loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
Admin بازدید : 294 شنبه 27 بهمن 1397 نظرات (0)
روش های از بین بردن تاتو

اغلب خانم هایی که بدنبال تاتو می روند، خواستار پاک کردن آن هستند‎

 

تاتو زیبایی‌های خاص خودش را دارد، ولی همین زیبایی می‌تواند خیلی زود برایمان یکنواخت شود و بخواهیم آن را از بین ببریم، آیاراهی هست که بتوانیم رد تاتو‌ها را از پوستمان پاک کنیم؟ در این مطلب می‌توانید جواب سؤالات خود را پیدا کنید.

  

چرا برخی از افراد از تاتو کردن پشیمان می شوند؟ 

اغلب خانم هایی که بدنبال تاتو می روند، خواستار پاک کردن آن هستند و شایع ترین علت آن پشیمان شدن آنهاست. حتی مشاهده شده 70درصد این افراد یک ساعت پس از خالکوبی از این عمل پشیمان می شوند. علت عمده دیگر عدم قرینگی خط چشم یا ابرو و یا عدم تطابق آن با طرح ایده آل بیمار است. در بعضی افراد به دنبال واکنش حساسیت رنگ تاتو لازم می شود که آن را از پوست خارج کرد.

 

تاتو را چطور پاک کنیم؟

ممکن است بعد از انجام تاتو یا هاشور ابرو بخواهید آنرا کاملا پاک کنید برای پاک کردن تاتو و هاشور ابرو روش های مختلفی وجود دارد:

 

پاک کردن تاتو 

 

1- تاتوی همرنگ پوست :

در این روش، روی تاتو یا هاشور ابرو قبلی یک تاتو جدید با رنگ پوست شما زده می شود که باعث می شود تاتو کمرنگ تر دیده شود البته این روش می تواند فقط 60% تاتو یا هاشور ابرو را پاک کند و جای تاتو معمولا باقی می ماند .

 

این روش بیشتر برای اصلاح تاتو قدیمی ابرو استفاده می شود مثلا قبلا تاتو ابرو انجام داده باشید و بخواهید الان مدل و رنگ تاتو ابرو رو عوض کنید این روش می تواند برای شما مناسب باشد.

 

روش های از بین بردن تاتو

راه حل نهایی پاک کردن تاتو در هر جای بدن استفاده از لیزر میباشد‎

 

2-تاتو ریموور:

تاتو ریموور یا همان حل کردن و خارج کردن رنگ بوسیله نوعی اسید یا ماده شیمیایی است که اظهار میدارند رنگ تاتو را حل و خارج میسازد البته این روش کمی زمانبر است و ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و همینطور باعث شود که پاک کردن تاتو از روش های دیگر هم غیر ممکن یا سخت شود .(استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم)

 

3-روش های سنتی پاک کردن تاتو:

بعضی افراد غیر مطلع پیشنهادهای عجیبی مینمایند مثل  گذاشتن سیر روی تاتو یا سوزاندن با سیگار یا حتی بعضی پزشکان بی تجربه با جسارت بوسیله کوتر اقدام به سوزاندن تاتو یا هاشور ابرو میکنند که حاصلی جز کلویید و آثار سوختگی چیزی حاصل نمیشود .

 

4-استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو:

راه حل نهایی و قطعی پاک کردن هاشور ابرو و تاتو در هر جای بدن استفاده از لیزر میباشد که مورد تایید تمام مراجع پزشکی و علمی دنیا میباشد . 

  

آیا پاک کردن تاتو عوارضی هم دارد 

در استفاده از لیزر برای پاک کردن خالکوبی عوارض جانبی کمتری (نسبت به سایر روش‌ها) وجود دارد ولی به هر حال قبل از هر نوع تصمیم‌گیری بهتر است متوجه عوارض احتمالی آن باشید:

 

1. پوست در معرض خطر عفونت قرار می‌گیرد و حتی ممکن است زخم شود و این زخم‌ها به طور دائم روی پوست باقی بمانند یا به طور کامل پاک نشوند. 

