loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
Admin بازدید : 351 پنجشنبه 15 فروردین 1398 نظرات (0)

آموزش عکاسی خیابانی

افراد ناشناس نقش مهمی را در عکاسی خیابانی بازی می‌کنند. با کمک آن‌ها می‌توانید روایت‌هایی جذاب ایجاد کنید و بیننده را به خیال‌پردازی وادارید. ولی اگر تازه به عکاسی خیابانی روی آورده‌اید ممکن است برای عکس گرفتن از غریبه‌ها به قدر کافی اعتماد بنفس نداشته باشید. در این مقاله با موضوع آموزش عکاسی خیابانی با دوربین موبایل با روش‌هایی آشنا خواهید شد که کمک می‌کنند علاوه بر بالا بردن اعتماد بنفس خود، محتاط باشید و هویت سوژه‌های عکاسی خود را فاش نکنید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۱

۱. پس‌زمینه‌ی مناسب در عکاسی خیابانی

در عکاسی خیابانی پس‌زمینه‌ی مناسب به اندازه‌ی خود سوژه‌ی اصلی اهمیت دارد. برای شروع عکاسی خیابانی ابتدا یک پس‌زمینه‌ی مناسب پیدا کنید و سپس منتظر بمانید تا شخصی از برابر آن عبور کند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۲

انواع دیوارها می‌توانند انتخابی مناسب برای پس‌زمینه باشند. برای مثال می‌توانید از دیوارهای آجری، دیوارهای سیمانی، دیوارهای سفید، دیوارهایی با دیوارنوشته‌های شهری یا دیوارهای تبلیغاتی با تصاویر و نوشته‌های بزرگ استفاده کنید.

بیلبوردها و ساختمان‌های زیبا که ستون‌ها و طاق‌هایی چشم‌نواز دارند هم گزینه‌های خوبی هستند. همچنین کوچه‌های باریک می‌توانند حس پرسپکتیو را با قدرت زیاد در کادر نمایش دهند. اگر از نقطه‌ای مرتفع عکاسی کنید حتی می‌توانید سطح زمین را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی عکس به کار ببرید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۳

اگر موفق شوید در کادر عکس تعاملی میان فرد ناشناس در حال عبور و پس‌زمینه برقرار کنید می‌توانید یک عکس خیابانی بی‌نقص با روایتی فوق‌العاده بگیرید. ثبت کردن تصویر فرد در موقعیت مناسبی از صحنه می‌تواند به کل مجموعه یک معنی کاملا جدید ببخشد.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۴

یک راه خوب برای شروع عکاسی خیابانی جست‌وجو کردن محیط اطراف تنها به هدف کشف پس‌زمینه‌های عالی است. وقتی پس‌زمینه‌ی جالبی یافتید ترکیب‌بندی خود را تنظیم کنید و منتظر عبور یک سوژه‌ی مناسب باشید. همواره آمادگی خود را برای فشردن دکمه‌ی شاتر حفظ کنید تا لحظه‌ی مناسب از دست نرود.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۵

۲. حفظ فاصله در عکاسی خیابانی

اگر عکاسی خیابانی از غریبه‌ها بدون کسب اجازه برایتان دلهره‌آور است می‌توانید برای غلبه بر استرس از فاصله‌ای دورتر از آن‌ها عکس بگیرید. اگر از مردم فاصله داشته باشید به احتمال زیاد متوجه عکس گرفتن شما نخواهند شد. این شیوه همچنین باعث می‌شود به مراتب کمتر به حریم دیگران وارد شوید و عکس‌های خیابانی شما عنصر احتیاط و ناشناس ماندن سوژه را حفظ کنند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۶

به‌عنوان نمونه می‌توانید در یک سوی خیابان بایستید و منتظر عبور شخصی از پیاده‌روی سمت مقابل شوید. فقط حواستان باشد که عبور خودروها عکس شما را خراب نکند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۷

هنگام عکاسی از فواصل دورتر اغلب می‌توانید با مقایسه‌ی تناسبات حس جالبی ایجاد کنید. حضور یک انسان کوچک در برابر یک ساختمان بلند تصویری بسیار چشم‌نواز خواهد ساخت.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۸

۳. استتار در عکاسی خیابانی

اگر می‌خواهید محتاط باشید و توجه مردم را جلب نکنید باید به شیوه‌ی رفتار و موقعیتی که هنگام عکاسی انتخاب می‌کنید کاملا توجه کنید. ایستادن در وسط خیابان در حالی که دوربین موبایل را درست جلوی صورت خود گرفته‌اید ایده‌ی چندان خوبی نیست. برای رسیدن به رویکردی محتاطانه‌تر بهتر است در درگاه‌ها مستقر شوید، روی نیمکت بنشینید یا در سایه‌ها بایستید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۰۹

یک ترفند خوب این است که وانمود کنید در حال نوشتن یک پیامک یا گوش دادن به موسیقی توسط گوشی موبایل هستید. بدین ترتیب دیگران متوجه عکاسی کردن شما نخواهند شد.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۰

همچنین می‌توانید از هندزفری به عنوان دکمه‌ی شاتر استفاده کنید. بدین ترتیب برای گرفتن عکس حتی مجبور به لمس صفحه‌نمایش گوشی موبایل هم نخواهید بود.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۱

۴. عکاسی خیابانی از زوایای مختلف

ممکن است هنگام عکاسی از غریبه‌ها با قرار گرفتن در موقعیتی که مانع از نگاه مستقیم آن‌ها به شما شود احساس راحتی بیشتری بکنید. همچنین اگر قصد دارید هویت سوژه‌های خود را فاش نکنید این روش گزینه‌ی بسیار خوبی است؛ چراکه چهره‌ی افراد در عکس دیده نخواهد شد.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۲

