loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
aseman بازدید : 333 پنجشنبه 10 آبان 1397 نظرات (0)

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

ابداع یک یخچال عجیب

 

یک شرکت آمریکایی، نوعی یخچال قابل‌ حمل ارائه داده است که برای کار کردن، نیازی به برق ندارد.

یکی از مشکلات حمل مواد غذایی در سفر، نداشتن تجهیزات مناسب برای خنک نگه داشتن آنهاست زیرا نگه داشتن مواد غذایی برای زمان طولانی، به یخچال نیاز دارد و یخچال‌ها نیز با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند. به علاوه، مواد شیمیایی که از یخچال‌ها منتشر می‌شوند، برای جو مضر هستند؛ در نتیجه استفاده از یخچال در طبیعت، با محیط زیست سازگار نیست.

 

شرکت "فنیک"(Fenik)، یک روش جدید و طبیعی برای نگهداری از مواد غذایی ارائه داده است. این شرکت، نوعی یخچال کوچک و قابل حمل ابداع کرده که می‌تواند مواد غذایی را بدون استفاده از الکتریسیته، خنک نگه دارد. هدف از ابداع این یخچال، ارائه یک روش کم‌هزینه برای حفظ میوه‌ها و سبزیجات در مناطق دورافتاده است.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

نوعی یخچال قابل‌ حمل که برای کار کردن، نیازی به برق ندارد

 

برخلاف یخچال‌های دیگر که به تجهیزات الکتریکی مانند پنکه، کمپرسور هوا و پنل‌های خورشیدی نیاز دارند، این یخچال موسوم به "یوما 60 ال"(Yuma 60L) می‌تواند مواد غذایی را تنها با استفاده از آب، خنک کند.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

 یخچال مسافرتی

 

یکی از نکات قابل توجه در مورد یوما 60 ال این است که سبزیجات، به شرایطی گرم‌تر از یخچال‌های معمولی تمایل دارند. این یخچال‌ها دمایی بین 12 تا 18 درجه فراهم می‌کند و با نگهداری سبزیجات در رطوبت داخلی بالا، عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد. این یخچالها ، همیشه قابل تنظیم هستند و نیازی نیست که کاربر، نگران خرید یخ یا اتصال یخچال به پریز برق باشد.

 

علاوه بر مزایای گفته شده، این یخچال، یک ابزار دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود زیرا به نیروی الکتریسیته نیازی ندارند و مواد شیمیایی مضر را در طبیعت منتشر نمی‌کنند.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

یخچال بدون برق و یخ

 

تنظیم و استفاده از یوما، تنها چند ثانیه زمان می‌برد و انتقال آن، بسیار ساده است.

 

نگهداری از مواد غذایی, یخچال محیط زیست

 

منبع:isna.ir

Admin بازدید : 271 پنجشنبه 25 مرداد 1397 نظرات (0)

اینترنت ۵G کم کم در حال تبدیل شدن به یک واقعیت انکارناپذیر است.سامسونگ هم با مودم جدید خود به نام Exynos 5100 گامی بزرگ در این عرصه برداشته است.

این شرکت ادعا کرده این اولین مودم ۵G در جهان است که بر اساس استانداردهای روز دنیا و تکنولوژی ساخته شده است.

به هر حال این اولین مودم ۵G معرفی شده به بازار نیست.این افتخار نصیب شرکت کوالکام و مودم X50 این شرکت می شود.این مودم چند سال قبل به بازار عرضه شد و هدف آن هم تسلط کامل بر این تکنولوژی بود اما سامسونگ ادعا کرده که می تواند مودمی بهتر از کوالکام روانه بازار کند و این مودم بتواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد.گفته شده این مودم ها تمام بستر لازم برای ۳GPP را در اختیار دارند.

