطر رنگ های بی نظیر و جلوه های تماشایی طبیعت و شهر شهرت پیدا کرده اند. قطار اکسپرس ریونیفیکیشن که به نام خط راه آهن شمال-جنوب هم شهرت دارد تمام این مولفه ها و ویژگی ها را دارد و یکی از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا به شمار می رود. این خط یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مسیرهای قطار در جنوب شرق آسیاست و بین هانوی در شمال و شهر هوچی مینه در جنوب، دو کلانشهر ویتنام حرکت می کند. مسافران کوله گرد که برای ماجراجویی به ویتنام سفر می کنند حتما قطارسواری در این مسیر را هم جزء برنامه هایشان قرار می دهند.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار اکسپرس ریونیفیکیشنقطار اکسپرس ریونیفیکیشن یکی از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا به شمار می رود


روسیه، قطار بایکال – آمور | Baikal–Amur Mainline
 مبدا: تایشت، مقصد: سوتسکایا گاوان
 طول مسیر: ۴۳۲۴ کیلومتر، مدت زمان سفر: بیش از چهار روز

روسیه کشوری پهناور است و بخش زیادی از خاک این کشور را منطقه سردسیر سیبری دربرگرفته است. خب، در همین کشور روسیه خط راه آهنی وجود دارد که یکی از بی نظیرترین و خاص ترین مسیرهای دنیا را می پیماید. قطار بایکال-آمور از سرزمین های وحشی و غیرقابل سکونت سیبری عبور می کند و سکونتگاه های دوردست که در فصل زمستان دمای هوایش به ۶۰ درجه زیر صفر می رسد را به سایر مناطق متصل می کند. در حقیقت، این خط ریلی یکی از بزرگ ترین پروژه های اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد. با سوار شدن به این قطار می توانید به مدت بیش از ۴ روز به سرزمین هایی بکر، سردسیر و برهوت سفر کنید که شاید کمتر توریستی پایش را به آن جا می گذارد. البته اگر در فصول گرم سال سوار این قطار شوید در اکثر مسیر با مناظری سرسبز و دل نواز روبرو خواهید شد و این طور نیست که همیشه انتظار برف و یخبندان داشته باشید.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار بایکال آمورقطار بایکال-آمور از  سرزمین های وحشی و غیرقابل سکونت سیبری عبور می کند

 
پرو، مسیر ریلی دریاچه تیتیکاکا | Perurail’s Lake Titicaca Railway
 مبدا: پونو، مقصد کوزکو
 طول مسیر: ۳۸۸ کیلومتر، مدت زمان سفر: ۱۰ ساعت

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا در کشور پرو قرار دارد. این قطار مسافران را از پونو سوار می کند و به سمت کوزکو حرکت می کند و در طول مسیر، از کنار دریاچه زیبا و بی نظیر تیتیکاکا و دره های شگفت انگیز آند عبور می کند. یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین تجربیاتی که در این قطار می توانید داشته باشید رفتن به انتهای قطار و لذت بردن از فضای بازی است که مثل قطارهای قدیمی است و امکان تماشای مناظر و ریل راه آهن پشت سر را به مسافران می دهد. اگر شما هم در فیلم های وسترن و قدیمی این منظره را زیاد دیده اید و همیشه دوست داشته اید آن را تجربه کنید در سفر به پرو و سوار شدن به قطار پونو-کوزکو می توانید این تجربه بی نظیر را داشته باشید. پرو به طور کلی کشوری شگفت انگیز و منحصربفرد است و طبیعت بسیار خاص و بکری دارد. بنابراین قطارسواری در طول این کشور مطمئنا تجربه ای خارق العاده و به یادماندنی برای شما خواهد بود.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار پرویکی دیگر از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا در کشور پرو قرار دارد

 
ایران، مسیر اندیمشک به درود
 مبدا: اندیمشک، مقصد: درود
 طول مسیر: ۲۰۹ کیلومتر، مدت زمان سفر: ۵-۷ ساعت

در معرفی هیجان انگیزترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا جا دارد از یکی از مسیرهای ریلی کشور عزیزمان هم نام ببریم. مسیر ریلی اندیمشک به درود آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست، با این حال یکی از بهترین مناظر را می توانید در این قطار تماشا کنید. قطار اندیمشک به درود مثل کاروان های قدیمی که در جاده ابریشم سفر می کردند از لابلای کوه ها و دشت می گذرد و در طول مسیر از برخی از جذاب ترین مناطق ایران عبور می کند.