به زاویه‌های دید دیگری بیاندیشید که می‌توانید از آن‌ها به جای قرار گرفتن روبروی سوژه استفاده کنید. برای مثال می‌توانید در حالی که شخصی از شما دور می‌شود پشت سر او قرار بگیرید. یا اگر امکان صعود به محلی مرتفع مانند پل یا پنجره‌ی طبقات بالایی ساختمان وجود دارد از بالا عکاسی کنید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۳

عکاسی از موقعیت‌های مرتفع شانس خوبی برای خلق تصاویری با زاویه دید جذاب ایجاد می کند. همچنین می‌توانید از سایه‌های افراد استفاده‌های جالبی بکنید و به نتایجی عالی برسید. برای مثال عکس زیر بعد از عکاسی وارونه شده و در نتیجه گویی به جای انسان‌های واقعی این سایه‌ها هستند که در خیابان قدم می‌زنند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۴

به همین ترتیب اگر نسبت به سوژه‌ی عکاسی در محلی کم ارتفاع‌تر قرار بگیرید می‌توانید از زاویه دید پایین استفاده کنید. ایستادن در پایین یک پله‌کان یا تپه این شانس را ایجاد می‌کند که با عکاسی از افرادی که بالاتر از شما قرار دارند به پیش‌زمینه‌ی عکس جذابیت بیشتری ببخشید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۵

۵. عکاسی خیابانی از انعکاس‌ها یا سایه‌ها

یک شیوه‌ی دیگر برای بالا بردن اعتماد بنفس و احساس راحتی بیشتر هنگام عکاسی خیابانی از افراد ناشناس این است که به جای خود فرد تنها از سایه یا انعکاس او عکاسی کنید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۶

اگر تنها از سایه یا انعکاس یک فرد عکس بگیرید نیازی نیست دوربین موبایل را مستقیما به سوی او نشانه بروید. در عوض دوربین موبایل را به سمت زمین، دیوار، چاله‌ی آب، شیشه‌ی یک پنجره یا چیزهایی از این دست خواهید گرفت.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۷

سایه‌های قوی تنها در آفتاب تند ظاهر می‌شوند. بنابراین یک روز آفتابی و پرنور زمانی عالی برای این گونه از عکاسی است. سایه‌ها به عکس نوعی حس مرموز و اسرارآمیز می‌بخشند. پس همواره چشمان خود را برای یافتن سایه‌های جذابی که تخیل بیننده را تحریک می‌کنند تیز کنید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۸

۶. تاکید بر ناشناس بودن سوژه در عکاسی خیابانی

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز عکاسی خیابانی حسی است که هم به عنوان بیننده و هم به عنوان عکاسی به شما دست می‌دهد؛ این حس که شما در واقع نگاهی کوتاه ولی بسیار واقع‌گرایانه به زندگی افراد غریبه‌ی مشغول در خیابان می‌اندازید. برای تاکید بر این حقیقت که فرد حاضر در عکس برای شما غریبه است می‌توانید سوژه‌ها را به صورت سیلوئت‌هایی تیره ثبت کنید که جزئیات آن‌ها مشخص نیست.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۱۹

عکاسی ضدنور به ساختن حس رمزآلود و دراماتیک در عکس کمک می‌کند. یک عکس سیلوئت همواره جای این سوال را در ذهن مخاطب باز می‌گذارد که این شخص کیست؟ عکس سیلوئت بسته به فردی که تصویر را می‌نگرد می‌تواند روایت‌های متفاوت بسیار زیادی داشته باشد. از آنجا که حالت چهره‌ی سوژه دیده نمی‌شود این مخاطب است باید روایت را در ذهن خود کامل کند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۰

برای ساختن سیلوئت به یک منبع نوری قوی نظیر خورشید یا آسمان روشن در پشت سوژه نیاز دارید. پس از تنظیم ترکیب‌بندی فوکوس را روی سوژه قرار دهید و میزان نوردهی را تا جایی کم کنید که سوژه به صورت یک پیکره‌ی سیلوئت تیره به نظر برسد.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۱

۷. ثبت احساسات در عکاسی خیابانی

یک رویکرد کاملا متفاوت در عکاسی خیابانی از غریبه‌ها ثبت تصاویری است که حالت چهره و احساسات سوژه را نشان می‌دهند. البته این رویکرد بدین معنی است که هویت سوژه‌ها فاش خواهد شد و مجبور خواهید بود برای ثبت کردن جزئیات مورد نظر خیلی به آن‌ها نزدیک شوید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۲

شاید لازم باشد پیش از آزمودن این رویکرد ابتدا اعتماد بنفس خود را در عکاسی خیابانی بالا ببرید. هرگاه موفق به گرفتن این نوع عکس‌ها شوید تجربه‌ای فوق‌العاده خوش‌آیند برای شما خواهند بود. ثبت کردن احساسات یک شخص ناشناس کمک می‌کند روایتی جذاب و قوی داشته باشید که توجه بیننده را کاملا به خود جلب می‌کند.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۳

احساسات را همچنین می‌توانید از طریق ثبت کردن حرکات و زبان بدن نشان دهید. تلاش کنید به نحوه‌ی نمایش احساسات با زبان بدن توجه کنید و آن‌ها را در عکس‌های خود بازتاب دهید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۴

جمع‌بندی نکات آموزش عکاسی خیابانی

عکاسی از افراد غریبه در آغاز می‌تواند کاری بسیار دلهره‌آور باشد. ممکن است این حس به شما دست دهد که به حریم خصوصی اشخاص تجاوز می‌کنید و در نتیجه نسبت به گرفتن عکس مردد شوید یا به کل از عکاسی دست بکشید.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۵

در عکاسی خیابانی لحظه‌ی مناسب [یا همان لحظه‌ی قطعی] اغلب بسیار سریع روی می دهد و پیش از آن که فکرش را بکنید تمام خواهد شد. بنابراین تاملی که ناشی از ترس یا کمبود اعتماد بنفس باشد دشمن شما در عکاسی خیابانی است. با به کار گرفتن نکات این مقاله‌ی آموزش عکاسی خیابانی می‌توانید به مرور اعتماد بنفس خود را بالا ببرید تا زمانی که گرفتن عکس‌های خیابانی از افراد ناشناس دیگر موجب هراس شما نشود.