 

2. در صورت محو شدن خالکوبی از روی پوست نیز ممکن است پوست محل خالکوبی شده تغییر رنگ دهد و رنگ آن نسبت به بقیه مناطق کمرنگ‌تر یا تیره شود که به مرور زمان بهبود می‌یابد. مثلا  در پاک کردن خالکوبی لب‌ها، خط چشم و ابرو ممکن است رنگدانه‌ها به طور کامل محو نشوند و جای خالکوبی به صورت یک سایه روی بدن باقی بماند.

 

3. در برخی موارد نیز واکنش‌های آلرژیکی گزارش می‌شود به خصوص در مواردی که جوهر خالکوبی حاوی سولفید جیوه باشد. در این حالت  واکنش‌ها به شکل قرمزی، خارش و التهاب بروز می‌کنند. برای جلوگیری از واکنش‌های احتمالی، اغلب آنتی هیستامین‌های خوراکی و نستروئیدهای ضدالتهاب تجویز شده و به بیمار توصیه می‌شود حتما از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کند.

 

 

منبع: بیتوته

aseman بازدید : 355 یکشنبه 20 آبان 1397 نظرات (0)

 

عوارض لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با روش لیزر درمانی‎

 

لیزر برداشتن مو یا لیزر رفع موهای زائد دستگاهی است که فرایند از بین بردن مو‌های ناخواسته یا موهای زائد را با استفاده از قرار گرفتن در معرض پالس لیزر نور انجام می‌دهد و منجر به از بین بردن فولیکول مو و عدم رشد مجدد مو می‌شود. این دستگاه‌ها از اواسط دهه ۹۰ میلادی به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته‌اند. از اولین مقالات منتشر شده در خصوص لیزر رفع موهای زائد توسط گروهی در بیمارستان عمومی ماساچوست در سال ۱۹۹۸ نوشته شده‌است. لیزر برداشتن موهای زائد به‌طور گسترده‌ای در کلینیک‌ها و حتی در خانه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی بسیاری از متدهای استفاده از لیزر برای برداشتن مو، روش‌های ایمنی و تأثیرات آن‌ها منتشر شده‌است.

 

لیزر موهای زائد بدن

کسانی که باردار هستند از لیزر استفاده نکنند‎

 

مقایسه لیزر با سایر روش‌های حذف

 

در مقایسه با نور شدید پالسی

در سال ۲۰۰۶ مقاله‌ای به نقد و بررسی در مجله «لیزر در علوم پزشکی» با مقایسه پالس نور شدید (IPL) تهرمبلنکت و دو نوع لیزر الکساندریت و دیود لیزر انجام گرفت. بررسی هیچ تفاوت آماری در کوتاه مدت نشان نداد اما در سطح دیگر نشان داد عوارض جانبی با دیود لیزری مبتنی بر درمان بیشتر است. کاهش موهای زاید پس از ۶ ماه دوره درمانی، ۶۸٫۷۵ درصد برای الکساندریت لیزر، ۷۱٫۷۱٪ لیزر دیود و ۶۶٫۹۶٪ برای IPL را نشان داد. عوارض جانبی گزارش شده ۹٫۵٪ برای الکساندریت لیزر، ۲۸٫۹٪ لیزر دیود و ۱۵٫۳ درصد برای IPL گزارش شده‌است. همه عوارض جانبی به‌طور موقت بوده‌اند و حتی تغییرات رنگدانه‌ها در عرض ۶ ماه به حالت اول بازگشته‌اند.