 

این قطار از از لابلای رشته کوه زاگرس عبور می کند، از کنار دره ها و رودخانه های بزرگ و کوچک می گذرد، وارد تونل های هیجان انگیز می شود و در طول مسیر چشم اندازهایی بکر و نفس گیر را به مسافران ارزانی می دارد. قطار اندیمشک به درود از اندیمشک که به سمت درود حرمت می کند اوج می گیرد و تفاوت ارتفاع مبدا و مقصدش بیش از ۱۰۰۰ متر خواهد بود. از دشت های هموار و فلات خوزستان به کوهستان ها و مناطق پرارتفاع لرستان و درود، مسیری شگفت انگیز در انتظار شما خواهد بود. برای لذت بردن از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا حتما لازم نیست به کشورهای دوردست سفر کنیم، در همین ایران خودمان هم می توانیم تجربیاتی فوق العاده داشته باشیم که در کمتر جایی مانند آن را تجربه خواهید کرد.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار اندیمشک به درودیکی از بهترین مناظر را می توانید در مسیر ریلی اندیمشک به درود تماشا کنید

 
چین، قطار اکسپرس پکن به لهاسا | The Bĕijīng to Lhasa Express
 مبدا: پکن، مقصد: لهاسا
 طول مسیر: ۳۷۵۰ کیلومتر، مدت زمان سفر: ۴۰ ساعت

مسیر پکن-لهاسا به جرات یکی از نفس گیرترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا است. این قطار شگفتی ها و معماری های فوق مدرن پکن را به یکباره به قصرها و نیایشگاه های رویایی و غیرواقعی تبت و لهاسا متصل می کند. با سوار شدن به این قطار، مسافران از کلانشهر شلوع، پرازدحام و چراغانی چین به آرامش و خلوت بی نظیر راهبان پناه می برند و از نور چراغ ها و تابلوهای نئون تبلیغاتی به نور دلپذیر و آرامش بخش شمع های راهبان و صومعه ها می رسند. چین و منطقه تبت یکی از ایده آل ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو و دوست دار هیجان است و در طول مسیر از پکن حدود ۵۰۰۰ متر اوج می گیرد تا به منطقه فلات تبت و بام دنیا برسد. کوهستان های سر به فلک کشید و پوشیده از برف، آبی ترین آسمان دنیا و آب و هوایی کوهستانی و دلپذیر انتظار شما را در این سفر می کشند.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار اکسپرس پکن به لهاسامسیر پکن-لهاسا به جرات یکی از نفس گیرترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا است

 
نروژ، قطار برگنسبانن | The Bergensbanen
 مبدا: اوسلو، مقصد برگن
 طول مسیر: ۴۹۶ کیلومتر، مدت زمان سفر: ۶ ساعت
برای معرفی یکی دیگر از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا به اروپا و کشور زیبای نروژ می رویم. مسیر قطار اوسلو-برگن یکی از بی نظیرترین مسیرهای ریلی و یکی از شاهکارهای قرن نوزدهم است. با این حال، مسافران و گردشگران کمی از وجود آن باخبرند. اما اگر به دنبال ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت نفس گیر و خارق العاده نروژ هستید پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما سوار این قطار بشوید و خود را به یکی از رویایی ترین مسیرهای دنیا بسپرید. مسافرانی که سوار این قطار می شوند در مدت زمانی بیش از ۶ ساعت و مسیری تقریبا ۴۹۰ کیلومتری از تمام شگفتی ها و زیبایی های طبیعی نروژ دیدن می کنند: از دره ها و کانیون های خارق العاده بالا می روند، از رودخانه های بکر و زلال عبور می کنند، از تونل های کوهستانی گذر می کنند و از چشم اندازی برفی و یخی نروژی لذت می برند. قطار اوسلو به برگن فرصتی بی نظیر و منحصربفرد برای تماشا و لمس طبیعت نروژ از نزدیک است و مطمئنا مانند آن را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار برگنسباننمسیر قطار اوسلو-برگن یکی از بی نظیرترین مسیرهای ریلی و یکی از شاهکارهای قرن نوزدهم است 