عکاسی خیابانی با دوربین موبایل ۲۶

بسیاری از این نکات کمک می‌کنند تا هویت سوژه را مخفی نگه دارید. این رویکرد خوبی است تا بدون احساس تجاوز کردن به حریم خصوصی دیگران از آن‌ها عکاسی کنید. زمانی که اعتماد بنفس بیشتری پیدا کنید متوجه خواهید شد که نشانه رفتن دوربین موبایل به سوی غریبه‌ها در خیابان و ثبت کردن یک عکس خوب دیگر چندان هراسی برایتان ندارد.

منبع: دیجی مگ

aseman بازدید : 450 شنبه 26 آبان 1397 نظرات (0)

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

 تکنیک های عکاسی 

 

نویز عکس مشکلی است که هر عکاسی با آن سر و کار دارد. این نقاط کوچک رنگی و بهم ریختگی‎ها حتی می‌تواند دقیق‎ترین و کامل‎ترین عکس‎ها را نیز بد جلوه داده و بعضی اوقات چنین مشکلاتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. اما برای رفع این مشکل چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

 

فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید مشکل نویز تصویر را در خود دوربين برطرف کنید و یا راحت‎تر هستید که به سراغ نرم افزارهای ویرایش عکس مثل لایت‎روم یا فتوشاپ بروید، در هر دو صورت راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید با به کارگیری آنها میزان نویز را کاهش داده و عکس‎های واضح‎تری را ثبت کنید. در ادامه با تعدادی از این راهکارها آشنا خواهید شد.

 

1. با تنظیمات ISO پایین عکاسی کنید

نویز بیشتر زمانی روی عکس به وجود می‌آید که حساسیت سنسور دوربين بیشتر از حدی باشد که دوربين قادر به اداره آن است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که شما در تنظیمات ISO بالا عکاسی می‌کنید.

 

ISO مشخص می‌کند که سنسور چقدر به نور حساس است. این پارامتر به عنوان یکی از بخش‎های اصطلاح مثلث نوردهی (به همراه سرعت شاتر و دیافراگم) مطرح است که شما را قادر می‌سازد وضعیت نوررسانی به سوژه عکاسی را کنترل کنید.

 

این قابلیت به شکل مقادیر ISO از قبیل ISO 100 نمایش داده می‌شود و هر بار که این مقدار دو برابر می‌شود حساسیت نیز دو برابر می‌شود. بنابراین در ISO 1600 یک دوربين چهار برابر نور بیشتری را نسبت به ISO 100 دریافت خواهد کرد.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

نویز عکس مشکلی است که هر عکاسی با آن سر و کار دارد

 

DSLRهای پیشرفته و دوربين‎های بدون آینه می‌توانند تا حداکثر ISO 1600 با نویز نسبتا کم عکسبرداری کنند، اما با بالاتر رفتن این مقدار اوضاع به تدریج بدتر می‌شود. دوربین‎هایی با سنسور کوچک و تلفن‎های هوشمند معمولا در ISO 400 و بالاتر از آن شروع به ایجاد نویز می‎کنند.

 

برای این که بتوانيد عکس‎های واضح‎تری بگیرید همیشه تنظیمات ISO را روی حداقل ممکن قرار دهید. این کار در موقعیت‎هایی که نور به اندازه کافی وجود دارد راحت است. در نور کم سرعت شاتر را پایین‎تر تنظیم کنید و ابتدا یک دیافراگم بزرگتر را انتخاب کنید.

 

همچنین اگر در حالت Auto ISO عکاسی می‌کنید، حواستان باشد که دوربين شما روی چه تنظیماتی قرار دارد. خیلی از دوربين‎ها به شما اجازه می‌دهند حتی در حالت Auto ISO حداکثر ISO را انتخاب کنید. بنابراین این موضوع را نیز بررسی کنید.

 

2. از لنزهای سریع‎تر استفاده کنید

همان‎طور که اشاره کردیم تنظیم کردن لنز برای عکسبرداری با یک دیافراگم بزرگتر روش خوبی برای پایین نگه داشتن میزان ISO است.

دیافراگم سوراخی در پشت لنز است که میزان عبور و برخورد نور به سنسور را کنترل می‌کند. یک دیافراگم بزرگتر که با شماره - f کوچک‎تر مشخص می‌شود، میزان عبور نور را افزایش می‌دهد.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

 نرم افزار همه دوربين‎ها از یک قابلیت کاهش نویز داخلی برخوردار هستند

 

هر لنز به حداکثر دیافراگمی‌ که ارائه می‌دهد محدود شده است، بنابراین انتخاب نمونه‎ای با بزرگترین دیافراگم (که اغلب به لنز سریع‎تر شناخته می‌شود) می‌تواند به میزان زیادی سودمند باشد. برای نمونه، یک لنز اصلی با دیافراگم f/1.8 به میزان دو برابر بیشتر از زومی‌ که در f/3.5 انجام می‌شود نور را عبور می‌دهد.

 

مسلما خرید یک لنز جدید یک راهکار پر هزینه برای رفع این مشکل محسوب می‌شود، اما اگر شما اغلب در شرایط کم نور عکاسی می‌کنید، ارزش این سرمایه گذاری را خواهد داشت.