 

IPL هر چند از لحاظ فنی یک لیزر نیست، گاهی اوقات به اشتباه به عنوان "لیزر مو" استفاده می‌شود. IPL گاهی اوقات به نام "phototricholysis" یا "photoepilation" نامیده می‌شود که از فلش زنون لامپ که کاملاً طیف نوراست استفاده می‌کند. دستگاه‌های IPL به‌طور معمول خروجی با طول موج بین 400 نانومتر و 1200 نیوتن متر کار می‌کنند. فیلتر اعمال می‌شود برای جلوگیری از طول موج‌های کوتاه‌تر در نتیجه تنها با استفاده از این دیگر "رنگ قرمز" طول موج برای کاربردهای بالینی است. IPLs ارائه برخی از مزایای بیش لیزر اصولاً در مدت زمان پالس. در حالی که لیزر ممکن است خروجی قطار پالس کوتاه برای شبیه‌سازی پالس طولانی‌تر IPL سیستم می‌تواند تولید پالس عرض 250ms مفید است که برای قطر بزرگتر اهداف. برخی از زمان‌های IPL ثابت کرده‌اند به موفقیت بیشتری در حذف و عروق خونی از بسیاری از لیزر است.

 

مقایسه با الکترولیز

الکترولیز یکی دیگر از روش حذف مو است که استفاده شده‌است برای بیش از ۱۳۵ سال است. بر خلاف لیزر اپیلاسیون الکترولیز استفاده می‌شود برای حذف ۱۰۰٪ از موها در یک منطقه و مؤثر در مو از همه رنگ در صورت استفاده در یک کافی سطح قدرت با روش مناسب است. مو بیشتر ممکن است رشد در برخی از مناطق که در معرض هورمون ناشی از رشد (به عنوان مثال یک زن چانه و گردن) را بر اساس فرد سطح هورمون‌ها یا تغییرات در آن و در یک زمینه ژنتیکی برای رشد موهای جدید است.

 

یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۰ در ASVAK مرکز لیزر در آنکاراهای ترکیه مقایسه الکساندریت لیزر و الکترولیز برای رفع موهای زائد در ۱۲ بیمار به این نتیجه رسیدند که لیزر مو حذف شد ۶۰ بار سریع تر و کمتر دردناک و قابل اعتماد تر از الکترولیز است. این مهم است که توجه داشته باشید که این نوع از الکترولیز انجام شده در این مطالعه گالوانیکی الکترولیزبه جای thermolysis یا ترکیبی از این دو. گالوانیکی زمان نیاز به ۳۰ ثانیه به بیش از یک دقیقه به انتشار هر مو در حالی که thermolysis یا ترکیبی می‌تواند نیاز بسیار کمتر است. این مطالعه نتیجه تست نکردم قابلیت تمام اشکال مدرن الکترولیز است.

 

مقایسه با تراشیدن

تراش یک روش که در آن یک حذف مو از سطح بدن با تیغ. یک تیغ صورت تراشی است که نیاز به اصلاح است و راه از بین بردن مو برای یک دوره کوتاه از زمان.

 

تراش، یک تکنیک است که بسیار محبوب بود ژان ژاک Perret برای اولین بار به ابداع یک تیغ ایمنی در 1762. قبل از او آمد در اطراف مردم نیاز به رفتن به آرایشگاه برای مو تراشیده از آنجایی که آن‌ها تنها یک ابزار است. تیغ مجموعه آمد شامل چوبی گارد که باید نصب شده را به یک راست تیغ صورت تراشی. پس از مدت کوتاهی در سال ۱۸۹۵ یک مرد به نام پادشاه C ژیلت اختراع یک تیغ که تیز نازک یکبار مصرف و ارزان به اندازه کافی به را است. این تیغ یک ضربه بزرگ است و در حال حاضر اصلاح شده‌است که نگاه مانند آن‌ها هستند.

 

مقایسه با اپیلاسیون / موم

اپیلاسیون یکی دیگر از گزینه برای از بین بردن و حذف مو. این روش یک راه مؤثر برای از بین بردن موهای نیمه دائمی دوره از زمان است. مصریان باستان طراحی و توسعه این مکانیسم به نام sugaring که در آن یکی را مخلوط روغن و عسل و سپس اعمال آن به پوست است.

 

به عنوان اپیلاسیون تکامل یافته وجود دارد دو نوع از اپیلاسیون. در یک نوار در حال حاضر آماده برای استفاده و یک می‌توانید آن را به پوست و پوست آن را در جهت مخالف به رشد مو. یکی دیگر شامل گرم کردن موم استفاده از آن را به پوست و سپس قرار دادن یک پارچه بر روی آن و کشیدن به دور از رشد مو.