نیوزلند، قطار ترانز آلپاین | The TranzAlpine
 مبدا: کرایست چرچ، مقصد: گری ماوث
 طول مسیر: ۲۲۳ کیلومتر، مدت زمان سفر: ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه

آخرین مورد از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا را به کشور شگفت انگیز و بی مانند نیوزلند اختصاص می دهیم. قطار ترانز آلپاین در مدت زمانی کمتراز ۵ ساعت مسافران را به سفری باورنکردنی و رویایی در دل طبیعت نیوزلند می برد. این قطار سفرش را از شهر کرایست چرچ شروع می کند و بعد به سمت دشت های کانتربری می رود و بعد از کوهستان های آلپ جنوب بالا می رود و اوج می گیرد. بعد از گذر از مسیرهای کوهستانی و تماشای کوهستان های پوشیده از برف، از طریق تونلی هیجان انگیز با سرعت پایین می آید تا به دشت ها و دریاچه های زیبا و رویایی ساحل غربی جزیره جنوبی نیوزلند برسد. این مسیر یکی از رویایی ترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا است و بهشتی برای مسافران کوله گرد و طبیعت دوست به شمار می رود.

 

زیباترین مسیرهای قطار,مسیرهای قطار زیبا,قطار نیوزلندقطار ترانز آلپاین مسافران را به سفری باورنکردنی در دل طبیعت نیوزلند می برد

 

منبع: eligasht.com

 

aseman بازدید : 475 جمعه 11 آبان 1397 نظرات (0)

 

نکات سفر دونفره,نکات سفرهای عاشقانه,مسافرت دونفرهدر سفر دونفره می توانید به برخی از ابعاد و ویژگی ها شخصیت پی ببرید
 
وقتی برای اولین بار با همسرتان به سفر می روید این ماه عسل شبیه سکه ای است که می خواهید با آن شیر یا خط بیندازید؛ یا به شما خیلی خوش می گذرد و به عنوان تجربه ای فوق العاده از آن یاد می کنید یا کلا نسبتا به مسافرت با همسرتان دلسرد و ناامید می شود. اما نگران نباشید. به هر حال شاید در اوایل ازدواج همسرتان را هنوز به درستی نمی شناسید. در سفر است که می توانید به برخی از ابعاد و ویژگی ها شخصیت پی ببرید.

سفر کردن در کنار جذابیت‌هایش می تواند مشکلات و تنش‌هایی به همراه داشته باشد. مهم‌ترین آنها بی‌شک، تلخ شدن یک رابطه است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا این مشکلات را پشت سر گذاشته و سفر بی‌نظیری را تجربه کنید.

سفر کوتاهی در نظر بگیرید
اگر به تازگی ازدواج کرده اید و در دوران عقد هم همراه با همسرتان سفری نداشته اید، توصیه می شود که سفر کوتاهی در نظر بگیرید. لازم نیست یک مسافرت طولانی دو هفته ای تدارک ببنید. تعطیلات عید فرصت خوبی برای مسافرت است اما باید برای دید و بازدیدها هم کمی وقت بگذارید. شاید در ظاهر یک ماه عسل طولانی مدت مفصل، جذاب و رویایی به نظر برسد اما بهتر است به جای یک مسافرت طولانی مدت، برای چند بار سفر در طول سال برنامه بچینید. اجازه دهید که مدت زمانی از ازدواج شما بگذرد، روحیات هم را در سفرهای کوتاه مدت بیشتر بشناسید و بعد برای مسافرت های طولانی مدت آماده تر باشید.