 

3. کاهش نویز از داخل دوربين

نرم افزار همه دوربين‎ها از یک قابلیت کاهش نویز داخلی برخوردار هستند. این زمانی اعمال می‌شود که شما در حالت JPEG عکاسی می‌کنید و در حالت RAW چنین قابلیتی امکان‎پذیر نخواهد بود. منطق می‌گوید که شما باید این قابلیت را فعال کرده و آن را روی حداکثر سطح ممکن تنظیم کنید تا عکس‎های شما بدون نویز تولید شوند.

 

اما صبر کنید، کاهش نویز داخلی دوربين می‌تواند عواقبی را نیز به همراه داشته باشد. این قابلیت به وسیله مخلوط کردن نویز با خود عکس سعی در پنهان کردن آن دارد، اما این کار می‌تواند به از بین رفتن جزئیات عکس منجر شده یا بافت پوست را روکش دار و غیر طبیعی نشان دهد.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

تصاویر با نوردهی طولانی بسیار به نویز حساس هستند

 

دوربین خود را آزمایش کنید و ببینید چه سطحی از این تنظیمات بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان یک قانون کلی، اگر شما این تنظیمات را در پایین‎ترین سطح قرار داده و بعدا با استفاده از نرم افزار Lightroom عکس‎های خود را اصلاح کنید نتیجه کاهش نویز به مراتب بهتری را به دست خواهید آورد. اما اگر می‌خواهید عکس‎های خود را مستقیما به اینستاگرام و جاهای دیگر آپلود کنید، می‌توانید سطح این تنظیمات را کمی‌ افزایش دهید.

 

4. کاهش نویز در نوردهی طولانی

تصاویر با نوردهی طولانی بسیار به نویز حساس هستند زیرا در زمان عکسبرداری با این روش سنسور می‌تواند خیلی گرم شود. چنین پیامدی منجر به ایجاد پیکسل‎های داغ در عکس می‌شود.

دوربين‎هایی که با نوردهی طولانی (به ویژه DSLR و دوربين‎های بدون آینه) عکسبرداری می‌کنند برای رفع این مشکل یک گزینه کاهش نویز در نوردهی طولانی دارند. تفاوتی که این گزینه دارد این است که معمولا وقتی شما در حالت RAW عکاسی می‌کنید هم کار می‌کند.

 

کاهش نویز در نوردهی طولانی با عکسبرداری دو فریم انجام می‌شود. اولین فریم عکسی است که شما می‌گیرید و دومین فریم یک عکس تیره همانند زمانی خواهد بود که شما درپوش لنز را برنداشته باشید. این فریم تاریک هیچ چیزی جز پیکسل‎های داغ را ثبت نمی‌کند و نرم افزار سپس از آن به عنوان نقشه‎ای برای حذف آنها از عکس اصلی استفاده می‌کند.

 

روشن باقی نگه داشتن این گزینه مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند برای تولید تصاویر گرفته شده در نور شب بسیار مفید واقع شود و ابزار خوبی برای گرفتن عکس‎های واضح است.

 

5. کاهش نویز در نرم افزار Lightroom

اگر تمام تلاش خود را برای عکاسی با حداقل نویز انجام داده‎اید و همچنان تصاویر شما نیاز به اصلاح و تمیز کاری دارند چه کاری انجام می‌دهید؟ نرم افزار Lightroom گزینه‎ای حرفه‎ای برای اصلاح و پاکسازی عکس‎های شما از نویز است. این ابزار ویرایشی کاهش نویز با وجود سادگی بسیار قدرتمند است. ابزارهای مشابه دیگری نیز در سایر اپلیکیشن‎های ویرایش عکس مثل Apple Photos وجود دارد که به شیوه مشابه‎ای کار می‌کنند.

 

دو نوع نویز وجود دارد که باید با هر کدام به شیوه متفاوتی برخورد کرد.

حذف نویز رنگ

نویز رنگ به شکل نقاط ریز رنگی پراکنده در سرتاسر تصویر دیده می‌شود. این نویز ظاهر تصویر شما را زشت می‌کند و شما باید آنها را پاک کنید. خوشبختانه این مشکل به راحتی قابل حل است.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

نویز رنگ به شکل نقاط ریز رنگی پراکنده در سرتاسر تصویر دیده می‌شود

 

شما با خنثی کردن این نقطه‎های پراکنده نویز رنگ را پاک می‌کنید. Lightroom برای هر عکس RAW به طور خودکار مقدار 25 را برای تنظیمات Color Noise در نظر می‌گیرد که این میزان اغلب اوقات کافی به نظر نمی‌رسد. در صورت نیاز می‌توانید این مقدار را افزایش دهید، اما در انتخاب آن زیاده روی نکنید چرا که ممکن است سایر رنگ‎ها نیز تحت تاثیر قرار بگیرند. در مجموع، کاهش نویز رنگ نباید کیفیت تصویر شما را کاهش دهد.

 

حذف نویز روشنایی

نویز روشنایی پیکسل‎های پراکنده‎ای هستند که با وجود درست بودن رنگ از آنچه که باید روشن‎تر یا تیره‎تر هستند. همه نویزهای روشنایی بد نیستند و گاهی اوقات می‌تواند به بافت تصویر شما جلوه زیبایی بدهد.

 

Lightroom با ملایم کردن عکس نویز روشنایی را از بین می‌برد. انجام این کار روی جزئیات عکس تاثیر می‌گذارد و اگر شما در انجام این کار زیاده روی کنید بافت طبیعی مصنوعی به نظر خواهد آمد.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

عکاسی بدون نویز

 

در نهایت، شما باید یک توازن بین کاهش نویز و حفظ جزئیات برقرار کنید. ما همیشه اولویت بندی دوم را توصیه می‌کنیم. برای شروع کار روی عکس خود به طور کامل زوم کنید.