 

عوارض لیزر موهای زائد

لیزر ، موهای زائد را کم و نازک می‌کند‎

 

تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است ، آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها میشود؟

برای درمان موهای زائد ۳ روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا ۴ تا ۶ جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله ۳ ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام ۴ تا ۷ جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر موهای زائد فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

 

ماندگار ی لیزر تا چه زمانی است

معمولا بعد از ۴ تا ۶ جلسه لیزر هر ۶ ماه یک بار (بین ۳ تا ۴ بار) آن را شارژ می‌کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ درصد کم می‌شود.

 

مضرات لیزر موهای زائد

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود. همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

 

لیزر موهای زائد بدن

بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد را انجام دهد

 

فقط پزشک متخصص پوست باید این کار را انجام دهد؟

بله. بهتر است متخصص پوست لیزر موهای زائد را انجام دهد زیرا دستگاه‌ها و پوست‌های مختلف را می‌شناسد و کار را صحیح انجام می‌دهد.

 

چرا بعضی ها با لیزر دچار سوختگی میشوند؟

دلیل آن انتخاب نادرست دستگاه و لیزر است.

 

ممکن است لیزر باعث تیرگی پوست شود؟

اگر باعث سوختگی شود ممکن است پوست را تیره کند اما در حالت عادی پوست را تیره نمی کند.

 

لیزر موهای زائد روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می گذارد؟

خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی‌متر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می‌کند.

 

آیا ممکن است بیماری های واگیردار پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر منتقل شوند؟ بله، ممکن است. در این زمینه گزارش‌هایی بوده است. اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

 

عوارض لیزر موهای زائد

میزان درد  لیزر در افراد مختلف، متفاوت است‎

 

آیا لیزر دردناک است؟

میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است. درد آن درحد متوسط است و شدید نیست. می‌توان از پماد بی‌حس کننده استفاده کرد تا دردناک نباشد.

 

بین آفتاب گرفتن و لیزر موهای زائد چقدر باید فاصله باشد؟

فرد نباید تا ۳ ماه قبل از لیزر، آفتاب بگیرد یا از سولاریم استفاده کند.

 

آیا  لیزر موهای زائد تاتو را پاک می‌کند؟

خیر. لیزر مو ربطی به تاتو ندارد.

 

چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند و از لیزر موهای زائد استفاده نکنند.

 

Admin بازدید : 378 سه شنبه 15 آبان 1397 نظرات (0)

خواب برای پوست

یک خواب خوب همیشه با وضعیت سلامتی پوست مرتبط است ولی آیا برعکس آن هم صدق می‌کند؟ هر فردی معمولاً عادت به وضعیت خوابیدن خاصی علاقه دارد و این حالت خوابیدن کاملا می‌تواند بر روی پوست صورت تأثیر بگذارد؛ گاه باعث به وجود آمدنجوش صورت شود و یا چین و چروک صورت را بیشتر کند. برخی دیگر از علائم ایجاد شده در اثر وضعیت‌های مختلف خواب شامل پف چشم و تخت شدن گونه در یک سمت صورت هم ممکن است از تاثیرات وضعیت خوابیدن نادرست باشد. وضعیت خواب ما مستقیماً با ظاهر صورت در ارتباط است و روی پوست تأثیر می‌گذارد. با اطلاع از وضعیت نادرست قرارگیری بدن در حین خواب می‌توانید مشکلات پوستی را هم بشناسید.