محل اقامتی مناسبی انتخاب کنید
درست که اقامت درهتل های ساحلی یا اقامت گاه هایی که بخشی از آن داخل آب قرار گرفته خیلی رمانتیک و شگفت انگیز به نظر می رسد اما به هر حال امکانات خودتان را هم بسنجید و فقط به دنبال مکان های رویایی و عاشقانه نباشید.


یادتان باشد که شما تحت هر شرایطی می توانید یک مسافرت عاشقانه داشته باشید. این موضوع به خودتان بستگی دارد. می توانید از یک سفر معمولی مسافرتی رمانتیک بسازید و به این موضوع ربطی ندارد که محل شما 5 ستاره باشد یا یک ستاره. برخی از بروشورهای آژانس های مسافرتی بسیار وسوسه کننده هستند. اما این تبلیغات به این معنا نیست که این سفرها برای شما کاملا ایده هستند و یک مسافرت بی عیب و نقص را تضمین می کنند. هنگام برنامه ریزی بیشتر به سلیقه خود و همسرتان دقت کنید و تبلیغات فریبنده را نادیده بگیرید.

باهم برنامه ریزی کنید
خودتان یک تنه بار مسوولیت های برنامه ریزی را برعهده نگیرید. گاهی اوقات در مورد برخی از زوج ها دیده می شود که خانم ها برای برنامه ریزی مشتاق ترند، خودشان با آژانس های مسافرتی تماس می گیرند یا محل اقامتی را انتخاب می کنند. این در حالی است که همسرشان در جریان این برنامه ریزی ها قرارندارد یا جزئیات را به درستی نمی داند. شاید چنین تصمیم گیری هایی در مورد تفریحات آخر هفته یا رفتن به رستوران بدون اشکال باشد اما وقتی پای مسافرت در میان است، بهتر است همراه با هم تصمیم بگیرید. اگر قرار است به شهر یا کشور دیگری بروید بخشی از جست و جوی اینترنتی و پرس و جو در مورد رستوران ها، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و ... را قبل از سفر انجام دهید.

انعطاف پذیر باشید
در اولین سفر همراه باهمسرتان کمی انعطاف به خرج دهید. باید بدانید که نمی توانید در تمام طول سفر حرف تان را به کرسی بنشانید.شاید فکر می کنید که چون همسرتان عاشق شماست کمی کوتاه می آید، اما هنگامی که می خواهید به هر دو نفر خوش بگذرد، به این نکته توجه کنید. برای اتفاق های غیر منتظره آماده باشید و سعی کنید خودتان را با شرایط وفق دهید. شاید اوضاع کاملا بر اساس آنچه برنامه ریزی کردید، خوب و عالی حرکت نکند. با این وجود سعی کنید از هر شرایطی برای داشتن لحظات خوب استفاده کنید.

حواستان به هزینه ها باشد
یکی از عواملی که ممکن است بین شما و همسرتان اختلاف و بگو مگو ایجاد کند، مسائل و مشکلات مالی است. پس قبل از سفر هزینه های احتمالی را برآورد کنید. در صورتیکه درآمد دارید بخشی از هزینه های سفر را خودتان برعهده بگیرید تا به دلیل یک سفر پرهزینه همسرتان با مشکلات مالی روبرو نشود. حواستان به این باشد که بیش از حد خرج نکنید و برای هزینه های پیش بینی نشده هم مقداری پول اضافی همراهتان باشد.

از تجربیات تازه نترسید
سفر کردن فرصت خوبی است که فرهنگ و دنیای تازه ای را بشناسید. بنابراین نسبت به تجربیات تازه مشتاق باشید یا این اشتیاق را در خودتان پرورش دهید. غذاهای تازه را امتحان کنید، به مکان های تازه سر بزنید و فقط به فکر گشت و گذار در مراکز خرید نباشید. با مردم محلی صحبت کنید، درباره آداب و رسوم شان بپرسید و اگر می بینید فرهنگ یا سنت های خوبی دارند، شما هم این آداب خوشایند را به فرهنگ تان راه دهید.از آدم هایی که با شما فرق دارند فاصله نگیرید و سعی کنید با دنیای افراد مختلف بیشتر آشنا شوید.