 

سپس کار خود را روی این سه اسلایدر کاهش نویز ادامه دهید:

Luminance: این ابزار اصلی کار ما است. آن را تا جایی درگ کنید که یک توازن بین نویز و جزئیات برقرار شود.

Detail: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا بعضی از جزئیات را بازیابی کنید. اما تاثیر آن بسیار محدود است. این گزینه به طور پیش فرض روی 50 تنظیم شده است.

Contrast: این اسلایدر به شما اجازه می‌دهد برخی از کنتراست‎های محلی را که ممکن است در زمان استفاده از اسلایدر Luminance از بین رفته باشند بازیابی کنید. معمولا انتخاب مقدار بین 10 تا 20 به خوبی کار می‌کند.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای دیگری مثل Adjustment Brush یا Graduated Filter نویزهای محلی را کاهش دهید.

 

بعد از اتمام کار ممکن است لازم باشد تا عکس را واضح‎تر کنید. این کار می‌تواند یک بار دیگر نویز را افزایش دهد. شما دوباره باید یک توازن بین این دو برقرار کنید.

 

6. بهینه سازی در فتوشاپ

وقتی شما روی یک سه پایه عکس‎هایی با نور کم می‌گیرید، می‌توانید با کم کردن سرعت شاتر در زمان عکاسی میزان نویز را کاهش دهید، اما نمی‌توانید کاملا آن را از بین ببرید.

فتوشاپ و سایر اپلیکیشن‎های مطرح ویرایش عکس مثل Affinity Photo یک راهکار حرفه‎ای برای برطرف کردن خودکار مشکل ارائه می‌کنند.

 

 دوربین عکاسی, آموزش عکاسی

نورپردازی در عکاسی

 

به این روش exposure stacking گفته می‌شود و این کار با ترکیب تصاویر متعدد که اساسا یکسان هستند انجام می‌شود. اگر عکس‎ها باهم روی یک سه پایه گرفته شوند تنها تفاوت بین آنها نقطه‎های نویزی خواهد بود که به طور تصادفی در هر فریم توزیع می‌شود. نرم افزار این تفاوت‎ها را به عنوان نویز شناسایی کرده و آنها را از بین می‌برد.  

 

فرآیند انجام کار در فتوشاپ به این شكل است:

بین سه تا شش عکس بگیرید (بدون این که دوربين را حرکت دهید).

فتوشاپ را باز کرده و به  File & Scripts > Open Files into Stack برويد.

بعد از بازشدن در Load Layers گزینه‎های Attempt to Automatically Align Source Images و Create Smart Objects After Loading Layers را علامت زده و بعد روی OK کلیک کنید.

به Layer & Smart Objects & Stack Mode & Median برويد.

همین فرآيند در اپلیکیشن دوربين تلفن‎های هوشمند مجهز به گزينه HDR نیز استفاده می‌شود. اگر تلفن شما هم از HDR پشتیبانی می‌کند می‌توانید از آن برای کاهش نویز عکس‎های خود استفاده کنید.

 

7. هنگام پردازش ثانویه مراقب باشید

نویز تصویر حاصل محدودیت‎های فیزیکی سخت افزار دوربين شما است. همچنین ممکن است این مشکل با پردازش ثانویه ضعيف شدت پیدا کند. افزایش میزان روشنایی عکس، اعمال تصحیح رنگ و افزایش بیش از اندازه وضوح می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‎ای کیفیت عکس را کاهش دهد.

 

اگر می‌خواهید عکس‎های خود را پردازش کنید باید تا حد امکان با فرمت RAW عکاسی کنید. فایل‎های RAW به نسبت JPEG قابلیت ویرایشی خیلی بیشتری دارد. این روزها حتی می‌توانید با آی‎فون و اندروید نیز عکس‎هایی با این فرمت بگیرید.

 

منبع:shabakeh-mag.com

Admin بازدید : 337 دوشنبه 16 مهر 1397 نظرات (0)

 

پاییز بهترین فصل سال برای عکاسی است و باعث شکوفا شدن خلاقیت عکاسی در دوستداران طبیعت می شود. رنگ های زیبا و نور آرام بخش این فصل را می توان یک پالت بی نظیر و بدون نقص مخصوص عکاسی در نظر گرفت. خیلی ها با دوربین به طبیعت می روند و به امید این که عکس خوبی از آب در بیاید بدون در نظر گرفتن فرمول های عکاسی از طبیعت عکس می گیرند. برای این که بتوانید زیبایی های این فصل رنگارنگ را در عکس ها به بهترین شکل نشان دهید نکات زیر را در نظر بگیرید.

 

از لنز با فاصله کانونی بلند استفاده کنید

فاصله کانونی بلند (۲۰۰mm) در عکاسی منظره را ساده و موضوع را چیزی فراتر از رنگ ها نشان می دهد. از فاصله کانونی بلندتر می توانید برای نشان دادن جزئیات بیشتر منظره استفاده کنید. به دنبال مناظری باشید که در بافت ها و رنگ ها شکاف و تضاد وجود داشته باشد.

 

مهارت های عکاسی,مهارت های عکاسی در پاییز

به دنبال مناظری باشید که در بافت ها و رنگ ها شکاف و تضاد وجود داشته باشد

 

از دیافراگم واید برای مجزا کردن موضوع استفاده کنید

برای مجزا کردن موضوع دیافراگم دوربین را بین f/2.8 تا f/5.6 تنظیم کنید. این کار بین موضوع و فضای اطراف کنتراست بصری ایجاد می کند. خلاق باشید و موضوعات مختلفی را با این روش عکاسی کنید.