  • قرار گرفتن صورت روی بالش

وضعیت خوابیدن

خوابیدن به پشت یکی از بهترین حالت‌های خواب است و در نظر گرفتن زاویه ۲۰-۳۰ درجه برای بدن، باعث جریان بهتر مایعات درون بدن می‌شود. بسیاری افراد عادت دارند به یک سمت بدن یا به روی شکم بخوابند. این نوع وضعیت خوابیدن باعث می‌شود یک سمت صورتتان روی بالشت فشار وارد کند. بالش حاوی باکتری، کرم و دیگر محصولات آرایشی استفاده شده روی پوست صورت شماست. بهترین راه حل این است که رو بالشتی خود را به صورت مداوم با یک رو بالشتی تمیز تعویض کنید چون باعث ایجادجوش صورت و التهاب صورت می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۶ ماسک مخصوص شب برای داشتن پوست رویایی

  • خوابیدن روی شکم

خوابیدن روی شکم

افراد زیادی دوست دارند در حالتی بخوابند که شکمشان روی تشک قرار گرفته است ولی باید بدانید که این حالت خواب، بدترین وضعیت است. زمانی که به خواب می‌روید، پوست باید نفس بکشد ولی در این وضعیت تمام صورت به روی بالشت فشار می‌آورد و فولیکول‌های پوست را مسدود می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود منافذ پوست هم بسته شود، جوش و خطوط صورت پدید آید. همچنین در این وضعیت خواب گردش خون به درستی انجام نمی‌شود، فشاری که وارد می‌شود باعث پف چشم و زیر آن می‌شود. ساختار کلی صورت در این وضعیت برای مدت ۸ ساعت تحت فشار بالشت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود چروک زیادی روی پوست به وجود آید. همچنین این وضعیت خواب باعث صاف شدن صورت و چین و چروک زودرس پوست می‌شود. برای اینکه از همه این علائم پیشگیری کنید، بهتر است این وضعیت خواب را ترک کنید.

  • خوابیدن روی یک سمت بدن

خوابیدن به پهلو

این وضعیت خوابیدن نسبت به وضعیت قبلی آسیب کمتری به پوست می‌رساند. هرچند این حالت خواب هم ایده آل نیست. زمانی که به یک سمت بدن خود می‌خوابید، در واقع فشار زیادی به همان سمت بدن وارد می‌شود. این نکته باعث می‌شود در اثر فشار و سایش گونه حالت صاف پیدا کند و چروک پوست در یک سمت صورت پدید آید.همچنین اگر از محصولات مراقبتی پوست استفاده کرده باشید، روی بالشت مالیده می‌شود و جذب پوست نمی‌گردد.

  • خوابیدن به پشت

طاق باز خوابیدن

خوابیدن به پشت ایده آل‌ترین وضعیت خواب است. اول اینکه در این حالت فشار چندانی روی پوست صورت وارد نمی‌شود و همین مسئله باعث می‌شود چروک و خطوط کمتری ظاهر گردد، خطوط صورت حالت صاف و تخت پیدا نکنند و ظاهری جوان‌تر و صاف‌تر پدیدار شود. در مقایسه با وضعیت خوابیدن روی شکم یا خوابیدن به یک سمت، مایعات در اطراف چشم انباشته نمی‌شوند و چشم‌ها حالت پف‌دار پیدا نمی‌کنند. همچنین در این وضعیت خواب، صورت با رو بالشتی در تماس نیست و چربی، آلودگی و جرم با پوست صورت در تبادل نخواهد بود. همین مسئله از التهاب و جوش صورت جلوگیری می‌کند. در این وضعیت پوست صورت در طول شب استراحت می‌کند و آرام می‌شود. شاید برای مدتی عادت به این وضعیت برایتان سخت باشد، ولی بدانید که این راه روشی عالی برای نجات پوست صورت است!

Admin بازدید : 600 دوشنبه 23 مهر 1397 نظرات (0)

آرایش جدید

برخی افراد تصور می‌کنند خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند در مورد نوع آرایشی که بیشتر از هر روش دیگری به او می‌آید، تصمیم بگیرند و حاضر نیستند نظرات دیگران در مورد نحوه آرایش را بشنوند و یا به سراغ یادگیری بهتر مدل آرایش بروند. شاید این حقیقت تا حدی درست باشد چون هر فرد با توجه به شناخت دقیقی که از اجزای صورت و چهره خود دارد، می‌تواند تشخیص دهد چه مدل آرایشی بیشتری تناسب را با صورت و شخصیت او دارد. ولی برخی از اشتباهات رایج در مورد نوع آرایش می‌تواند همه زحمات شما را خراب کند و اجازه ندهد بهترین نتیجه را از آرایش صورت خود بگیرید.