 با همراهتان مثل یک تیم عمل کنید
در زمان سفر، اتفاقا از وابستگی‌تان به یکدیگر استقبال کنید. بپذیرید همراهتان بهتر از شما به برخی امور وارد است و حتی خوشحال هم باشید. چنین چیزی، بار و مسئولیت را از روی دوشتان برمی‌دارد و باعث می‌شود سفر آسان‌تری داشته باشید. حالا چه به سادگی مراقبت از ساک‌ها موقعی که شما مشغول اسنک درست کردن هستید باشد، چه تسلط بهتر به زبان خارجی برای خرید.

از جدا شدن نترسید
قرار نیست جدا شدن برای بازدید از دو جای متفاوت، شما را در آزمون زوج نمونه مردود کند. خیلی کم پیش می‌آید در سفر این امکان را بیابید که دقیقا همان کارهایی را انجام دهید که از قبل برایشان برنامه‌ریزی کرده‌اید. هیچ اشکالی ندارد یکی از شما بخواهد موزه‌ی جنگ را ببیند و دیگری گشتن در مغازه‌های عتیقه‌فروشی را ترجیح دهد. جدا شدن سخت است، اما یک زوج خوب بلدند چطور به دو مکان متفاوت بروند و با ماجراهای خوبی برای تعریف کردن از آنچه دیده‌اند، باز به یکدیگر بپیوندند.

 

نکات سفر دونفره,نکات سفرهای عاشقانه,مسافرت دونفرهسفر کردن فرصت خوبی است که فرهنگ و دنیای تازه ای را بشناسید

 
ایده‌های رمانتیک برای سفرهای دونفره
هزاران ایده وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها لحظات زیبا و رمانتیکی برای خود و نامزدتان بسازید. با این حال، خیلی مهم است که از بین این همه ایده تصادفا یکی را تنها به این دلیل که بگویید "باحال است" یا "بقیه دوستانم این کار را کرده و موفق بوده‌اند" انتخاب نکنید. بلکه چیزی را انتخاب کنید که با شخصیتی که از نامزدتان در ذهن دارید هماهنگ باشد. سفرهای دونفره موقعیت‌های بی‌نظیری برای تجربه لحظه‌های رمانتیک است. ما چند ایده رمانتیک مسافرتی را برای سفرهای دو نفره با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برای آخر هفته یک سفر ترتیب دهید. اما کارهای دلخواه او را انجام دهید نه کارهای دلخواه خودتان، تصورات شما از لحظات رمانتیک ممکن است با تصورات نامزدیا همسرتان یکی نباشد. پس وقتی دارید به این تصورات می‌اندیشید، علاقه‌های نامزدتان را هم در گوشه ذهن داشته باشید. مثلا ممکن است شما به ماهیگیری به شکل یک کار رمانتیک فکر نکنید، اما این کاری است که خیلی از مردها عاشقش هستند. معنی رمانتیک بودن این است که قادر باشید در قلب کسی رخنه کنید تا او بیشتر شیفته و علاقمند شما شود.

 

البته به خاطر داشته باشید که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر آخر هفته می‌توانید برخی از فعالیت‌های موردعلاقه خودتان را هم در برنامه بگنجانید.


مقداری نوشیدنی و میوه را برای جمع دونفره عصرتان در اتاق خود بگذارید، در کنارشان خوب است گزینه ویژه‌ای هم داشته باشید مثلا آخرین آلبوم خواننده یا گروه مورد علاقه‌اش یا فیلمی که هردو از آن لذت می‌برید پیشنهادهای خوبی برای رمانتیک‌کردن یک سفر هستند.
برای شام هم می‌توانید نامزدتان را به رستورانی که می‌دانید غذاها و دسرهای مورد علاقه او را سرو می‌کند دعوت کنید.
 