مودم های جدید Exynos5100 هم از موج ۶GHz و هم از ریز امواج الکترومغناطیسی پشتیبانی می کند که جز ارکان مهمی از اینترنت ۵G هستند.این مودم ها همچنین سازگاری مناسبی با اینترنت های دیگر مانند ۲G ، ۳G و ۴G LTE دارا هستند.سامسونگ ادعا کرده است که سرعت این مودم حدود دو گیگابایت بر ثانیه خواهد بود که می تواند انقلاب بزرگی در صنعت اینترنت باشد.

دیگر تنها چیزی که نیاز داریم یک مودم و یک تلفن همراه است.

توضیحاتی در مورد شرکت سامسونگ

پس از درگذشت لی بیونگ-چول در سال ۱۹۸۷ سامسونگ به چهار گروه مستقل تقسیم شد: گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول. از دهه ۱۹۹۰ سامسونگ فعالیت‌های خود را جهانی کرد که تمرکز اصلی آن روی صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیم‌رساناها بود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سامسونگ، در سئول قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود. در سپتامبر ۲۰۱۵ نیز، دفتر شبیه به مکعب روبیک سامسونگ در دره سیلیکون ساخته شد. این اقامتگاه ۳۰۰ میلیون دلاری سامسونگ به قدرت این کمپانی در دره سیلیکون افزوده ‌است. این دفتر حدوداً ۱۰۲ هزار متر مربع مساحت دارد و در سن خوزه، کالیفرنیا قرار گرفته است.این شرکت قصد دارد تا بیش از ۲۰۰۰ کارمند را در خود جای دهد. این سازه عظیم، خانه‌ای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن خواهد شد. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۸۹٬۰۰۰ نفر اعلام شد.

چشم‌انداز ترسیم شده برای آینده شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم‌انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.

aseman بازدید : 405 چهارشنبه 23 تیر 1395 نظرات (0)

مهندسان آلمانی موفق به طراحی یک دوربین شدند که بزرگتر از یک دانه نمک بوده و می‌تواند در آینده تصویربرداری و نظارت بر سلامت تغییر ایجاد کند.

 

ساخت دوربین کوچک, کوچکترین دوربین دنیا

ساخت دوربین کوچک با کارآیی و کیفیت فوق العاده‌

 

محققان دانشگاه اشتوتگارت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک دوربین شدند که سه لنز دارد و آن را بر روی انتهای یک فیبر نوری که عرض آن به اندازه دو تار مو است قرار دادند.

 

به گفته محققان این پژوهش، از این فناوری می‌توان در دستگاه‌های آندوسکوپی برای کاوش در درون بدن انسان همچنین در دستگاههای نظارت امنیتی تقریبا نامرئی و یا مینی ربات‌هایی که دارای دید خودکار هستند استفاده کرد.

 

با توجه به محدودیت‌های تولید، در حال حاضر نمی توان لنزها را به اندازه کافی کوچک تولید کرد تا در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرند بنابراین محققان این پژوهش برای ساخت این دوربین کوچک از فناوری چاپ سه بعدی کمک گرفته اند.

 

به گفته محققان این پژوهش، طراحی، ساخت و آزمایش این دوربین کوچک که کارآیی و کیفیت فوق العاده‌ای دارد، تنها چند ساعت زمان می‌برد.

این لنز ترکیبی تنها ۱۰۰ میکرومتر (۰.۱ میلی متر یا ۰.۰۰۴ اینچ) عرض داشته که با احتساب پوشش آن این میزان به ۱۲۰ میکرومتر می‌رسد.

 

"این سیستم تصویربرداری" به راحتی در داخل یک سوزن سرنگ استاندارد جای گرفته و می‌تواند در اندامهای انسان حتی مغز تزریق شود.

محققان بر این باورند که برنامه های کاربردی تشخیصی به ما امکان آزمایش اجسام کوچک را به صورت غیر تهاجمی و غیر مخرب در پزشکی و همچنین بخش صنعت می‌دهد.