رنگ اشتباه کرم پودر

بهترین کرم پودر

این مشکل بسیار رایج است و البته باید بدانید که راه حلش هم به بسیار ساده است. برای خرید کرم پودر مناسب رنگ پوستتان به سراغ کانتر مغازه و قسمتی که تستر لوازم آرایشی قرار دارند، بروید. کرم پودر یکی از محصولاتی است که حتماً قبل از خرید باید تست شود. رنگ پوست هر فرد دارای تناژ مختلف است و نوع آن هم با دیگری فرق می‌کند. این نکات در مورد محصولات مختلف کرم پودر هم صادق است. زمانی که تناژ پوست صورتتان را بشناسید، می‌توانید رنگی که به پوست صورتتان می‌خورد را راحت‌تر پیدا کنید. ساده‌ترین روش این است که کمی از کرم پودر را بر روی خط فک امتحان کنید. این رنگ باید در نور طبیعی چک شود، پس حتی می‌توانید به بیرون از فروشگاه بروید و صورت خود را درون آینه نگاه کنید. بهترین کرم پودر نوعی است که درست با رنگ پوستتان یکی باشد. شاید ترجیح دهید کمی برنزه شوید و یا رنگی دیگر به پوست خود بدهید. باید بدانید این تفاوت رنگ با گردن و دست‌هایتان نشان می‌دهد که هیچ چیز طبیعی نیست.

استفاده از برس‌های قدیمی، آلوده و کثیف

برس آرایشی

برس‌های آرایشی هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی به راستی هر چند وقت یک‌بار آنها را تمیز می‌کنید و می‌شویید؟ آخرین باری که یک ست برس آرایشی نو خریدید، چه زمان بوده است؟ برس‌های آلوده و قدیمی حاوی باکتری‌هایی هستند که می‌توانند در حین استفاده این آلودگی را به شما منتقل کنند و باعث التهاب، قرمزی و ایجاد آکنه و جوش روی پوست صورت شوند. برس های آرایشی را با آب و صابون بشویید و اگر حوصله یا زمان کافی ندارید، برس های جدیدی تهیه کنید.

استفاده از برنز کننده‌های براق

زمانی که از پودرهای برنز کننده براق و درخشان استفاده می‌کنید، ظاهر شما غیرطبیعی، تیره و به هم ریخته به نظر می‌رسد. از محصولات آرایشی با فرمولاسیون مات استفاده کنید تا پوست صورتتان را گرم‌تر کنند و ظاهری طبیعی به صورت شما ببخشند.

هماهنگ نبودن رنگ خط لب و رژ لب

رژ لب

شاید شما هم تصور کنید که استفاده از خط لب خصوصاً زمانی که تفاوت رنگ مشهودی با رژ لب داشته باشند، از مد افتاده است و یادآور دهه شصت خواهد بود، باید بدانید که به غیر از خط لب تیره که حقیقتاً بسیار قدیمی شده است، اگر خط لب را به درستی و با انتخاب رنگ صحیحی انجام دهید، می‌تواند حجم لب را بهتر و برجسته‌تر نشان دهد و از پخش شدن احتمالی رژ لب خارج از خطوط اصلی لب نیز جلوگیری کند. برای این ترفند باید به دنبال مدادی باشید که با رنگ رژ لبتان ست باشد و تنالیته رنگی یکسانی داشته باشند. حال می‌توانید خط لب را دور تا دور خطوط لب با دقت بکشید تا علاوه بر آنکه رژلبتان را طبیعی‌تر جلوه دهد، باعث ماندگاری بیشتر آن نیز شود.