موضوع رابطه جنسی نیست، موضوع صمیمیت و تحسین متقابل است

برخی افراد می‌گویند زن‌ها بیشتر به صمیمیت اهمیت می‌دهند تا مرد‌ها. اما این موضوع درباره روابط دونفره صدق نمی‌کند. مردها محتاج صمیمیت هستند زیرا کمک‌شان می‌کند احساس کنند با انسان دیگری اتصالی بیش از تنها یک ارتباط جسمی دارند.


آن‌ها دلشان نمی‌خواهد مدام وقتشان را روی تخت با حرف زدن به بطالت بگذرانند. بنابراین یک ایده بسیار رمانتیک این است که نامزدتان را به سادگی با کلمات یا یک آهنگ که احساس‌تان را نشان می‌دهد خاطرجمع کنید.


اگر نمی‌توانید خوب یک سخنرانی کوتاه اجرا کنید، برایش یادداشت کوتاهی بنویسید و آن را روی بالشش بگذارید. فقط یادداشت‌تان را کوتاه و ساده بنویسید.

به نامزدتان نشان دهید تا چه حد به کارهای کوچک ولی غیرمنتظره اهمیت می‌دهید

باورتان بشود یا نه، رمانتیک بودن همیشه نوشیدنی، گل و رابطه جنسی نیست. شما می‌توانید با کارهای کوچک هم رمانتیک به نظر بیایید:
- در یک شب سرد حوله حمام نامزدتان را گرم کنید، به این ترتیب بعد از دوش گرفتن حوله‌اش گرم و نرم خواهد بود.
- صبحانه‌اش را به همراه روزنامه صبح به تختخوابش ببرید و اجازه دهید قهوه صبحانه‌اش را در آرامش بنوشد.
- هر از چند گاهی با یک پیام کوتاه عاشقانه یا حمایتگرانه به او نشان دهید چقدر دلتان برایش تنگ شده است.

بازی کنید: بازی‌های داخل یا خارج خانه برای بزرگسالان
نظرتان راجع به قایم باشک، کارت‌بازی چیست؟ کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید از یک شب معمولی شبی به یاد ماندنی برای هر دو نفرتان بسازید. حواستان باشد خوراکی‌ها،نوشیدنی‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه او را در سفر به همراه داشته باشید.

تنها نکته مهم این است که هر دو شما از بازی لذت ببرید و دلتان بخواهد تا آخر انجامش دهید. اگر بازی را خیلی رقابتی نکنید می‌تواند لحظات خیلی لذتبخش و دوست‌داشتنی‌ای برایتان بسازد.

فراموش نکنید: 
بهترین توصیه برای ساختن لحظات رمانتیک در سفر برای نامزدتان این است که برنامه‌های خصوصی، رمانتیک و خالی از استرس برای هر دو نفرتان بسازید.
اگر اتفاقات از مسیر برنامه‌ اصلی که خودتان چیده بودید متفاوت شدند با جریان اتفاقات پیش بروید. هیچ چیز مثل چسبیدن به یک برنامه که نامزدتان دلش نمی‌خواهد آن را دنبال کند، نمی‌تواند لحظات رمانتیک را خراب کند. اغلب اوقات، حرکت در یک مسیر غیرمعمول می‌تواند به‌ یاد ماندنی‌ترین لحظات را با نامزدتان بسازد.

 

نکات سفر دونفره,نکات سفرهای عاشقانه,مسافرت دونفرههنگام برنامه‌ریزی برای سفر برخی از فعالیت‌های موردعلاقه خودتان را هم در برنامه بگنجانید

 
بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای دونفره:
‏1.‏ جزیره بورا بور
2.‏ جزیره سنتورینی، یونان ‎
‏3.‏ تاهیتی، جزیره پولینزی فرانسه
4. مالدیو ‎
5. مائوی، هاوایی
6. فیجی ‏ ‎
‏7. بالی، اندونزی
‏8. جزایر ویرجین بریتانیا 
9.‏ فلورانس، ایتالیا ‎
‏10.‏ ونیز، ایتالیا ‏ ‎