 

نکاتی برای عکاسی,تکنیک های عکاسی

برای مجزا کردن موضوع دیافراگم دوربین را بین f/2.8 تا f/5.6 تنظیم کنید

 

رنگ پاییز را موضوع فرعی قرار دهید

همیشه موضوع اولیه در عکس های پاییزی رنگ پاییز است. اما می توانید برای عمیق تر و پیچیده تر نشان دادن عکس یک موضوع اولیه دیگر مثل بخار یا آبشار پیدا کنید که در کنار رنگ های پاییزی زیباتر و پررنگ تر نشان داده می شوند. درست است که رنگ اولین چیزی است که نظر را به منظره جلب می کند اما از خودتان بپرسید به جز رنگ چه چیزی می تواند به عنوان موضوع اولیه در نظر گرفته شود؟

 

آشنایی با مهارت های عکاسی, عکاسی از طبیعت پاییزی

همیشه موضوع اولیه در عکس های پاییزی رنگ پاییز است

 

به دنبال الگوها و بافت ها باشید

برای ایجاد یک ترکیب زیبا و پیچیده به جز رنگ باید بافت و الگوی منظره را نیز در نظر بگیرید. برای مهارت در عکاسی باید یاد بگیرید که به منظره ها نگاه دو بعدی داشته باشید.

 

آشنایی با عکاسی از طبیعت پاییزی,تکنیک های عکاسی از طبیعت پاییزی

برای مهارت در عکاسی باید یاد بگیرید که به منظره ها نگاه دو بعدی داشته باشید

 

صبور باشید و منتظر نور مناسب بمانید

صبور بودن مهم ترین ویژگی یک عکاس است. رنگ های پاییزی شگفت انگیز هستند اما در ترکیب با نور مناسب زیبایی آن ها دو چندان خواهد شد. گاهی اوقات بهترین نور در فاصله کوتاهی در روز تابیده می شود بنابراین باید از قبل خودتان را برای این فاصله زمانی آماده کنید.

 

مهارت های عکاسی در پاییز, نکاتی برای عکاسی در پاییز

رنگ های پاییزی شگفت انگیز هستند اما در ترکیب با نور مناسب زیبایی آن ها دو چندان خواهد شد

 

حرکات عمدی دوربین

برای ایجاد یک تصویر چکیده از رنگ ها، بافت ها و خطوط هنگامی که شاتر دوربین را رها می کنید دوربین را به جهت عمودی حرکت دهید. این کار را با سرعت شاتر مختلف و سرعت حرکات مختلف دوربین امتحان کنید تا به اندازه دلخواه تار شدن عکس برسید.

 

مهارت های عکاسی در پاییز, نکاتی برای عکاسی در پاییز

هنگامی که شاتر دوربین را رها می کنید دوربین را به جهت عمودی حرکت دهید

 

به دنبال عناصری باشید که با رنگ های پاییز در تضاد هستند

برای زیباتر شدن عکس های پاییزی به دنبال مناظری باشید که در آن تضاد رنگ ها وجود داشته باشد.

 

راهنمای عکاسی, آشنایی با مهارت های عکاسی

به دنبال عناصری باشید که در آن تضاد رنگ ها وجود داشته باشد

 

نگاه به آسمان را فراموش نکنید

از داخل جنگل عکس های زیبایی می توان گرفت اما سخت می توان موضوعی برای مجزا کردن پیدا کرد. جذابیت عکس هایی که کنتراست رنگ های پاییزی با آبی آسمانی وجود دارد بیشتر است.

 

عکاسی از طبیعت پاییزی,آشنایی با عکاسی از طبیعت پاییزی

جذابیت عکس هایی که کنتراست رنگ های پاییزی با آبی آسمانی وجود دارد بیشتر است

aseman بازدید : 593 پنجشنبه 01 شهریور 1397 نظرات (0)

 

آتلیه عکاسی نوزاد,عکاسی نوزاد,آتلیه عکاسی

 
پس از 9 ماه انتظار، کودکی پا به جهان می گذارد که از هر نظر زیبا است. پدر و مادرها دوست دارند این زیبایی ها را لحظه به لحظه ثبت کنند تا در آینده به فرزندانشان نشان دهند که آن ها، به چه شکل و شمایلی بوده اند. عکاسی از این مخلوقات زیبا و کوچک، نیازمند ظرافت خاصی است که باید افرادی مجرب و آموزش دیده، آن را انجام دهند.


 عکاسی از نوزادان در آتلیه های مخصوصی انجام می شود تا این لحظات دوست داشتنی با بالاترین کیفیت ثبت شوند. این عکاسی از نوزادان تازه متولد شده تا یک سال صورت می گیرد و دکوراسیون دل انگیز مخصوص خود را می طلبد. عکاسی از نوزاد یک هفته ای، بسیار آسان است چرا که نوزاد در این دوره خوابالود است و به راحتی می توان عکس هایی با ایده هایی جالب و دیدنی، گرفت. عکس نوزاد در حالت خواب که بر روی دست والدین قرار دارد یا در سبدی که با تل و گل سر او هماهنگ شده باشد، از ایده هایی است که به هیچ عنوان قدیمی نمی شود.
 
درست است که عکاسی از نوزادی که به گریه و بازیگوشی افتاده است کمی دشوار به نظر می رسد اما آن ها خلق کننده سوژه های بسیار عالی هستند.


آتلیه ای که از نوزادان عکس می گیرد باید دکوراسیون مختص به نوزادان را داشته باشد و عکاسان هنرمند آن، صبر و شکیبایی زیادی داشته باشند. چرا که نوزادان در صورتی که کوچکترین تحریک محیطی نا آشنایی داشته باشند شروع به گریه کردن می کنند و ممکن است این گریه کردن تا دقایق زیادی به طول بیانجامد. محیطی که شاد باشد و عکاس توانایی برقراری ارتباط صمیمی با نوزاد را در این محیط شاد داشته باشد کاملا ایده آل است.