 

 طراحی دوربین, اختراعات جدید دنیا

ساخت دوربین کوچک با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی

 

ساخت دوربین کوچک, کوچکترین دوربین دنیا

کوچکترین دوربین جهان

 

دوربین کوچک, اختراعات جدید

aseman بازدید : 569 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)
در میان اخبار و شایعات مربوط به گوشی‌های نکسوس آینده، به‌تازگی چند طرح سه‌بعدی منتشر شده که بنا به ادعای سایت Android Police مربوط به نکسوس‌های ساخت HTC هستند.

این گوشی‌ها که فعلا آن‌ها را با نام رمز Sailfish و Marlin می‌شناسیم، از نظر ظاهری کاملا شبیه به هم هستند اما از لحاظ مشخصات فنی تفاوت‌هایی دارند؛ یکی از این گوشی‌ها قرار است با مشخصات قدرتمندتری در بازار حاضر شود.

مدل‌های بعدی گوشی هوشمند نکسوس ظاهرا کاملا شبیه به هم هستند اما از لحاظ مشخصات فنی تفاوت‌هایی دارند.

کانسپت‌های منتشرشده در چند رنگ متنوع طراحی شده‌اند اما این موضوع نمی‌تواند تاییدی بر این باشد که نکسوس‌های HTC واقعا در همین طیف رنگ‌ وارد بازار می‌شوند یا اساسا دارای تنوع رنگ خواهند بود یا خیر. به‌هرحال احتمالا مدل‌های جدید نکسوس مثل نکسوس ۵ حداقل در سه رنگ متفاوت تولید شوند و اگر این رنگ‌ها همین‌ها باشن که در این‌جا می‌بینیم، باید گفت که اتفاق خوبی‌ است.

کاملا مشخص است این طرح‌ها درواقع پیکرنما و بر مبنای داده‌های قبلی درباره‌ی گوشی‌های نکسوس هستند، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم این رندرها جزو اطلاعات درز کرده هستند. با این حال همین طرح‌ها در نوع خود جذاب هستند و شاید شما را هم به فکر ببرد که اگر بخواهید نکسوس بعدی را بخرید کدام‌ رنگش را دوست دارید؟

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

aseman بازدید : 498 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

 

اختراعات جالب, جدیدترین اختراعات دنیا

آنتن هوشمند

 

ابداع یک آنتن 4 کاره باقابلیت جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و 4G توسط شرکت انگلیسی
کمپانی انگلیسی SAT مدعی شد به‌جای 4 آنتن و سخت‌افزار در لپ‌تاپ توانسته یک آنتن مجرد با کاربرد 4 گانه بسازد.

استارتاپ فناوری‌های آنتن هوشمند Smart Antenna Technologies می‌گوید به‌جای 4 سخت‌افزار جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و اتصالات 4G توانسته است یک آنتن با کاربرد 4 گانه طراحی کند.
این آنتن مجرد قادر است تا سیگنال جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و اتصالات نسل چهارم را به سهولت روی لپ‌تاپ به اجرا دربیاورد.
به گفته «سمپسون هو»، مدیر شرکت در بیرمنگام، آنتن مذکور نه تنها ازلحاظ فضا جای کمی می‌گیرد؛ بلکه در پایین آوردن مصرف انرژی و بالا رفتن عمر باتری و همچنین بالاتر رفتن سرعت نقل‌ و انتقال سیگنال نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

محصول جدید این اجازه را به سازندگان لپ‌تاپ می‌دهد تا آنتن مذکور را در لولای محصول خود جاسازی کنند.
قرار است SAT به کمک سونی این پروژه را توسعه دهد و اولین محصول روی لپ تاپ‌های جدید را به‌زودی شاهد خواهیم بود.
 

اختراعات جالب, جدیدترین اختراعات دنیا

ابداع یک آنتن 4 کاره باقابلیت جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و 4G توسط شرکت انگلیسی

 

تعداد صفحات : 17

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,731
  • بازدید ماه : 5,660
  • بازدید سال : 101,140
  • بازدید کلی : 2,969,303