 

 

Admin بازدید : 606 دوشنبه 29 مرداد 1397 نظرات (0)

فرودگاه لیون  | Airport Lyon در فرانسه

لیون دومین شهر مهم فرانسه بعد از پاریس است و با اینکه گردشگران معمولا پاریس را به آن ترجیح می دهند اما گنجینه های فرهنگی زیادی را به گردشگرانش هدیه می دهد. تاریخ بلندبالای این شهر به رم باستان برمی گردد پس جاذبه های زیادی را در خود جای داده، خرابه های باستانی قدیمی، میدان های قرون وسطایی و خانه های رنوسانسی این شهر را به جواهری پنهان تبدیل کرده است. یکی از شلوغ ترین فرودگاه های فرانسه فرودگاه لیون است که سفر هوایی به شهر لیون و مناطق اطراف را ممکن می کند. می خواهیم درباره فرودگاه لیون حرف بزنیم، در ادامه ما را همراهی کنید.

سفر به لیون

درباره فرودگاه


تاریخچه فرودگاه :
فرودگاه لیون سومین فرودگاه بزرگ فرانسه است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. فرودگاه دو باند شمال به جنوب و ۸ جت وی در ترمینال ۱ و ۲ دارد. ۶ پارکینگ با ظرفیت ۱۶ هزار اتومبیل که دو تا از پارکینگ ها در زیر زمین هستند هم از دیگر امکانات فرودگاه لیون است. از سال ۱۹۹۷، این فرودگاه به قطب ایرفرانس تبدیل شده و ایستگاه قطار آن که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده برجسته ترین ویژگی معماری این فرودگاه است. این فرودگاه مقاصد بین المللی زیادی در اروپا، آفریقا و خاورمیانه دارد و از طرفی پروازهای داخلی زیادی هم در آن انجام می شود.

فرودگاه لیون در ۱۲ آوریل ۱۹۷۵ افتتاح و یک هفته بعد به روی مسافران باز شد. قبل از ساخته شدن آن، شهر فرودگاه دیگری داشت که امروز از آن فقط برای پروازهای کلی استفاده می شود. اسم این فرودگاه در ابتدا ساتولاس بود اما در سال ۲۰۰۰ به افتخار نویسنده و پیشگام هواییمایی، لیون آنتونی دی اگزوپری، نامیده شد. در سال ۲۰۱۳ حدود ۸٫۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال قبلش با ۱٫۳ درصد افزایش همراه بود. امروز این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه های فرانسه است و سالیانه مسافران زیادی از ترمینال های آن جابجا می شوند.

امکانات فرودگاه لیون

اطلاعات کلی فرودگاه

  • نام فرودگاه: Lyon–Saint-Exupéry Airport
  • کد یاتا: LYS
  • کد ایکائو: LFLL
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲۵۰ متر
  • نوع فرودگاه: همگانی
  • ترمینال ها: ۳
  • وب سایت رسمی فرودگاه: com

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه ۳ ترمینال دارد که همگی با هم ظرفیت ۹٫۶ میلیون مسافر را دارند و برای پروازهای بین المللی، داخلی و ایرلاین های ارزان در نظر گرفته شده اند. فرودگاه ۱ مخصوص پروازهای داخلی و فرودگاه ۲ مخصوص پروازهای بین المللی است. ترمینال ۳ توسط ایرلاین های ارزان قیمت استفاده می شود و امکانات کمی دارد. در سال ۲۰۱۴، برای افزایش ظرفیت تا ۷۰ هزار متر مربع ساخت ترمینال جدیدی شروع شد که قرار است بعد از کامل شدن آن ترمینال ۳ خراب شود. سه ترمینال در کنار هم قرار دارند و می توانید پیاده در بین آن ها رفت و آمد کنید اما با این حال اتوبوس های شاتل رایگانی هم برای رفت و آمد وجود  دارد.