از طرفی محیطی که نوزاد در آن قرار می گیرد باید کمترین آلودگی و میکروب ها را داشته باشد تا نوزاد از ابتلا به بیماری دور باشد. دمای محیط عکاسی نیز باید زیاد باشد تا نوزادان به هیچ عنوان احساس سرما نکنند و سرما نخورند. از طرفی محیط گرم برای نوزادانی که خواب هستند، بسیار دلنشین است. اکثر نوزادانی که در خواب به سر می برند در محیط های گرم، لبخند زیبایی بر روی صورتشان می نشیند که این هم از سوژه های زیبای عکسبرداری از یک نوزاد خواهد شد.

 

آتلیه عکاسی نوزاد,عکاسی نوزاد,آتلیه عکاسی

 
والدین می توانند با عکسبرداری مداوم از نوزادان خود، مراحل تغییر چهره و رشد کودک دلبندشان را ببینند. عکسبرداری از نوزادان به قدری این روزها برای والدین مهم محسوب می شود که گاهی برای یافتن آتلیه مناسب، روزها زمان صرف می کنند.


آتلیه های نوزادان با مد نظر گرفتن خلق و خوی نوزاد، ایده هایی ناب و جدید برای عکسبرداری می دهند و گاهی این ایده ها فراتر از آتلیه می رود و پا به طبیعت می گذارد. عکاسی نوزادان در طبیعت، نوع دیگری از عکاسی است که برخی از آتلیه های نوزادان، با مد نظر قرار دادن بخشی از طبیعت، به عکسبرداری در این زمینه می پردازند. عکسبرداری از نوزاد در طبیعت، کار دشواری است و یک عکاس حرفه ای و آموزش دیده می تواند به خوبی از پس آن برآید. 
 

آتلیه عکاسی نوزاد,عکاسی نوزاد,آتلیه عکاسی

 

 

Admin بازدید : 499 جمعه 19 مرداد 1397 نظرات (0)

 

 سلفی گرفتن, سلفی جذاب

یکی از مهم‌ترین عوامل خوب از آب درآمدن تصاویر، نور محیط است

 

دیگر زمانی که افراد دوربین یا موبایلشان را به دست کسی می‌دادند تا از آنها عکس بگیرد گذشته، الان دور دور سلفی گرفتن است. 

آدم معروفی می‌بینیم؟ به جای امضا با او سلفی می‌گیریم. جای جالبی می‌رویم؟ با منظره سلفی می‌گیریم. همینطوری دور هم هستیم؟ خب با هم سلفی می‌گیریم. سلفی گرفتن حتی کشته هم می‌دهد! خلاصه این پدیده همه جا و در هر موقعیتی هست و در دنیای پُرسلفی امروز، اگر بلد نباشید چگونه سلفی‌های جذاب و حرفه‌ای بگیرید، کلاهتان (یا بهتر است بگوییم موبایلتان) پس معرکه است! می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به تکنیک‌ها و نرم‌افزارهایی که به شما کمک می‌کند سلفی‌های بعدی‌تان را طوری بگیرید که واقعا لایک داشته باشد!

 

نور

هر کسی که حتی یک‌بار با دوربین یا موبایل عکس گرفته باشد، می‌داند یکی از مهم‌ترین عوامل خوب از آب درآمدن تصاویر، نور محیط است. نور کافی باعث می‌شود عکس واضح‌تر و جزئیات بهتر مشاهده شوند. در مقابل، نور کم نه‌تنها دوربین گوشی، بلکه حتی بهترین دوربین‌ها را هم برای ثبت یک عکس خوب به زحمت می‌اندازد. در سلفی گرفتن نور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا دوربین‌های جلوی گوشی‌ها اغلب چند پله ضعیف‌تر از دوربین پشت هستند.

 

اما میزان نور تمام ماجرا نیست. هنگام عکسبرداری حواستان به نوع نور محیط هم باشد. بهترین نوع نور برای سلفی، نور طبیعی است. بنابراین اگر می‌خواهید سلفی‌های جذابی داشته باشید، سعی کنید آنها را در فضای آزاد یا حداقل نزدیک پنجره و در طول روز بگیرید. از نور لامپ‌های فلورسنت (مثل مهتابی یا حتی فلاش دوربین) هم برحذر باشید، زیرا سلفی حتی در نور شمع بهتر از زیر نور لامپ مهتابی خواهد بود!

 

 سلفی گرفتن, سلفی جذاب

بهترین زاویه برای گرفتن یک سلفی جذاب، کمی از بالاست

 

زاویه

یکی از موارد بسیار مهمی که اغلب هنگام سلفی گرفتن مغفول واقع می‌شود، زاویه عکس است. حتما شما هم سلفی‌های فراوانی را که دوربین انگار از آسمان دارد بر سلفی‌گیرندگان می‌نگرد، دیده‌اید و احتمالا با من هم‌عقیده‌اید که این تصاویر آن‌قدرها جالب نیست. البته از آن طرف پشت بام هم نیفتید که سلفی پایین به بالا بگیرید، مگر این‌که بخواهید صورتتان کاملا چاق دیده شود!

بهترین زاویه برای گرفتن یک سلفی جذاب، کمی از بالاست. تقریبا مانند آن‌که دوربین را داده باشید کسی قدبلندتر تا از شما عکس بیندازد، ولی دوباره تاکید می‌کنیم دوربین را زیاد بالا نبرید، فقط کمی بالاتر.

 

جهت صورت

برخی سلفی‌ها خیلی خوب به نظر می‌آیند، ولی نمی‌توانید دقیقا بگویید چه چیز باعث این جذابیت شده است. آنچه بخصوص در سلفی‌های سلبریتی‌ها بیشتر رعایت می‌شود، جهت صورت است.

