loading...
مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و...
Admin بازدید : 961 پنجشنبه 27 فروردین 1394 نظرات (0)

ویندوز ۷ و راحتی کاربران در استفاده از سخت افزارها :
ویندوز ۷ گام بلندی را در این زمینه برداشت . یعنی اینکه ویندوز ۷ خودش قادر به شناسایی تعداد زیادی از قطعات سخت افزاری بوده و شما نیازی نیست که درایور مربوطه را نصب کنید .

برنامه هایی برای تسهیل استفاده از درایورها :
همیشه راهی برای اتوماتیک ( یا شاید بهتر باشه بگیم نیمه اتوماتیک ) کردن کارها وجود دارد . شاید همیشه دنبال این بوده باشید که بعد از نصب ویندوز ، دیگه غصه نصب کردن درایورها را نداشته باشید . برنامه های زیادی برای اینکارها وجود دارد که شما را از شر نصب کردن درایورها خلاص میکند. 

 

 

یکی از این برنامه ها که رابط کاربری بسیار جالبی هم دارد ، برنامه Driver Max هست که واقعا کار شما رو راحت میکند. 
درایور مکس با چند تا کلیک ساده یه پشتیبان از همه درایورهای موجود روی سیستمتان تهیه میکند و از آن به بعد دیگر لازم نیست بعد از نصب ویندوز دنبال سی دی درایورهاتون بگردید و مصیبت هایی که بالا عرض کردم رو بکشید .
خب ، میخوایم به سراغ مراحل عملی کار بریم و نحوه پشتیبان گیری از درایورهای موجود روی سیستم رو به شما آموزش بدیم ……….
پشتیبان گیری از درایورها :
اول از همه برنامه داریور مکس رو  دریافت و نصب کنید . 

در این آموزش ما از ورژن ۴٫۹۱ این برنامه استفاده کردیم. در صفحه اصلی برنامه ، چند لحظه ماوس رو روی قسمت Driver Operations نگه دارید تا آیتم های موجود در این قسمت نمایش داده بشن . اولین گزینه یعنی Export Drivers رو انتخاب کنید .


اولین صفحه ای که ظاهر میشه ، قسمت خوش آمدگویی به کاربر هست که خیلی راحت با زدن دکمه Next میتونید کار رو پیش ببرید . در صفحه بعدی به مدت چند ثانیه ( نهایتا ۵ الی ۱۰ ثانیه ) برنامه به دنبال درایورهای موجود رو سیستم میگرده و اونا رو پیدا و در نهایت همه رو لیست میکنه.


بعد از این عملیات کوتاه ، شما با لیستی از داریورهای موجود روی سیستمتون مواجه میشید .در اینجا شما باید انتخاب کنید که از چه درایورهایی بکاپ گرفته بشه . میتونید خیلی راحت روی دکمه Select all که در قسمت پایین و سمت چپ برنامه وجود داره کلیک کنید تا عملیات انتخاب به صورت خودکار توسط برنامه انجام بشه .


حالا روی دکمه Next کلیک کنید . در قسمت بعدی برنامه از شما میپرسه که کجا فایل های مربوطه به بکاپ رو ذخیره کنه . خود برنامه به صورت پیشفرض آدرس ذخیره سازی رو در درایو ویندوز قرار داده که شما باید اونو عوض کنید و در غیر اینصورت ، بعد از نصب مجدد ویندوز در همون درایو قبلی ، دیگه اثری از این فایل ها پیدا نمیکنید و به بیان بهتر این فایل ها پاک میشن .
پس ابتدا آدرس رو به یه درایو دیگه تغییر بدید . به عنوان مثال من آدرس درایو F و فولدر My Drivers رو دادم .


راه دومی هم وجود داره که فرقی با حالت اول نداره . فقط فایل ها رو به صورت فشرده شده و در قالب یه فایل ZIP در مقصدی که شما تعیین میکنید قرار میده .

و بازم روی دکمه Next کلیک کنید . حالا عملیات پشتیبان گیری از درایورها شروع میشه و بعد از حدود چند دقیقه خیلی کوتاه به پایان میرسه .


تبریک ! همین بود . تموم شد . روی دکمه Close در صفحه آخر کلیک کنید .
نصب کردن درایورها بعد از تعویض ویندوز :
دوباره برنامه درایور مکس رو نصب کنید . این بار در قسمت Driver Operations ، گزینه Import Drivers رو انتخاب کنید .

Next بزنید . در قسمت بعدی باید دوباره آدرس فولدری که فایل های مربوط به پشتیبان درایورها رو ذخیره کرده بودید رو بدید .


روی دکمه Next کلیک کنید . در صفحه بعدی روی دکمه Select all کلیک کنید تا برنامه همه آیتم ها رو انتخاب کنه . حالا Next رو یه بار دیگه بزنید . اگه یه بار دیگه هم احتیاج بود ، Next رو بزنید . ملاحظه کردید که خیلی راحت میشه کارهای طاقت فرسا رو با روش های خیلی بهتر انجام داد . راستی این برنامه و برنامه های مشابه یه مزیت دیگه ای هم دارن . فرض کنید که میخواید ویندوزتون رو عوض کنید ولی متاسفانه سی دی درایورهاتون رو گم کردید و اگه ویندوز رو عوض کنید بدون درایور هم هیچ کاری از دستتون بر نمیاد . اینجاست که این سری از برنامه ها به کمکتون میان . یعنی شما میتونید با استفاده از این برنامه ها یه بکاپ از درایورهای روی سیستمتون تهیه کنید و بعد از نصب ویندوز دوباره اونا رو با استفاده از همین برنامه نصب کنید . خیلی راحت بود . نیازی به سی دی درایورهاتون هم نیست . یادتون باشه که این فایل ها رو یه جای مطمئن نگه دارید که مشکلی واسشون پیش نیاد . اگه هم زیاد به هارد دیسکتون اعتماد ندارد و فکر میکنید مشکلی واسشون پیش میاد ، سرورهای قدرتمند و امن گوگل و مایکروسافت میتونن این فایل ها رو تا ابد براتون نگه دارن .
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
___مجله علمی تحلیلی رفیق___
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • کل نظرات : 201
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,893
  • بازدید ماه : 4,090
  • بازدید سال : 92,451
  • بازدید کلی : 2,960,614