استفاده بیش از حد از پودر یا پنکک

خرید پنکیک

با توجه به گفته‌های افراد متخصص در زمینه آرایش و زیبایی، اگر از پنکک و دیگر پودرهای آرایشی بیش از میزان مجاز استفاده کنید، موجب به وجود آمدن خطوط و رگه‌هایی روی پوست می‌گردد که باعث بالا رفتن سن می‌شود. تصور نکنید که با داشتن پوست چرب مجاز به استفاده نامحدود از پودرهای صورت برای از بین بردن چربی صورت هستید. بلکه باید با استفاده از روش‌های مراقبتی پوست از چربی اضافی جلوگیری کنید. زمانی که پودر و پنکک‌ها را روی قسمت‌های براق صورت به کار می‌برید، باعث می‌شود آرایشتان سنگین و غلیظ‌تر به نظر برسد و حالتی تیره به صورت می‌دهد. می‌توانید از محصولات ورقه‌ای مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا چربی و براق بودن اضافی صورت را بگیرید و آرایشتان را تازه‌تر کنید.

ابروهای پر شده با آرایش

خرید مداد ابرو

ابروهای زیبا با فرم درست می‌تواند ویژگی‌های صورت شما را برجسته‌تر کند، چشم‌ها را بازتر نشان دهد و چهره‌تان را هم جوان‌تر کند. زمانی که سعی می‌کنید با استفاده از سایه یا مداد ابرو، فرم اصلی ابروها را تغییر دهید و آنها را تیره‌تر کنید، آرایش صورت غلیظ‌تر می‌شود. برای اینکه بتوانید تنها فضاهای خالی ابرو را پر کنید و ظاهری طبیعی به آنها ببخشید، از مداد و سایه‌های نرم و سبک‌تر استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از برس تمیز و شسته شده ریمل پودرهای اضافی را از روی ابرو پاک کنید و سایه‌ها را به خوبی ترکیب کنید. بعد از آنکه فرم مورد نظرتان به دست آمد، از ژل ابرو برای ثابت ماندن آن استفاده کنید.

استفاده زیاد از کانسیلر برای زیر چشم

خرید کانسیلر

بسیاری از خانم‌ها به صورت روزانه از کانسیلر استفاده می‌کنند ولی این به آن معنا نیست که کار روزمره‌تان درست است. اغلب افراد از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم استفاده می‌کنند و به همین دلیل رنگ روشن‌تر را انتخاب می‌کنند. ولی واقعیت این است که این رنگ و مدل استفاده از کانسیلر آرایش را سنگین می‌کنند و حتی می‌توانند باعث ایجاد رگه و نمایان شدن چروک بیشتر گردد. به گفته متخصصین کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد تا اثر روشن‌کنندگی مطلوبی بر جای بگذارد. کانسیلر را با انگشت حلقه زیر چشم بزنید با این روش راحت‌تر پخش می‌شود و ظاهری طبیعی‌تر به چهره‌تان می‌دهد.

استفاده نکردن از پرایمر سایه چشم

پرایمر چیست

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که بعد از استفاده از سایه چشم مشاهده کنید به صورت تکه روی پلکتان باقی مانده یا ریخته است؟ این مشکلات به دلیل استفاده نکردن از پرایمر پلک و مالیدن مستقیم سایه پشم روی پلک است. این کار باعث می‌شود سایه به خوبی پخش نشود و رگه‌هایی باقی می‌گذارد که هدف اصلی آرایش را از بین می‌برد. بهتر است پلک را از خط مژه تا خط ابروها با پرایمر سایه پوشش دهید. این کار باعث می‌شود سایه برای مدت طولانی‌تری روی پلک باقی بماند. زمانی که سایه را روی پلک می‌مالید، آن را به خوبی محو کنید و با رنگ‌هایی که مد نظر دارید ترکیب کنید. بهتر است از براش مخصوص سایه که دارای مو است و نه پد اسفنجی استفاده کنید. تا ظاهری طبیعی‌تر به چشمان خود ببخشید.