شاید با خودتان بگویید مگر تفاوتی هم می‌کند که تصویر از کدام سمت صورت من گرفته شده باشد؟ بله، اگر خودتان هم به سلفی‌های مختلف‌تان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که جهت صورتتان در زیباتر بودن سلفی تاثیر دارد. تا به حال دقت کرده‌اید هنگامی که برای گرفتن عکس پرسنلی به عکاسی می‌روید، عکس مستقیما از روبه‌رو گرفته نمی‌شود و عکاس معمولا کمی زاویه به سر شما می‌دهد؟ اینجا هم ماجرا تقریبا همین‌طور است.

 

البته این نکته‌ای است که نمی‌توان نسخه کلی برایش پیچید. باید خودتان حالت‌های مختلف صورتتان را آزمایش کنید تا ببینید برای شما چه جهتی از صورت به بهترین سلفی ختم می‌شود.

 

 سلفی گرفتن, سلفی جذاب

چگونه سلفی‌های جذاب و حرفه‌ای بگیرید

 

فاصله با دوربین

این نکته را معمولا آنهایی که در سلفی گرفتن تازه‌کارند رعایت نمی‌کنند. طوری سلفی نگیرید که انگار با صورت به دوربین خورده‌اید! ببخشید، ولی دیدن سوراخ بینی‌تان برای بقیه جذاب نیست، بنابراین فاصله معقول را از دوربین حفظ کنید!

از آن طرف هم اگر واقعا چیز قابل توجهی در پس‌زمینه نیست یا تعداد افراد در سلفی زیاد نیستند، لزومی ندارد گوشی را با فاصله بسیار (مثلا با میله سلفی) از خود نگه دارید.

 

فیلترها

نمی‌توانیم بگوییم هنگام گرفتن سلفی اصلا از فیلترها استفاده نکنید، ولی همیشه این را به‌عنوان یک اصل در نظر داشته باشید که در سلفی بهتر است خودتان باشید و بنابراین هرچه عکس طبیعی‌تر باشد، جذاب‌تر است. بخصوص اگر در نور خوب سلفی بگیرید هیچ نیازی به بهبود وضعیت صورتتان با فیلترهایی مثل beautify یا skin tone نخواهید داشت.

 

با این حال، اگر هم می‌خواهید فیلتری به کار ببرید، حواستان باشد آن‌قدر در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید تا صورتتان به کل مصنوعی بیفتد و البته دقت کنید افراد عموما می‌توانند تشخیص دهند که در عکس فیلتر به کار رفته است!

 

 سلفی گرفتن, سلفی جذاب

اپلیکیشن جالب و کاربردی برای سلفی‌ گرفتن

 

برنامه‌های خوب برای سلفی 

برای گرفتن یک سلفی خوب، علاوه بر رعایت قواعدی که در متن بیان شد، به یک نرم‌افزار با امکانات مناسب این کار هم نیاز است. 

برخی سازندگان گوشی، در برنامه دوربین قابلیت‌های خوبی برای سلفی تعبیه می‌کنند، ولی حتی در این گوشی‌ها هم می‌توان از برنامه‌های مخصوص سلفی برای داشتن عکس‌های جذاب‌تر بهره برد.

 

یکی از موارد دردسرساز هنگام سلفی گرفتن، زدن دکمه شاتر روی صفحه همزمان با نگه داشتن گوشی در زاویه مناسب است. دو برنامه رایگان GoCam (برای iOS) و Snapi (برای اندروید) این معضل را با تشخیص حالت‌های دست حل می‌کنند. در این برنامه‌ها، ابتدا گوشی را با یک دست نگه داشته و کف دست دیگرتان را جلوی دوربین می‌گیرید. حالا وقتی دستتان را مشت کنید، شمارش معکوس برای گرفتن سلفی آغاز می‌شود تا بتوانید حالت خوبی بگیرید و عکس گرفته می‌شود.

 

اگر اهل سلفی با فیلترهای مختلف هستید، به شما اپ YouCam Perfect (برای اندروید و iOS) را معرفی می‌کنیم. نکته اصلی این برنامه آن است که هر فیلتری را که می‌خواهید روی سلفی‌تان اعمال کنید به‌صورت پیش‌نمایش به شما نشان می‌دهد. بنابراین پیش از گرفتن، می‌توانید فیلترهای مختلف را بسنجید و بعد از آن‌که به گزینه مناسب رسیدید، عکستان را بگیرید.

 

شرکت سازنده این اپ علاوه بر آن، دو برنامه دیگر به نام YouCam Fun و YouCam Makeup هم برای اندروید عرضه کرده که هر کدام مجموعه‌ای از فیلترهای بامزه و جالب را برای اضافه کردن به سلفی‌ها در اختیارتان می‌گذارد. یکی از دیگر از برنامه‌های مشهور در این زمینه FaceTune (برای اندروید و iOS) است که سابقه زیادی دارد و حتی برخی به آن فتوشاپ سلفی می‌گویند!

 

این اپ با قابلیت‌هایی مانند سفید کردن دندان‌ها، حذف لک و پیس‌ها، تغییر شکل چانه و صورت و البته محو کردن پس‌زمینه، خوراک گرفتن یک سلفی جذاب برای عکس پروفایل است! ویژگی‌ها و فیلترهای برنامه فقط به هنگام سلفی گرفتن ختم نمی‌شود و شما می‌توانید ویرایش و افزودن انواع و اقسام فیلترها را روی سلفی‌های گرفته‌شده هم اعمال کنید. از دیگر برنامه‌های خوب برای سلفی گرفتن در گوشی‌های اندرویدی می‌توان به Candy Camera با کلی قابلیت کوچک و بزرگ، Sweet Selfie با فیلترهای بلادرنگ و جذاب و همچنین B612 اشاره کرد که می‌توانید رایگان از آنها استفاده کنید.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 231
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,713
  • بازدید ماه : 5,642
  • بازدید سال : 101,122
  • بازدید کلی : 2,969,285