فرودگاه لیون

امکانات فرودگاه

فرودگاه لیون فرودگاه نسبتا بزرگی است که هر امکاناتی که هر کسی از فرودگاه انتظار دارد را برای توریستان و مردم شهر فراهم کرده است. با ورود به این فرودگاه امکانات زیادی انتظارتان را می کشد که تعدادی از آن ها شامل مغازه، رستوران، پارکینگ، وای فای، لانج، اداره پست، تعویض ارز، مرکز بیزنیس، امکاناتی برای افراد ناتوان، هتل، آژانس مسافرتی، مرکز پزشکی، نگهداری از کودکان، زمین بازی کودکان، کرایه اتومبیل و … هستند. مرکز بیرنس این فرودگاه بیش از ۸۰ نفر ظرفیت دارد و با ۱۱ اتاق جلسه در اندتازه های مختلف تمام نیازهای مسافران را براورده می کند.

  • بیشتر رستوران های فرودگاه در ترمینال های ۱ و ۲ و سالن ارتباطی این دو ترمینال قرار دارند.
  • در مغازه های مختلف فرودگاه می توانید وسایل متنوعی را خریداری کنید.
فرانسه

راه های دسترسی

  • رون اکسپرس: در این فرودگاه تراموای اکسپرس کار اتوبوس های شاتل را انجام می دهند. درسته که با سوار شدن در این ترامواها با سرعت به مقصد می رسید اما کرایه آن کمی بالاست به طوری که گاهی حتی خود مردم لیون هم به خاطر کرایه بالا سوار آن نمی شوند! البته می توانید با تهیه بلیط تراموا به صورت آنلاین، از تخفیف های خوبی برخوردار شوید. تراموا از سال ۲۰۱۰ به گزینه های حمل و نقل فرودگاه اضافه شده و جای اتوبوس های قدیمی را گرفته است. ترامواها هر ۱۵ دقیقه حرکت می کنند و در عرض نیم ساعت شما را به مرکز شهر می رسانند.
  • تاکسی: تاکسی برای مسافرانی خوب است که با شهر آشنا نیستند و از طرفی چمدان های زیادی دارند. تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال منتظر مسافر هستند و کرایه آن ها از ساعت ۷ عصر به بعد کمی بیشتر از زمان های دیگر است.
  • کرایه اتومبیل: برای رسیدن به مرکز شهر می توانید به راحتی در ترمینال فرودگاه اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه شرکت های بین المللی زیادی مثل هرتز فعل هستند که اتومبیل های خوبی را در اختیار شما می گذراند و اگر به صورت گروهی سفر می کنید می تواند گزینه مقرون به صرفه ای باشد.
  • سرویس iNavette:. این سرویس درواقع شرکتی کوچک است که مسافران را بین فرودگاه لیون و مرکز شهر جابجا می کند و سریع، مطمئن و مقرون به صرفه است. هر ون ظرفیت ۴ نفر را دارد و بلیت آن را باید از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید.
  • سرویس شاتل هتل: شهر لیون هتل های معروف زیادی دارد که برای مسافران ترانسفر در نظر می گیرند. کافیست با پذیرش هتل در خصوص ترانسفر حرف بزنید و از آن ها درخواست کنید که برایتان ماشین بفرستند تا دیگر برای پیدا کردن هتل هیچ دغدغه ای نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم اگر هتل شما یک همچین امکانی را فراهم می کند حتما آن را امتحان کنید.
  • ترانسفر خصوصی: قبل از رسیدن به فرودگاه، ترانسفر خصوصی بگیرید تا راحت ترین نوع حمل و نقل را تجربه کنید، به خصوص اگر گروهی سفر می کنید. در هنگام رسیدن به فرودگاه بدون اینکه معطل راننده شوید می توانید مستقیما سوار ماشین شوید و خیلی راحت به هتل برسید. حتی اگر پرواز تاخیر هم داشته باشد راننده کاملا از زمان تاخیرها مطلع است و تا زمان رسیدن شما منتظر می ایستد.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,720
  • بازدید ماه : 5,649
  • بازدید سال : 101,129
  • بازدید کلی : 2,969,292