هایلایت کردن بیش از حد اجزای صورت

هایلایتر

برای اینکه بتوانید اجزای صورت خود را برجسته‌تر و زیباتر نمایان کنید، اغلب از محصولاتی به نام هایلایتر یا روشن‌کننده‌ها استفاده می‌کنید. این محصولات در بسیاری از مواقع براق هستند. درخشیدن پوست زیبا است ولی زمانی که این درخشندگی بیش از اندازه شود، ظاهری غیرطبیعی و نازیبا به شما می‌دهد. برای اینکه نتیجه بهتری باقی بماند، از هایلایترهای طبیعی استفاده کنید که تناژ نقره‌ای یا اکلیل‌های زیاد نداشته باشد. با استفاده از برس بادبزنی آنها را روی خطوط گونه، گوشه داخلی چشم و در امتداد خط بینی به کار ببرید.

استفاده از کانتور صورت با رنگ بسیار تیره

کانتورینگ

در کنار استفاده از هایلایترها، محصولاتی به نام کانتور استفاده می‌شوند که رنگ تیره‌تری از پوست دارند و به نوعی تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. اگر کانتور را به درستی استفاده کنید، برجستگی بیشتری به اجزای صورت می‌بخشد ولی اگر آن را به اشتباه انتخاب کنید، چهره‌ای غیرطبیعی باقی می‌گذارد. در مورد انتخاب کانتور باید رنگی را انتخاب کنید که دو درجه از پوست صورتتان تیره‌تر باشد و باید آن را به خوبی روی صورت محو کنید تا به صورت خطی به چشم نیاید.

منبع: دیجی مگ

aseman بازدید : 412 یکشنبه 08 مهر 1397 نظرات (0)

 

چاق شدن صورت

میزان پایداری اثر ژل و چربی، تفاوت چندانی باهم ندارد

 

امروزه تب زیبایی در میان خانم ها و حتی آقایان، بسیار زیاد شده است و بسیاری برای اینکه آثار مسنی خود را از بین ببرند، به شیوه هایی مثل تزریق انواع پرکننده ها مانند چربی یا ژل روی می آورند. بسیاری از ما اطلاع نداریم که ماندگاری اثر یا میزان پایداری این پرکننده ها چقدر است و آیا این پایداری اثر، به هزینه ای که بابت زیباتر و جوان تر شدنمان می پردازیم، می ارزد یا نه؟

 

برای اینکه از مدت زمان پایداری اثر پرکننده های مختلف مطمئن بشوید، باید از پزشک خود بپرسید که چه نوع ماده ای برای شما تزریق می کند. بهتر است بدانید که میزان پایداری اثر ژل و چربی، تفاوت چندانی باهم ندارد اما چند نکته در این مورد، مطرح است چه نکته هایی؟ «برخی از انواع ژل ها، مانند ژل های تهیه شده از املاح کلسیم، پایداری اثر نسبتا بیشتری دارند و افرادی که آنها را تزریق کرده اند، می توانند تا حدود 2 سال از ماندگاری اثر این ژل ها لذت ببرند. این در حالی است که ژل های برپایه هیالورونیک اسید، پایداری اثر کمتر و حدود 6 ماه دارندبه همین دلیل هم معمولا تفاوت قیمت در تزریق ژل های مختلف، مطرح می شود. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد که مدت زمان پایداری اثر تزریق چربی هم از حدود 6 ماه تا 2 سال است. وی افزود: «ماندگاری اثر پرکننده ها به محل تزریق هم بستگی دارد. یعنی اثر ژل و چربی در قسمت هایی ماند خط لبخند که به خاطر صحبت، گریه، خنده و غذا خوردن، متحرک است، زودتر فروکش می کند و این اثر در قسمت هایی مانند گونه ها که هم تزریق وسیع تری انجام می شود و هم حرکت کمتری دارد، کمی طولانی تر است».

 

منبع : hidoctor.ir

 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,719
  • بازدید ماه : 5,648
  • بازدید سال : 101,128
  • بازدید کلی : 2,969,291